جزیره تاریخی Sviyazhsk در نزدیکی کازان

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
جزیره تاریخی Sviyazhsk در نزدیکی کازان

شهر جزیره‌ای Sviyazhsk به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر با تور تاتارستان روسیه باشد. شهری که با آب رودخانه‌ی ولگا محاصره شده و تاریخ‌شناسان و گردشگران خواهان دیدن آنند. جایی که کلیساها و ساختمان‌های قدیمی‌اش از آزمونی ۵۰۰ ساله جان سالم به در برده و شکوه و زیبایی خود را برای مسافرین به نمایش می‌گذارند. اگر به کازان یا هر بخش دیگری از کازان سفر کردید، به هیچ وجه نباید دیدن از Sviyazhsk را از دست بدهید و برای اینکه بدانید از کجا و چطور از این شهر که یکی از میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می‌شود بازدید به عمل آوردید، ما در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 


Sviyazhsk شهری به جا مانده از دوران ایوان مخوف


Sviyazhsk درست جایی قرار دارد که رودهای Sviyaga و Schuka در هم ادغام شده و رود بزرگ وولگا را می‌سازند. جزیره‌ای کوچک در ۵۸ کیلومتری کازان که تنها حدود ۲۵۰ سکنه محلی دارد اما به واسطه ورود هر روزه گردشگران به آن، جمعیتش بیشتر به نظر می‌رسد. زیبایی‌ها و آرامش تاتارستان این جزیره را در خود فرو برده و شما نیز فرصت گوش کردن به صدای پرندگانی را خواهید داشت که در Sviyazhsk بسیار زیادند. چندین بنای زیبا دراین جزیره وجود دارند که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. البته بخش‌هایی از بعضی از بناها به واسطه هجوم‌های چند باره از بین رفتند اما از سال ۱۹۵۶ که از طرف دولت به عنوان یک میراث تاریخی و فرهنگی بر شمرده شد، هم در ترمیم و بازسازی آن فعالیت‌های زیادی انجام شد و هم مورد محافظت بیشتر قرار گرفت.

 

دانستنی‌های کازان، پایتخت چند رنگ تاتارستان

 

 

Sviyazhsk

 


رفتن به Sviyazhsk


این جزیره مکانی بسیار محبوب در بین گردشگران است، پس رسیدن به آن نباید برایتان سخت باشد. شما از بنادر رودخانه‌ای کازان، به راحتی می‌توانید سوار قایق‌هایی شوید که در ساعات مختلف به آن سمت حرکت می‌کنند. راه دیگر و البته کمی پیچیده‌تر برای رسیدن به Sviyazhsk، استفاده از قطار است. باید سوار بر مسیر ریلی مرکزی شوید و در ایستگاهی به نام جزیره پیاده شده و سپس ۱۴ کیلومتر را با تاکسی به سمت آن جا حرکت کنید. ساده‌ترین راه اما تاکسی‌هایی هستند که دربست شما را یک ساعته به Sviyazhsk می‌رسانند اما ۷۵۰ روبل برای این کار از شما طلب خواهند کرد.

 

 

Sviyazhsk

 


اقامت هتل‌های Sviyazhsk


گردش یک روزه از صبح تا بعد از ظهر بهترین گزینه برای شماست، تا بتوانید به راحتی به گردش‌های خود در کازان برگشته و یا از دیگر نقاط تاتارستان دیدن کنید. با این حال اگر می‌خواهید در هتلی یک شب را در این جزیره‌ی زیبا سر کنید، Sviyaga با ده اتاق و امکانات بسیار خوب و هزینه‌ای بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ روبل برای هر اتاق، جایی بسیار خوب است. Merchant F. T. Kamenev House جایی لوکس‌تر بوده و البته هزینه‌ی هر اتاق برای هر شب در آن بین ۳ تا ۴ هزار روبل است. هتل ارزان و خوب هم اگر بخواهید Dom Palomnika با ۵۴ تخت است که کم‌ترین هزینه برای ماندن در این هتل ۳۰۰ روبل خواهد بود.

 

۱۰ تفریحی جذابی که در کازان می‌توانید انجام بدهید

 

 

Sviyazhsk

 


از کجاها دیدن کنیم؟


اولین نکته در مورد شهر جزیره‌ای Sviyazhsk را فراموش نکنید؛ برای ورود به این مکان باید بلیط ۵۱۰ روبلی برای بزرگسالان و ۳۳۰ روبلی برای کودکان بپردازید. البته از این بلیط می‌توانید استفاده کرده و به رایگان از موزه‌ها و گالری‌ها نیز دیدن کنید. بعد از پرداخت بلیط مسیر پلکانی زیبایی را طی کرده و می‌توانید قدم زدن در زیبایی‌های جزیره را آغاز نمایید.

بدون شک اولین ایستگاه شما باید صومعه بوگورودیتسکی است. در این مجموعه شما با بناهای مختلفی از جمله مدرسه مذهبی و کلیسا مواجه خواهید شد که بعضی را می‌توانید از داخل بازدید کرده، بعضی به طور کلی برای گردشگران بسته هستند و بعضی‌ها را نیز در حال مرمت خواهید دید. مراکز تاریخی متعددی در این جزیره هستند که شروع بازدید از آن‌ها در این نقطه شکل می‌گیرد.

 

مشهورترین مرکز خریدهای کازان

 

 

Sviyazhsk

 


درست در مقابل این مجموعه شما Konniy Dvor را خواهید دید. جایی که امکان کالسکه سواری در آن برایتان مهیا بوده و از بازارش نیز می‌توانید صنایع دستی مردم محلی را سوغات بخرید. رستوران Traktir نیز در این منطقه واقع شده که دکوری به سبک و سیاق روسیه‌ی قدیم دارد و در آن غذاهای روسی، تاتاری و البته اروپایی سرو می‌شود. به شدت پیشنهاد می‌کنیم سوپ ماهی محلی را امتحان کنید که چیزی متفاوت و خوشمزه بوده و از ماهی‌های تازه‌ی صید شده در همان محل درست می‌شوند.
موزه‌ی تاریخ Sviyazhsk بر خلاف اغلب موزه‌های شهرهای کوچک، جای بسیار جذابی است و در آن اجسام کم‌یابی از گذشته‌های دور به نمایش گذاشته شده. همچنین اجسامی به صورت کپی تهیه دیده شده و برای مثل شما می‌توانید پشت میزهای قرن نوزدهمی ایستاده و عکس بگیرید. کتاب‌ها، دست‌نوشته‌ها و بسیاری چیزهای دیگر نیز در این موزه هستند که اغلب آن‌ها به قرن ۱۹ و ابتدای قرن ۲۰ و بعضا قدیمی‌تر بر می‌گردند.

 

 

Sviyazhsk

 


در کنار موزه یک کلیسای ارتودوکس دیگر است که از جمله زیباترین نماهای داخلی موجود در منطقه را برایتان به نمایش می‌گذارد. کلیسای Ioanno-Predtechensky بلندای ۳۲ متری داشته و کاملا از دیگر بناهای شهر متمایز است و به همین واسطه دیدن از آن نیز از واجبات خواهد بود. در نهایت این‌ها تنها بخشی از دیدنی‌های Sviyazhsk هستند و شما می‌توانید یک روز کامل یا حتی بیشتر را در شهر گشت زده و چیزهای جدیدتر برای دیدن پیدا کنید.

 


کجا غذا بخوریم؟


کافه Buyan در میدان Rozhdestvenskaya جایی ساده و البته بسیار خوب برای خوردن غذا است که البته از آن سوپ‌هایی که گفتیم نیز در آن سرو می‌شود. یک ناهار کامل در چنین جایی حدود ۳۵۰ روبل برای هر نفر هزینه خواهد داشت. تقریبا میانگین قیمت غذا تقریبا برای ناهار یا شام چیزی در همین حدود خواهد شد.

 

بهترین رستوران‌های کازان ، نگین تاتارستان

 

 

Sviyazhsk

 


کلام آخر


Sviyazhsk آنقدر زیباست که سفر به آن جا را هیچ گاه فراموش نخواهید کرد. اگر عازم تاتارستان بودید، با توجه به راحتی رفت و آمد به آن، به هیچ وجه فرصت حضور در این بهشت کوچک را از دست ندهید.

۲۹ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران