شب‌های سپید روسیه، کشف زیبایی‌های جادویی میان زمین و آسمان

جاذبه‌های گردشگری روسیه
شب‌های سپید روسیه، کشف زیبایی‌های جادویی میان زمین و آسمان

روسیه یکی از پهناورترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است که باید به آن سفر کرد و خوش گذراند. کشوری با آب‌ و هوایی سرد اما با نوشیدنی‎‌های فوق‌العاده گرم. کشوری با برترین موزه‌های جهان که نگهبان با وفای تاریخ هستند. کشوری با کاخ‌ها و بناهای شگفت‌انگیز که بازدید از همه‌ی آنها به ماه‌ها زمان احتیاج دارد. کشوری که دو شهر پرجمعیت جهان را در خود جای داده است و در تمام روزهای سال از مسافران پرشماری پذیرایی می‌کند. اگر قصد سفر با تور روسیه را دارید همراه ما باشید تا یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این کشور را خدمتتان معرفی کنیم. زمانیکه برخی از شهرهای این شهر همیشه بیدارند زیر نور خورشید و هیچگاه خاموشی آنها را فرانمی‌گیرد. زمانیکه انواع فستیوال‌های جذاب در آن برگزار می‌شوند و مسافران غرق در بازی و دورهمی و تفریح می‌شوند.

 


شب‌های روشن و بیدار زیر سقف پر نور آسمان


کشور روسیه به دلیل عرض جغرافیایی خاصی که در آن قرار دارد بعضی روزهای سال، شب را به خود نمی‌بیند و همیشه روشن است. روشن است زیر نور خورشیدی که به هنگام غروب، طلوع کرده است تا آسمان را روشن و گرم از خودش نگه دارد. این پدیده در روزهای تابستانی در برخی از شهرهای این کشور به وقوع می‌پیوندد و همین امر باعث شده است روزهای تابستانی برخی از شهرهای این کشور مملو از مسافر باشد. کشوری با فرهنگ و تاریخی غنی که فروپاشی‌های زیادی را به خود دیده است اما هیچگاه هسته‌ی اصلی‌اش از هم نپاشیده است. پدیده‌ی شب‌های سپید به دلیل وسعت مدار عرض رخ می‌دهد که در آن طلوع و غروب خورشید به اندازه‌ای به هم نزدیک می‌شوند که خورشید دیگر نمی‌تواند در افق برود و در نتیجه شب‌ها نیز به مانند روزها روشن می‌ماند. اگر قصد سفر با تور روسیه را دارید یکی از بهترین زمان‌های ممکن برای بازدید از شهر بزرگ و مجلل سنت پترزبورگ از ۱۱ ماه ژوئن تا ۲ ژولای (خرداد و تیر ماه) است. زمانیکه این شهر با پدیده‌ی شب‌های سپید مواجه می‌شود و امکانی ویژه برای مسافرانش فراهم می‌آورد. امکان آنکه همه‌ی این شهر و زیبایی‌هایش را زیر نور بتوان دید و آسمان ساعات زیادی از خود را در یک نور و حال و هوای گرگ و میشی تجربه کند.

 

۱۰ اپلیکیشن کاربردی که پیش از سفر به روسیه باید آنها را دانلود کنید

 

 

شب‌های سپید روسیه

 


شب‌های سپید بهترین زمان ممکن برای شهرگردی و پرسه‌زنی


یکی از بهترین تفریحاتی که در زمان شب‌های سپید کشور روسیه می‌توانید انجام بدهید پرسه‌زنی و شهرگردی است. در این زمان خیلی از مراکز دیدنی شهر همواره درهایش به روی بازدیدکنندگان باز است و رستوران‌ها و کافه‌ها نیز خدمات خودشان را به صورت ۲۴ ساعته به مهمانانشان عرضه می‌کنند. در این روزها آسمان یک حالت غروب کرده‌ای به خود دارد که می‌تواند رنگ همه‌ی اجسام روی زمین را رویایی و جادویی کند و همین امر باعث شود که شما عاشق گشت و گذار و قدم‌زدن بشوید. تماشای رودخانه‌ی نوا به هنگام شب‌های سپید یکی از به یادماندنی‌ترین و خاص‌ترین تفریحاتی است که در این ایام می‌شود در روسیه و شهر سنت پترزبورگ آن انجام داد. رفتن به باشگاه‌های شبانه، نوش جان کردن نوشیدنی‌های گرم و سرد، شب روشن را به صبح رساندن، داد کشیدن و تخلیه کردن انرژی‌ها، رقصیدن و شرکت در انواع دورهمی‌ها و با هم بودن‌ها از دیگر تفریحات مشهور است که می‌توانید در شب‌های تابستانی سپید این کشور انجام بدهید.

 

در سفر به روسیه صبحانه سنتی روسی را حتما امتحان کنید

 

 

شب‌های سپید روسیه

 


بازدید از موزه‎ها و کاخ‌ها


یکی از تفریحات ویژه‌ای که در شب‌های سپید می‌توانید انجام بدهید بازدید از موزه‌ها و کاخ‌هاست. تعداد زیادی از موزه‌ها در این ایام تازه به هنگامه‌ی شب درهای خودشان را به روی بازدیدکنندگان‌شان باز می‌کنند و همین امر باعث می‌شود هیچ وقت هوس خواب به سر شما نزند و همواره در شهر و خیابان‌ها و اماکن دیدنی‌اش باشید. برای مثال در شب‌های سپید موزه‌ی تاریخ سیاسی روسیه درهای خود را از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح به روی گردشگران و شهروندان باز نگاه می‌دارد و ساعات کاری کارمندانش در این روزها کاملا با تمامی روزهای سال متفاوت است.

 

۷ نکته جالب که گردشگران به هنگام سفر به روسیه با آن مواجه می شوند

 

 

شب‌های سپید روسیه

 


شرکت در فستیوال‌ها


یکی از تفریحات ویژه‌ی شب‌های سپید شرکت در فستیوال‌های مختلف است. جشن‌ها و دورهمی‌هایی که دامنه‌شان از انواع کنسرت‌ها در موسیقی کلاسیک و محلی است تا انواع نمایش‌ها از باله‌ها و رقص‌ها و تئاترها. فستیوال‌هایی که در آنها می‌توانید انواع گوناگون کارناوال‌ها را نیز بیابید و در آنها شرکت کنید. فستیوال‌هایی که شامل خرید و بازارگردی نیز می‌شود و تمامی ابعاد مختلف گردشگری را در برمی‌گیرند.

 

گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد، پایتخت فرهنگ و هنر روسیه

 

 

شب‌های سپید روسیه

 


شب‌های سپید، ایام گرانی سفر به روسیه


از آنجا که این روزها جزو روزهای خاص کره‌ی زمین و آسمانش و همینطور سفر به روسیه به حساب می‌آیند باید بدانید که سفر به روسیه در این روزها گران‌تر از روزهای دیگر سال است. هتل‌ها، رستوران‌ها و همینطور اماکن دیدنی و تفریحی این شهر در این روزهای سال هزینه‌ی بیشتری از مسافران خود دریافت می‌کنند. هزینه‌ای که شک نکنید ارزش پرداخت شدن را دارند.

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران