تماشای مسابقات گراند پریکس فرمول یک در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
 تماشای مسابقات گراند پریکس فرمول یک در باکو

مسابقات فرمول یک، مهم‌ترین مسابقات اتومبیل‌ رانی در تمام جهان است. مسابقاتی که در بهترین پیست‌های چند کشور در دنیا برگزار شده و هر سال در تمام کشورهایی که پیست مورد نظر آن‌ها را دارند برگزار می‌شود. برای شرکت در چنین مسابقات مهمی و تماشای برترین رانندگان جهان، هر بار که مسابقات به باکو می‌آید، بهترین فرصت برای ما در ایران خواهد بود تا بتوانیم با تور باکو از آن دیدن کنیم. این مسابقات از ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) آغاز شده و ۴ روز به طول می‌انجامد.

 


مسابقات گراند پریکس فرمول یک در باکو


پیست باکو در مقایسه با بسیاری پیست‌های دنیا تازه تاسیس محسوب می‌شود. پیستی که در قلب شهر قرار گرفته و به واسطه مسیرهای مستقیمی که دارد، سریع‌ترین پیست فرمول یک جهان به حساب می‌آید. اتفاقات هیجان انگیز زیادی در این پیست قبلا اتفاق افتاده؛ از پیروزی همیلتون در سال قبل تا اتفاقات عجیبی که سال قبلش برای سیاستین وتل افتاد و به همین خاطر همه منتظر یک مسابقه هیجان انگیز دیگر در پیاتخت آذربایجان هستند.

 

معرفی برج‌های شعله؛ یکی از سازه‌های دیدنی و توریستی باکو

 

 

مسابقات گراند پریکس

 


بودجه مورد نیاز برای این سفر به همراه بلیط تماشای مسابقات


برای کسانی که می‌خواهند با بودجه‌ای نسبتا پایین به این سفر بروند، هزینه‌شان حدودا ۶۰۰ منات خواهد شد که شامل ۳۰۷ منات برای بلیط ۴ روزه معمولی به همراه ۹۰ منات برای سه شب هاستل و باقی برای خرج‌های روزانه.
برای آن‌ها که هزینه‌های متوسطی می‌خواهند پرداخت کنند، ۱۶۵۰ منات به نظر کافی می‌رسد. بلیط چهار روزه شِهِر با ۵۹۷ منات قیمت، هتل متوسط و هزینه‌های روزانه‌ی شما با این قیمت پوشش داده می‌شود.
کسانی هم که می‌خواهند برنامه‌ای لاکچری بچینند، حداقل حدود ۵۲۰۰ منات باید همراه داشته باشند که بلیط‌های پریمیر ۳۵۴۴ مناتی بخرند، حداقل در هتل ۴ ستاره بمانند و در روز نیز حدود ۳۰۰ منات هزینه کنند.

 

 

مسابقات گراند پریکس

 


بلیط‌های مسابقات


بلیط‌های مسابقات بسته به جایی که در آن قرار می‌گیرد، بین ۱۸۱ دلار تا ۵۹۵ دلار قیمت دارند. البته اگر تا یک هفته زودتر آن‌ها را تهیه کنید قیمت کم‌تری برایشان پرداخت خواهید کرد. بلیط‌های تک روزه نیز در صورتی که بلیط‌های ۴ روزه فروش کامل نکنند، با قیمت ۵۰ دلار برای روز دوم، ۷۰ دلار روز سوم و ۱۰۱ دلار برای روز آخر به فروش می‌رسد. روز اول هم تنها مختص آن‌هایی است که بلیط چهار روزه دارند.

 

موزه‌ی فرش باکو تجلی فرهنگ و هنر آذربایجان

 

 

مسابقات گراند پریکس

 


برنامه مسابقات


۲۶ آوریل: ظهر پیاده روی رانندگان در پیست و آشنایی با آن و بعد از ظهر همان روز دور زدن با ماشین جهت آشنایی با پیچ و خم جاده. در نظر داشته باشید تنها کاسنی که بلیط ۴ روزه تهیه کرده‌اند می‌توانند از این روز به تماشای اتفاقات داخل پیست بنشینند.
۲۷ آوریل: دورهای تمرینی با رکودگیری آزمایشی. رکوردگیری در این روز امتیازی برای رانندگان محسوب نمی‌شود.
۲۸ آوریل: مسابقه تمرینی برای تعیین رکورد آغاز کنندگان پیست.
۲۹ آوریل: مسابقه اصلی که از ساعت ۱۳:۱۰ آغاز می‌شود.
روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آوریل برنامه‌ی امضا دادن رانندگان به طرفداران است که از ساعت ۱۱ صبح در این سه روز انجام می‌شود. برنامه‌های تفریحی از جمله کنسرت‌ها از ساعت ۲۱ این سه روز آغاز شده و عموما تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. کسانی که بلیط مسابقات را دارند می‌توانند در این برنامه‌ها نیز شرکت کنند.

 

گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن

 

 

مسابقات گراند پریکس

 


از باکوی زیبا هم دیدن کنید


وقتی برای دیدن این مسابقات می‌روید، حتما از زیبایی‌های باکو دیدن کنید. مسابقات به صورتی برنامه‌ریزی شده که صبح شما کاملا آزاد است و از ظهر در پیست و سپس مراسمات بعد از آن هستید. اما اگر قصد دیدن از زیبایی‌های این شهر جذاب کردید، از کجا دیدن نمایید؟
بلوار باکو، یک پارک کنار دریایی بسیار زیبا است که اتفاقا بازدید در صبح از آن بسیار عالی و لذت‌بخش خواهد بود. پس اگر طرفدار نمای دریا باشید، مسلما از دیدن این بلوار به وجد خواهید آمد.

 

۵ هتل لاکچری باکو برای اقامتی شاهانه در این شهر

 

 

مسابقات گراند پریکس

 


از طرفی بازدید از چند موزه‌ی مهم شهر نیز بسیار عالی خواهد بود. در این بین موزه‌ی فرش و مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف، از بهترین‌ها و نزدیک به پیست هستند و می‌توانید یکی از صبح‌هایتان را به بازدید ازآن معطوف کنید. همچنین دیدار از بافت قدیمی شهر یا همان محله‌ی قدیم نیز فعالیتی عالی برای صبح‌ها خواهد بود. البته می‌توان فعالیت‌های دیگری همچون بازدید از برج شعله یا کارهای اینچنینی را نیز پیشنهاد کرد، اما با توجه به برنامه‌های مسابقات بعید است که به دیدن از آن‌ها برسید. اما پیشنهاد ما به شما این است که یا چند روز زودتر یا چند روز دیرتر به باکو بروید و از تمام زیبایی‌های این شهر جذاب بهره ببرید و تنها به دیدن مسابقات فرمول یک گراند پری بسند نکنید.

۲۶ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران