در این ۳ رستوران‌ استانبول خوشمزه‌ترین غذاهای کره‌ای را بخورید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
در این ۳ رستوران‌ استانبول خوشمزه‌ترین غذاهای کره‌ای را بخورید

غذاهای کره‌ای به اندازه‌ی غذاهای ژاپنی یا چینی در دنیا معروف نیستند، اما این مسئله احتمالا به مباحث مارکتینگ بر می‌گردد، وگرنه این غذاها نه تنها چیزی کم‌ندارند بلکه بسیار خوشمزه و متفاوتند. متاسفانه به همین خاطر است که به جز شهرهای بزرگ، به ندرت بتوان رستوران کره‌ای  پیدا کرد، حتی در استانبول که شهری به شدت گردشگرپذیر است، تنها یک رستوران کاملا کره‌ای پیدا می‌کنید و در باقی موارد با رستوران‌هایی مواجهید که غذاهای شرق آسیا سرو می‌کنند و در میان آن‌ها چندین غذای کره‌ای نیز وجود دارد. در این مقاله ابتدا به معرفی این رستوران می‌پردازیم و سپس به سراغ بهترین رستوران‌هایی می‌روید که می‌توانید در سفر با تور استانبول در آن‌ها غذاهای کره‌ای بخورید.

 


۱- رستوران سئول


این مکان، نه تنها اولین و یگانه رستوران صرفا کره‌ای استانبول محسوب می‌شود، بلکه بهترین مکانی هم به حساب می‌آید که در آن می‌توانید یک غذای کره‌ای عالی سفارش دهید. غذایی که نسبتا قیمت مناسبی دارد و به خوبی و با همان متد کلاسیک کره‌ای تهیه شده است. فضای این رستوران ساده اما در عین حال زیباست و از پنجره‌های بزرگش به راحتی می‌توانید منظره‌ی تنگه‌ی بسفر را به تماشا بنشینید. میزهای رستوران سئول به گونه‌ای است که برای تعداد نفرات مختلف از دو نفره تا خانواده‌های بزرگ، به راحتی می‌توانند در آن مشغول به سفارش شوند.

 

۴ اپلیکیشن کاربردی برای سفارش دادن غذاها و دسرهای لذیذ ترکی در سفر به استانبول

 

 

رستوران سئول

 


تنوع غذاها در منوی این رستوران عالی است. از غذاهای کلاسیک کره‌ای همچون برنج سبیجات، دون جانگ جیائه و سومن بگیرید تا غذاهای ژاپنی-کره‌ای مثل رامن‌ها کره‌ای، نودل با گوشت‌های دریایی و امثالهم. این غذاها عموما قیمت‌هایی حول محور ۵۰ لیر دارند اما اگر به سراغ گوشت‌های مختلف برای باربیکیو کره‌ای بروید، هزینه‌ی غذایتان ممکن است تا ۱۵۰ لیر هم افزایش پیدا کند. جدای از این‌ها، انواع نوشیدنی‌های کره‌ای از چای گرفته تا نوشیدنی‌های سرد نیز برای سفارش موجود هستند.


آدرس: Cankurtaran Mah. Akbiyik Cad. Bayram Firin Sok. No. 33

 


۲- رستوران Enes Ibrahim


انس ابراهیم از آن رستوران‌های معروف و بسیار پرطرفدار استانبول است که در کنار غذاهای معرکه‌ای که به مشتریانش می‌دهد، با اخلاق بسیار عالی و برخورد گرمش، طرفداران بی‌شماری در شبکه‌های مجازی برای خود دست و پا کرده است. این بازخورد خوب را به راحتی می‌توانید در جایی شبیه به تریپ‌ادوایزر ببینید. رستوران حال و هوای عجیبی دارد که آن را نمی‌توان به هیچ جای خاصی نسبت داد. هم طراحی دکور داخلی و میزهای بیرون نشینش و هم منویی که به شما ارائه می‌شود، مملو از المان‌ها و غذاهای هر نقطه‌ای از جهان است. خوشبختانه با توجه به شلوغی رستوران، داشتن میزهای زیاد باعث شده خیلی منتظر میز نشوید، مخصوصا اینکه در محیط بیرونی حدود که میزهای کوچک اما پرتعدادش سبب می‌شود تا به راحتی بتوانید لذت خوردن غذای کره‌ای در محله‌ای زیبا از استانبول را تجربه کنید.

 

معرفی دو رستوران ژاپنی ووگو و یادا سوشی در استانبول

 

 

Enes Ibrahim

 


با این حال چند غذای کره‌ای بسیار خوب، چیزی است که باعث شده انس ابراهیم در لیست ما قرار بگیرید. از نکات جالب اینکه می‌توانید باربیکیو کره‌ای هم در این رستوران سفارش دهید و در فضای باز مشغول خوردن آن شوید. از نظر قیمتی هم انس ابراهیم در زمره رستوران‌هایی با قیمت متوسط بوده و خیلی از بودجه سفرتان استفاده نمی‌کند.

 


۳- Isokyo


ایسوکیو از اسم تا دکور، همه جوره شما را به یاد رستوران‌های ژاپنی می‌اندازد. با این حال این رستوران منویی دارد که به صورت یکسان به غذاهای ژاپنی، چینی، کره‌ای، تایلندی و چند نمونه از دیگر بخش‌های شرق آسیا پرداخته است. رستورانی لوکس و زیبا که شام خوردن در آن به شدت لذت بخش است و کیفیت غذاهایی که در آن ارائه می‌شود واقعا عالی‌ست.

 

 

Isokyo

 


جدا از تمام زیبایی‌های ظاهری ایسوکیو، چیزی که این رستوران را بسیار ارزشمند می‌کند، منوی عالی آن است. این منو جدا از تنوع عالی، با حروف اختصاری غذاهای گیاهی، گیاهی خام و بدون گلوتن را مشخص کرده است تا هر کس بتواند دقیقا چیزی که می‌خواهد را سفارش دهد. غذاهای اصلی متنوع و عموما از عناوین کاملا کلاسیک شرقی هستند. از سوشی‌های متفاوت تا غذاهای کره‌ای و تایلندی بگیرید تا انواع سوپ و رامن و حتی دسرهای شرقی. از نظر نوشیدنی نیز به راحتی می‌توانید مدل‌های مختلف نوشیدنی‌های کره‌ای و ژاپنی را برای سرو سفارش دهید.

۱۳ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران