۸ خوراکی خوشمزه در استانبول که کمتر شنیده‌اید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۸ خوراکی خوشمزه در استانبول که کمتر شنیده‌اید

امتحان کردن خوراکی‌های خوشمزه شهرها و کشورهای مختلف یکی از بخش‌های لذت بخش سفر است. معمولا به هر شهری که سفر می‌کنیم در ابتدا در اینترنت رستوران‌ها، کافه‌ها و یا خوراکی‌های خوشمزه آن را جستجو می‌کنیم و یا از در سطح شهر از محلی‌ها پرس‌و‌جو می‌کنیم تا هر آنچه برایمان طعم جدید دارد را تست کنیم. در صورتی که با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنید، با ما همراه باشید تا تعدادی از خوراکی‌های لذیذ ترکیه را که کمتر مشهورند اما حتما باید آنها را امتحان کنید را به شما معرفی کنیم.

 

مانتی Manti


مانتی یک بشقاب شگفت انگیز و خارق العاده است که به‌صورت داغ با ماست، سیر، کره و سس گوجه‌فرنگی سرو می‌شود و از محبوبیت بالایی در ترکیه برخوردار است. این خوراک کمی شبیه به خوراک راویولی روسیه‌ است. برای تهیه‌ی مانتی، موادی مثل گوشت گاو یا بره، پیاز، نمک و فلفل را در خمیری متشکل از آب، آرد و نمک می‌پیچانند و آب‌پز می‌کنند. اگر مانتی را در هیچ‌کدام از رستوران‌هایی که می‌روید نیافتید می‌توانید آن را به صورت بسته بندی شده از بازار و فروشگاه‌ها خریداری کنید.

 

در این ۳ رستوران‌ استانبول خوشمزه‌ترین غذاهای کره‌ای را بخورید

 

 

Manti

 


خوراک Kuru Fasulye


این خوراک در ابتدا با لوبیا سفید و روغن زیتون پخته شده و سپس با پیاز و رب گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی مخلوط می شود. این خوراک نرم و لذیذ اغلب همراه با برنج یا بلغور و یا با کمی گوشت خشک‌ شده‌ گاو یا گوشتی که به همراه لوبیا پخته ‌شده سرو می‌شود.

 

۵ رستوران ویژه‌ در استانبول که غذاهایشان را از محصولات ارگانیک تهیه می‌کنند

 

 

Kuru Fasulye

 


پیده Pide


این غذا بسیار شبیه به پیتزاست. خمیری بسیار نازک دارد که با مخلفاتی چون گوشت و سس گوجه در تنورهای زغالی طبخ می‌شود. البته گاهی از سوسیس ترکی، گوشت ادویه زده، یا گوشت خرد شده با پنیر و سبزیجات هم به تنوع پخته می‌شود. اکثر روی آن تخم مرغ نیز می‌زنند و در مجموع غذای لذیذی است که توصیه می‌شود یک وعده حتما آن را امتحان کنید.

 

 

Pide

 


آدانا کباب Adana Kebab


تصور کنید کباب کوبیده ایرانی را با طعمی تندتر بخورید. گوشت گاو یا مخلوط گاو و گوسفند را به همراه ادویه‌جات مخصوص، سیر، پیاز و ترشیجات مزه‌دار کرده، به سیخ کشیده و روی آتش کباب می‌کنند و با گوجه و پیاز و جعفری سرو می‌کنند. ادویه‌هایی که به کباب اضافه می‌شود شامل سماق، پاپریکا، تخم رازیانه، دانه‌ی کنجد، زیره، دارچین، فلفل شیرین، نعناع و پونه‌ی کوهی است. این غذا معمولا مورد علاقه ایرانی‌هاست.

 

۱۰ غذایی که باید در استانبول بخورید و مزه‌ی آن‌را به‌خاطر بسپارید

 

 

Adana Kebab

 


دسر سوتلاچ Sutlac


دسر سوتلاچ تقریبا شبیه به شیر برنج ایرانی است. در واقع نوعی پودینگ برنجی است که شامل شیر، برنج، نشاسته، شکر، تخم مرغ و وانیل است و به صورت گرم سرو می‌شود. در استانبول این دسر را معمولا با دارچین، پسته و فندق تزیین می‌کنند و به‌ همراه گردو و کشمش می‌خورند.

 

۱۰ شیرینی‌فرشی استانبول برای خرید بهترین باقلواهای ترکی

 

 

Sutlac

 


پودینگ سینه مرغ Turkish chicken breast pudding


شاید کمی به نظرتان عجیب بیاید که دسر سینه مرغ چه مزه‌ای می‌دهد. اما در واقع این پودینگ قدمت تاریخی دارد و دسر محبوب پادشاهان عثمانی بوده است. این دسر پودینگی است متشکل از مرغ آب‌پز، تخم‌مرغ، شیر و شکر به ‌همراه دارچین که به‌ طرز عجیبی خوشمزه است و معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

 

۹ خوشمزه‌‌پزی در استانبول برای نوش جان کردن دسرهای لذیذ ترکی

 

 

Turkish chicken breast pudding

 


کومپیر kumpir


در صورتی که سیب زمینی دوست داشته باشید، کومپیر یا سیب زمینی تنوری یکی از خوشمزه‌ترین‌ها برای عصرانه یا شام است که می‌توانید در استانبول بخورید. در واقع کومپیر یک غذای خیابانی محسوب می‌شود اما شما در غذاخوری‌های خیابان استقلال نیز می‌توانید آن را بیابید و هر آنچه که بخواهید درون سیب زمینی خود نوش جان کنید. کومپیر تنوری یک سیب‌ زمینی پخته ‌شده در تنور به همراه کره و پنیر پیتزاست که داخل آن را از پنیر کاشار، سوسیس، ذرت، سس مایونز، نخود فرنگی و هویج پر می‌کنند و ترکیب این مزه‌ها با سیب‌ زمینی تنوری، یک وعده‌ غذایی لذیذ، پر‌انرژی و مقرون ‌به‌ صرفه را برای شما خواهد داشت.

 

۴ اپلیکیشن کاربردی برای سفارش دادن غذاها و دسرهای لذیذ ترکی در سفر به استانبول

 

 

kumpir

 


دسر Asure


پودینگ Ashure یا Noah یک نوع فرنی یا دسر ترکی است که از مخلوطی از دانه ها، میوه ها، میوه های خشک و آجیل پخته می‌شود. این دسر را در تمام طول سال درست می‌کنند اما معمولا به طور مخصوص در ماه محرم سرو می‌کنند.

 

 

Asure

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران