۵ مکان دیدنی در مسکو که دید متفاوتی از شهر به شما خواهد داد

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۵ مکان دیدنی در مسکو که دید متفاوتی از شهر به شما خواهد داد

مسکو پایتخت کشوری وسیع و سردسیری است که در شمال ایران و دریای خزر جای گرفته است و از بالاترین نقطه جغرافیایی به قطب شمال می‌رسد. شهری بزرگ و پرجمعیت که می‌توان طور دیگری در آن زیست. در سفرتان با تور روسیه به مسکو و دیدن اماکن فرهنگی، هنری، مذهبی و طبیعی آن می‌توانید دیدگاه متفاوت‌تری نسبت به زندگی و آنچه تابحال تجربه کرده‌اید به دست آورید. همچنین ممکن است کمتر توریستی در سفر کوتاه مدت خود زمانی برای دیدن این اماکن اختصاص دهد اما در صورتی که از آنها بازدید کنید تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهید داشت.

 

 Novodevichy cemetery


قبرستان نوودویچی در سال ۱۸۹۸ توسط ایوان مخوف طراحی و ساخته شد. بازدید از این قبرستان همانند قدم گذاشتن در موزه‌ای از آثار هنری و تراشه‌های سنگی خواهد بود و آثاری نفیس از مجسمه های مشاهیر و بزرگان روسیه را مشاهده خواهید کرد. این گورستان در مجاورت دیوارهای جنوبی صومعه نوودیچی قرار دارد، صومعه‌ای کهن که قدمتش به قرن شانزدهم می‌رسد. رسم متفاوتی نیز برای افرادی که در این گورستان دفن می شوند وجود دارد. دزدها و رشوه‌خوارها نباید در اینجا دفن شوند. از افراد بنام و مشهوری که در این قبرستان دفن شده اند می‌توان آنتوان چخوف را نام برد که اکثرا با کتاب‌های ایشان آشنا هستند. همچنین طراح مشهور روسی که به هواپیماهایش مشهور است به نام توپولوف. مقبره‌های بسیاری در آنجا یافت می‌شود که احتمالا اسم آنها را شنیده باشید. از سیاستمداران مانند همسر استالین، نویسندگانی مانند تولستوی و حتی ترانه سرا و شاعری ایرانی به نام ابوالقاسم لاهوتی.

 

راهنمای گردش در مسکو در فروردین ماه

 

 

Novodevichy cemetery

 


هزینه و زمان بازدید از این مکان برای افراد خارجی ۲۵۰ روبل و از ساعت ۱۱ تا ۱۷ است.

 

 

موزه هنرهای زیبای پوشکین


موزه پوشکین یکی از بزرگترین موزه‌های روسیه است که سالانه میزبان برگزاری تعداد زیادی نمایشگاه‌، جشنواره های موسیقی و نمایش آثار هنری می‌باشد.
روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ و روزهای دوشنبه تعطیل است.
هزینه بازدید از ساختمان اصلی برای یزرگسالان ۳۰۰ روبل و برای افراد زیر ۱۶ رایگان است.
هزینه بازدید از گالری مربوط به آثار اروپایی و آمریکایی قرن نوزده و بیستم برای بزرگسالان ۳۰۰ روبل و برای افراد زیر ۱۶ رایگان است.
هزینه بازدید از مجموعه‌های اختصاصی برای بزرگسالان ۲۰۰ روبل و ورود به این مکان برای افراد زیر زیر ۱۶ رایگان است.

 

 

موزه هنرهای زیبای پوشکین

 

 

کرملین


در قلب شهر قدیمی، بر روی تپه کرملین این قلعه خودنمایی می کند. با تهیه بلیط می‌توانید از کلیساها، ساختمان‌های قدیمی و محوطه بازدید نمایید اما برای دیدن موزه اسلحه و نمایشگاه صندوق الماس لازم است بلیط جداگانه‌ای برای هر کدام تهیه نمایید.
داخل کرملین کلیساهای باشکوهی با قدمت تاریخی وجود دارد که با معماری متفاوت توسط طراحانی چون پسکوف و یا معماران ایتالیایی ساخته شده است. همچنین برج ناقوس ایوان مخوف با ارتفاع ۶۰ متر را می‌توانید مشاهده کنید که در بین سال های ۱۵۰۵ تا ۱۵۰۸ ساخته و ۱۵ سال بعد در مجاورتش برج ناقوس با ۲۰ زنگ بنا شده است.

 

معرفی بهترین رستوران‌های مسکو در محله کرملین

 

 

کرملین

 


برای بازدید از کرملین از متروی پارتیزانسکی دسترسی وجود دارد.
ساعات بازدید برای گردشگران روزانه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ می‌باشد. ساعت خدمات رسانی برج ناقوس ایوان مخوف از اول ماه اکتبر روزانه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۷ تغییر می کند. این مکان از ماه می تا سپتامبر باز و در گاهی اوقات نیز بسته می باشد.


هزینه ورودی به کرملین بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ روبل می‌باشد.

 

 

دانشگاه مسکو


ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو یکی از ساختمان‌های بلند مشهور هفت خواهران است که در زمان استالین ساحته شده و در واقع بلندترین سازه آمورشی است. ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و ۳۶ طبقه و دارای ۵ هزار اتاق است. امکان بازدید از این دانشگاه به عنوان همراه یکی از دانشجویان آنجا وجود دارد. پس در صورتی که علاقه مند به این سازه عظیم و چگونگی آموزش و کسب علم در این دانشگاه هستید می‌توانید با ارتباط گرفتن با یکی از دانشجویان به مدت ۱۱ شب در خوابگاه آن اقامت داشته باشید. در واقع این مجموعه طوری ساخته شده است که نیازی نباشد دانشجو برای کسب نیازمندی‌های خود به خارج از آنجا برود.

 

 

دانشگاه مسکو

 

 

برج اوستانینکو


برج مخابرانی اوستانینکو ۵۴۰ متر ارتفاع دارد و توسط نیکولای نیکیتین طراحی شده است. این برج به عنوان بلندین برج اروپا در مسکو واقع شده است. این برج دارای ۲۰ فرستنده تلویزیونی و ۲۰ فرستنده رادیویی است.

 

۱۰ تفریح رایگانی که در سفر به مسکو باید انجام دهید

 

 

برج اوستانینکو

 

 

امکان بازدید آن هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۳ وجود دارد و هزینه آن بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ روبل برای کودکان و ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ روبل برای بزرگسالان است.

۰۶ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران