۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

فیلیپین یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان است که می‌شود به آن سفر کرد. کشوری شرقی غربی. یعنی هم عادت‌ها و رفتارهای شرق عالم را در خود دارد و هم رفتارها و مراسمات غرب عالم را. کشوری که پر از جاذبه‌های طبیعی و پر از سرسبزی است. کشوری با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز. کشوری که قدم‌زدن در خیابان‌ها و فضاهای عمومی‌اش خود یکی از تفریحات خاطره‌انگیز به حساب می‌آید. در سفرتان با تور فیلیپین به این کشور اگر به دنبال شکم‌گردی هستید همراه ما باشید تا ۶ خوراکی خوشمزه که می‌توانید به هنگام گشت و گذار در خیابان‌های این شهر بیابید و نوش جان کنید را خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- Kamote Q


این خوراکی خیابانی به نوعی یک دسر به حساب می‌آید. دسری بسیار معروف و البته شیرین که یادآور دوران کودکی مردمان فیلیپینی است و به نوعی جزو خاطرات جمعی خردسالی آنها به حساب می‎آید. دسری متشکل از موز سرخ شده که در شکر نیز خوابانیده شده باشد. دسری که در خیابان‌های مختلف این شهر می‌توانید آن را پیدا کنید و بخرید. موز در فرهنگ غذایی فیلیپینی جایگاه ویژه‌ای دارد به طوری که با آن دسر که هیچ، غذا نیز طبخ می‌کنند و شاید برایتان جالب باشد بدانید که فیلیپینی‌ها سس کچاپی از موز دارند.

 

بهترین غذاهای فیلیپینی که باید امتحان کند

 

 

Kamote Q

 


۲- Empanada


گوشت، سیب‌زمینی، پیاز سرخ شده، هویج، نخود فرنگی و کشمش هنگامیکه با یکدیگر تفت داده می‌شوند و دورشان نان پیچیده می‌شود یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی فیلیپینی تهیه می‌شود که با خرید و نوش جان کردن آن به نوعی یک وعده‌ی غذایی کامل نوش جان کرده‌اید. غذایی که برخی‌ها جای سرخ کردن موادش، آنها را در فر می‌پزند تا این دسته از امپانداها غذاهای سالم‌تری نسبت به گونه‌ی سرخ شده‌شان باشد. این غذای خیابانی ریشه در فرهنگ غذایی کشورهای اسپانیایی زبان دارد و با سفر به این کشورها نیز می‌توانید به هنگام گشت و گذار در خیابان‌هایشان این نوع غذا را بیابید.

 

 

Empanada

 


۳- Buko


نارگیل نیز مانند موز در فرهنگ غذایی فیلیپینی‌ها کاربرد زیادی دارد و به هنگام گشت و گذار در خیابان‌های این کشور دائما با کسانی مواجه می‌شوید که دارند آب نارگیل را با نی نوش جان می‌کنند. فیلیپینی‌ها روی نارگیل کال شکافی ایجاد می‌کنند و با قراردادن نی داخل این شکاف یک نوشیدنی‌ خیابانی گوارا با نام باکو برای شما فراهم می‌کنند. این نوشیدنی مقوی و ارزان قیمت در کاهش سطح قند بدن، تنظیم فشار خون و بهبود هضم غذا بسیار مناسب است.

 

نکاتی که در اولین سفر به فیلیپین باید بدانید

 

 

Buko

 


۴- مرغ و ماهی‌های توپی


گونه‌ی خاصی از ماهی‌ها و مرغ‌ها در آردی مخصوص غلتانده می‌شوند تا بعد سرخ شوند و یکی از خاطره‌انگیزترین غذاهای خیابانی فیلیپینی تهیه شود. غذایی بسیار رایج و معروف که همه‌ی مردم فیلیپین آن را دوست دارند و شما نیز اگر یک بار آن را امتحان کنید عاشقش می‌شوید. خوراکی که ارزش غذایی مناسبی به عنوان یک میان وعده دارد و به شما توصیه می‌کنیم به هنگام گشت و گذارهای خیابان‌تان در فیلیپین حتما یک بار این توپ‌های گوشتی را تهیه و نوش جان کنید.

 

 

ماهی‌های توپی

 


۵- Mais


مایس یک خوراک خوشمزه‌ و پرطرفدار خیابانی در فیلیپین است. خوراکی که می‌شود آن را یک دسر یا یک میان وعده‌ی مقوی دانست. مایس دانه‌های ذرت نیم‌پز شده است که بدون چاشنی خاصی به فروش می‌رسد. همین ذرت‌ها را در مکزیک با سس‌های خاص سرو می‌کنند و یا در کشور خودمان به صورت گریل شده و بعد خوابانده شده در آب و نمک به فروش می‌رسانند اما در فیلیپین و خیابان‌هایش می‌توانید آن را به صورت نیم‌پز و ترد خریداری و نوش جان کنید. ارزش غذایی مایس بالا است و نوش جان کردن آن می‌تواند انرژی از دست رفته به هنگام گشت و گذارهای شهری و بیرون شهری در فیلیپین را به شما بازگرداند.

 

۱۰ کافی‌شاپ جذاب بوراکای فیلیپین که باید از آنها دیدن کنید

 

 

Mais

 


۶- Kwek Kwek


تخم بلدرچینی که آب پز شده باشد در لایه‌ای از خمیر قرار می‌گیرد تا به همراه آن خمیر سرخ شود و یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی فیلیپینی تهیه شود. غذایی که ارزش خوراکی قابل توجهی دارد و هنگامیکه ضعف کرده باشید ته دل شما را می‌گیرد. غذایی نسبتا ارزان قیمت که به شما توصیه می‌کنیم در یک وعده زیاد آن را مصرف نکنید. چرا که تخم بلدرچین سنگین است و ممکن است در هضم آن دچار مشکل شوید.

 

 

Kwek Kwek

۲۴ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران