از کجای شانگهای کتاب‌های خارجی تهیه کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
از کجای شانگهای کتاب‌های خارجی تهیه کنیم؟

با توجه به محدودیت‌هایی که برای خرید کتاب انگلیسی‌زبان یا به زبان‌های دیگر وجود دارد، بسیاری از کسانی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، سعی می‌کنند چند عنوان نیز یا برای خود تهیه کنند، یا برای اعضای خانواده بخرند. بسیاری از هتل‌های شانگهای یک کتاب‌فروشی کوچک در خود دارند که عناوین مطرح روز به صورت خیلی جزیی در آن‌ها به فروش می‌رسد، اما اگر بخواهید به کتاب‌های کلاسیک یا کتاب‌های مهم دسترسی داشته باشید، باید بدانید به کدام کتاب‌فروشی‌ها مراجعه کنید تا بتوانید کتاب‌هایی به غیر از زبان چینی تهیه کنید.
نکته عجیب در مورد قیمت گذاری کتاب‌ها در چین ممکن است کمی شما را گیج کند. مثلا یک عنوان کلاسیک با جلد مناسب ممکن است ۳۰ یوان قیمت داشته باشید و ناگهان یک کتاب کودکان در ژانر پرنسس‌های دیزنی ۲۰۰ یوان باشد! پس همیشه قیمت کتاب‌ها را قبل از خرید چک کنید. نکته دیگر اینکه، سایت آمازون با آدرس amazon.cn در چین فعالیت می‌کند و اگر در زمان سفر خود با تور چین به شانگهای از آن خرید کنید، یک روزه کتاب به دستتان می‌رسد. در نظر داشته باشید که سایت آمازون بهترین و جامع‌ترین فروشگاه کتاب آنلاین است.


Mix Place


قبل از اینکه کتاب‌فروشی‌های بزرگ را به شما معرفی کنیم، ابتدا باید نگاهی به این کتاب‌فروشی خاص در شانگهای بندازیم. حقیقت این است که قبل از رفتن به این مکان نباید کتابی خاص را مدنظر داشته باشید، بلکه باید به واسطه فضای متفاوتش به Mix Place بروید. این فروشگاه کتاب یک کافه‌ی کوچک نیز محسوب شده و شما می‌توانید مدت‌ها بین کتاب‌های نو و قدیمی، قدم زده انتخاب کنید و در همان جا قهوه سفارش دهید و به مرور کتاب بپردازید. فضا شاعرانه و در عین حال هنرمندان هاست و نتوع کتاب‌های نیز عموما به زبان انگلیسی اما در موضوعات مختلف اختصاص دارد که البته کتاب‌های تاریخی بیشترین تعدد را در این مکان دارند.

 

بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان

 

 

  Mix Place

 


آدرس: 880 Hengshan Road, near Tianping Road

 


Shanghai Foreign Language Bookstore


در انتخاب بعدی به سراغ بزرگ‌ترین کتاب فروشی زبان‌های خارجه شانگهای برویم که ۴ طبقه است و بهشتی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی محسوب می‌شود. حتی اگر برای کتاب هم به این مجتمع تجاری نرفته باشید، بهتر است سری به این چهار طبقه بزنید، جایی که هم کتاب‌های نو و کتاب‌های به روز زبان‌های انگلیسی و فرانسه و ... یافت می‌شود و هم اینکه کتاب‌های دسته تو، آثار کلاسیک یا حتی مجلات را می‌توانید از آن خریداری کنید. برای کودکان و نوجوانان نیز امکان خرید کامیک بوک یا کتاب‌های کودکان وجود دارد. از طرفی اگر بخواهید سراغ یادگیری بروید، انواع کتاب‌ها در این فروشگاه برایتان وجود دارد؛ از کتاب‌های آشپزی تا یادگیری زبان چینی.

 

راهنمای کامل خرید در شانگهای

 

 

 Shanghai Foreign Language

 


آدرس: 390 Fuzhou Road, near Fujian Zhong Road

 


Garden Books


این کتاب‌فروشی عجیب و جالب است و شاید کسی فکرش را نمی‌کرد این همه سال دوام بیاورد و قرار هم نباشد که به این زودی‌ها از شانگهای برود. در طبقه اول این فروشگاه نسبتا بزرگ شما کتاب‌هایی را مشاهده می‌کنید که هم مورد استقبال مردم محلی است و هم گردشگران و آن‌ها چیزی نیستند جز کتاب‌های عکس از شانگهای و چین. همچنین در این طبقه می‌توانید تعدادی کتاب یادگیری زبان چینی نیز پیدا کنید. بخش کوچکی از این طبقه نیز به کتاب‌های کلاسیک اختصاص داده شده و یک کافه‌ی ایتالیایی بسیار خوب نیز فضایی را از آن اشغال کرده است. در طبقه بالا مجموعه‌ای از کتاب‌های مختلف به زبان‌های مختلف را پیدا خخواهید کرد و البته کتاب‌های کودکان جالبی نیز برای خرید وجود دارند. کتاب‌های کودکان چینی که به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند و حال و هوای فرهنگ مردم چین را دارند! این کتاب‌فروشی هم کتاب‌های خوبی در خود دارد و هم اینکه فضای جذابی دارد اما کتاب‌هایش آنچنان که باید به روز نبوده و از عناوین پرفروش روز در آن خبری نیست.

 

 

  Garden Books

 


آدرس: 325 Changle Road, near Shaanxi South Road

 


Old China Hand Reading Room


این مکان بیشتر یک کتابخانه و کافه است تا کتاب‌فروشی، اما در نهایت می‌توانید کتاب‌های مخصوص هنر خوبی در آن پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر اهل کتاب‌های هنری نیستید و قصدی هم برای وقت‌گذارنی ندارید این کتاب‌فروشی را انتخاب نکنید.

 

معرفی کافه‌های جذاب با تم‌های خاص و عجیب در شانگهای

 

 

 Old China Hand Reading

 


آدرس: 27 Shaoxing Road, near Shaanxi South Road

 در نظر داشته باشید که مراکز خرید بزرگ عموما کتاب‌فروشی‌هایی نیز در خود دارند. پس اگر برای خرید به این مراکز رفتید همیشه چشم بچرخانید و کتاب‌فروشی آنجا را پیدا کنید، امکان اینکه شما را از رفتن به مواردی که معرفی کردیم بی‌نیاز کنند وجود دارد.

۳۱ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران