تم پارک پروفسور بازیما مشهد یکی از اولین پارک‌های موضوعی ایران

جاذبه‌های گردشگری مشهد
تم پارک پروفسور بازیما مشهد یکی از اولین پارک‌های موضوعی ایران

مشهد جدای از یک شهر زیارتی، یکی از مهمترین شهرهای تفریحی ایران نیز به حساب می‌آید. چرا که زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر از سراسر جهان را دارد و همواره از ایران و دیگر کشورها مسافر به خودش می‌کشاند. شهری بزرگ با جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی گردشگری. شهری پیشرو و مدرن با برترین هتل‌ها و رستوران‌ها. در سفرتان با تور مشهد به این شهر اگر به دنبال یک مکان عالی برای تفریحات خانوادگی هستید همراه ما باشید تا پارک موضوعی پروفسور بازیما را خدمتتان معرفی کنیم.

 


تم پارک پروفسور بازیما


سال ۱۳۹۵ در طبقه‌ی چهارم مجتمع وصال مشهد پارکی موضوعی افتتاح شده است که در آن به بازدید کنندگان اجازه می‌دهد در طی یک سفر جذاب به درون بدن انسان بروند و با بخش‌های مختلف تن و جان آدمی آشنا بشوند. تم پارکی که پایه‌های اصلی خود را بر موضوعات بدن‌شناسی، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و نجوم گذاشته است. این پارک در فضایی به وسعت ۲۴۰۰ متر مربع تاسیس شده است و یک مکان آموزنده برای خانواده‌ها و فرزندان‌شان به حساب می‌آید. پروفسور بازیما که این پارک به نام اوست نماد یک دانشمند همه چیز دان است که جهان را کشف کرده و حالا در این پارک شما را با اکتشافاتش آشنا می‌کند. اگر می‌خواهید با بخش‌های مختلف این پارک آشنا شوید همراه ما باشید.

 

شهربازی پارک ملت مشهد یکی از مجهزترین شهربازی‌های ایران

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


بخش‌های مختلف تم پارک پروفسور بازیما


پارک موضوعی پروفسور بازیما از ۱۳ بخش اصلی تشکیل شده است که آنها را یک به یک خدمتتان معرفی خواهیم کرد.


۱- بدن‌شناسی


در این بخش شما با تکه‌های بزرگی از بدن انسان روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید به درون آن قدم بگذارید و پاسخ خیلی از سوال‌هایتان در مورد انسان را بیابید. پاسخ‌هایی مانند اینکه حافظه چطور شکل می‌گیرد؟ چرا رنگ چشم انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است؟ انسان چگونه درد را حس می‌کند؟ و ...

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


۲- زمین‌شناسی


زمین چه زمانی به وجود آمده است؟ چگونه به وجود آمده است؟ قاره‌ها چگونه به این شکل درآمده‌اند؟ مواد تشکیل‌دهنده‌ی زمین چه چیزهایی هستند؟ آتش‌فشان چیست؟ سنگ‌ها از چه موادی تشکیل شده‌اند؟ همه‌ی این سوال‌ها و خیلی سوال دیگر درباره‌ی زمین در این بخش از پارک پاسخ داده می‌شود.

 

۷ پارک دیدنی مشهد برای یک تفریح خانوادگی

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


۳- ماشین‌ زمان


اگر به کهکشان‌ها و منظومه‌ی شمسی علاقه‌مند هستید و سوالات زیادی درباره‌ی آنها دارید باید به این بخش از پارک بروید. جاییکه گشت و گذار در آن به سوالاتی مانند اینکه کهکشان راه شیری چگونه به شکل امروزینش درآمده است؟ منظومه‌ی خورشیدی چگونه کنار هم گرد آمده‌اند؟ رابطه‌ی ماه و زمین و خورشید چگونه است و مواردی از دسته پاسخ می‌دهد.

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


۴- اتاق روبان صورتی


این اتاق مخصوص دختر خانوم‌هاست که با رفتن به داخل آن می‌توانند بیشتر با بدن خود آشنا شوند و جواب سوال‌هایی که درباره‌ی بدن‌شان دارند را بیابند.

 

معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان

 


۵- شبیه‌ساز پرواز


اگر به پرواز و خلبان بودن علاقه‌مند هستید این پارک چنین امکانی را برای شما فراهم آورده است. شرکت مسافرتی بیچ کرفت شبیه‌ساز پروازی دارد که این پارک از آن استفاده می‌کند و برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که در یک فضای شبیه‌سازی شده هواپیمایی مسافربری را از زمین بلند کنید و بعد در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد فرود بیاورید.

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


۶- دیرینه‌شناسی


اگر به باستان‌شناسی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بروید به عمق تاریخ بشریت و همه چیز را از اول ردگیری کنید این بخش از پارک امکان چنین کاری را برایتان فراهم آورده است. بخشی که در آن ابتدا با دایناسورها و چگونگی از بین رفتن آنها آشنا می‌شوید و بعد جلو می‌آیید و فسیل‌ها و سنگواره‌ها و ... را می‌شناسید.

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


۷- لیزر ماز


لیزر ماز یک بازی هیجان‌انگیز است که با انجام آن می‌توانید به هیجان بیایید و سرعت عمل خودتان را محک بزنید. این بازی با لیزر برای شما ایجاد مانع می‌کند و شما باید از این موانع فرضی عبور کنید.

 

۷ موزه معروف شهر مشهد که باید به دیدن آنها بروید

 


۸- جانورشناسی


اگر به دنیای حیوانات علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بیشتر آنها را بشناسید این بخش از پارک پروفسور بازیما برای شما بسیار کامل و هیجان‌انگیز است. جاییکه شما را با بی‌مهرگان و مهره‌داران آشنا می‌کند و دید جدیدی نسبت به آنها به شما و فرزندان‌تان ارائه می‌دهد.

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


۹- نمایش افلاک


اگر می‌خواهید به تماشای افلاک بروید و غرق شوید در جهان آسمان‌ها و ستارگان و منظومه‌ها، اگر می‌خواهید به هیجان بیایید و ابعاد دیگری از زیستن را کشف کنید این بخش از پارک چنین امکانی برای شما فراهم آمده است.


۱۰- بازی‌های تعاملی


در این بخش از پارک به جای بازی‌های کامپیوتری که با دسته انجام می‌شوند شما باید بازی‌هایی را انجام بدهید که به طور فیزیکی در آنها فعالیت کنید و خودتان به عنوان بدن بازی‌کننده دربیایید.

 

راهنمای گردش ۲۴ ساعته در مشهد

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


۱۱- عصب‌سنج


اگر به دنبال افزایش مهارت خود در دقت و تمرکز برای انجام کارها هستید این بخش از پارک به شما کمک می‌کند با دستگاه عصب‌سنج و با انجام یک بازی به این مهم دست یابید.


۱۲- واقعیت مجازی


تکنولوژی واقعیت مجازی امروزه جهان را دگرگون کرده است و وضعیتی به وجود آورده که درباره‌ی همه‌ی حقیقت‌ها و واقعیت‌ها شک کنید. وضعیتی که در آن شما می‌توانید چیزهایی که به طور حقیقی قادر به تجربه کردن آنها نیستید را تجربه کنید. چیزهایی مانند سقوط، پرواز و ...

 

 

 تم پارک پروفسور بازیما

 


۱۳- شبیه‌ساز زمین لرزه


در این بخش از پارک با زلزله و تغییرات زمین به هنگام رانش آشنا می‌شوید.

۱۱ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران