پارک کوهستانی خورشید مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
پارک کوهستانی خورشید مشهد

مشهد شهری بزرگ با جاذبه‌های گردشگری متفاوت است. اما با توجه به محیط شلوغ شهری این کلان شهر، خیلی از کسانی که به تور مشهد می‌آیند، دوست دارند حداقل یک نیم روز از سفر خود را در نقاط خلوت‌تر و خوش آب و هواتر این شهر بگذرانند. برای این کار چند جای مختلف در اطراف مشهد وجود دارد، اما پارک کوهستانی خورشید، پیشنهاد امروز ماست که قصد داریم آن‌جا را در این نوشته به شما معرفی نماییم.

 

پارک کوهستانی خورشید مشهد

این مکان بزرگ‌ترین پارک کوهستانی مشهد است که در منطقه‌ی ۹ قرار گرفته و از جمله جاهای سرسبز و زیبای شهر محسوب می‌شود. این مکان در کنار امکانات خوب برای گردشگران، یک منظره‌ی فوق‌العاده از شهر را نیز برایتان به تصویر می‌کشد و شما می‌توانید در آن‌جا ساعاتی خوش را سر کرده، به تفریح مشغول شوید و در غذاخوری‌هایش، برای خود چیزی سفارش دهید.

این مکان به بام مشهد نیز شهرت دارد و مساحتی حدود ۴۰۰ هکتار را شامل می‌شود که از شمال به هاشمیه رسیده، از شرق به روستای چهارچشمه ختم می‌شود و در جنوب به حصار گلستان و از غرب به بلوار لادن  می‌رسد. به همین دلیل اگر زمان کافی داشتید، می‌توانید در ادامه‌ی گشت و گذار خود در این منطقه سری به روستای چهارچشمه نیز زده و از این مکان دیدنی نیز دیدن کنید.

این پارک در سال ۱۳۸۴ پایه گذاری شد و از آن زمان بخش‌های زیادی از آن ساخته شده و درختکاری‌های زیادی در مناطق مختلف صورت گرفته است، اما هنوز با ایده‌های اصلی که برای آن در نظر گرفته شده بود فاصله‌ی زیادی دارد. با این حال فضای سبز دیدنی و بسیار خوب این پارک، باعث شده تا جایی عالی برای گردش نیم روزه باشد و آب و هوای بسیار خوبی را برای شما به همراه بیاورد. حتی می‌توانید شب‌های گرم تابستان به این محل پناه برده و در خنکای پارک کوهستانی خورشید، به تصویر مشهد نورانی نگاه کنید.

 

معرفی مجموعه پارک ساحلی آفتاب مشهد

امکانات رفاهی پارک کوهستانی خورشید مشهد

خوشبختانه از نظر امکانات رفاهی، این پارک در وضعیت خوبی قرار دارد. تعداد زیادی آلاچیق در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده که شما می‌توانید بساز پیک نیک خود را در آن‌ها قرار داده و از تجهیزات باربیکیو برای پخت غذا و کباب استفاده کنید. همچنین با وجود شیرهای آب آشامیدنی، در این زمینه نیز مشکلی نخواهید داشت.

در این مکان یک زمین بازی مخصوص کودکان و پارک بازی کوچکی در نظر گرفته شده و همچنین دسترسی به تله کابین نیز ممکن است. پارکینگ بزرگ این مکان حدود ۳ هزار ماشین رگنجایش دارد، یک پیست دوچرخه سواری و زمین‌های ورزشی مختلف از جمله والیبال و فوتبال نیز برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

تله کابین پارک خورشید مشهد و سایت پرواز بادبادک‌ها

تله کابین پارک خورشید مسیری حدود ۱۷۰۰ متر را طی می‌کند و ارتفاع آن تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر نیز می‌رسد. تله کابینی که در انتهای مسیر به قله زو رسیده و مناظری زیبا را می‌وانید از آن بالا تماشا کنید. اما یکی دیگر نوآوری‌های خیلی خوب در این پارک کوهستانی، در نظر گرفتن یک جای مخصوص برای پرواز بادبادک است. همین سایت پرواز بادبادک در روزهای شلوغ که خیلی از کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان در آن به پرواز بادبادک می‌پردازند، یک تصویر عالی از خود به جا می‌گذارد.

 

پارک سرزمین موج های آبی مشهد

نزدیک‌ترین هتل‌ها به پارک کوهستانی مشهد

هتلی در مجاورت این پارک کوهستانی وجود ندارد، اما چند هتل مجلل در نزدیکی آن‌جا واقع شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به هتل ۵ ستاره پارس مشهد، هتل ۴ ستاره میثاق و ۵ ستاره و بسیار شیک پردیسان اشاره کرد.

برنامه‌هایی که برای آینده‌ی پارک کوهستانی خورشید مشهد چیده شده

همانطور که گفتیم، هنوز این پارک با آن چیزی که در نهایت باید به آن بدل شود، فاصله‌ی زیادی دارد. قرار شده تا برای این پارک یک مرکز بازی، یک مجموعه‌ی غذایی با نام شهر غذا، باغ‌های متعدد، زمین پینت بال، باغ پرندگان و ... ساخته شود و همچنین فضای سبز این پارک گسترش یابد.

 

گشت و گذار در پارک وکیل آباد مشهد

چطور به پارک کوهستانی مشهد برویم؟

این پارک در انتهای بلوار هاشمیه مشهد واقع شده است و از آن‌جا به راحتی می‌توانید مسیر ورودی به فضای اصلی پارک را پیدا کنید. بهترین زمان برای بازدید از این مکان، بسته به فصلی که در آن هستید متفاوت خواهد بود. در فصل‌های بهار و پاییز پیشنهاد می‌کنیم در طول روز به این محل رفته و شب‌های تابستانی آن‌جا را از دست ندهید. ایام زمستان اما این محل بسیار سرد خواهد بود.

آدرس: مشهد، انتهای خیابان هاشمیه، کوهسر، پارک کوهستانی خورشید

۱۷ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران