۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو

مسکو یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان است که سالانه بیشمار مسافر را به خودش می‌کشاند. شهری که خودش یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید و نگهبان با وفای خاطره‌هاست. شهری که انقلاب و کنش‌های جمعی مردم را به خود دیده است و آنها را در خودش ضبط کرده است. در سفرتان با تور روسیه  به این شهر که پر از جاذبه‌های تاریخی است اگر به دنبال جاذبه‌های برتر نزدیک میدان سرخ هستید همراه ما باشید. میدان سرخ یکی از مهمترین میدان‌های این شهر به حساب می‌آید که هرساله رژه پیروزی در جشن‌های ملی روسیه در آن برگزار می‌شود و خواننده‌های بزرگ دنیا در آن کنسرت برگزار کرده‌اند. میدانی که همه‌ی شهروندان و گردشگران مسکو را به خودش همگرا می‌کند تا از این نقطه به جاهای دیگر شهر بروند.


۱- رودخانه مسکوا


این میدان در کرانه‌ی رودخانه‌ای قرار گرفته است که یکی از زیباترین جاذبه‌های شهری مسکو به حساب می‌آید. رودخانه‌ای که به رود ولگا می‌پیوندد و از آنجا می‌ریزد به دریای کاسپین. رودخانه‌ای که هوای شهر را مطبوع و خنک نگه می‌دارد و جلوه‎‌ای بی‌نظیر به آن می‌بخشد. رودخانه‌ای که در اطراف آن می‌شود به کافه‌ها رفت و بهترین قهوه‌ها و نوشیدنی‌های سرد مسکو را نوش جان کرد. رودخانه‌ای که به نوعی هویت شهر به حساب می‌آید و می‌توان زیباترین عکس‌ها را در کنار آن انداخت.

 

۵ مکان دیدنی در مسکو که دید متفاوتی از شهر به شما خواهد داد

 

رودخانه مسکوا

 


۲- موزه و آرامگاه لنین


لنین رهبر کبیر اتحاد جماهیر شوروی به حساب می‌آید که سبب ساز انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ در این کشور بوده است. رهبری که مدت کوتاهی پس از به قدرت رسیدن فوت کرد و نتوانست از آنچه پایه‌ریزی کرده بود بهره‌ای ببرد. در سفر به روسیه  یکی از مهمترین جاذبه‌هایی که باید از آن دیدن کنید مقبره‌ی لنین در مسکو است. مقبره‌ای که در آن پیکر مومیایی شده‌اش نگهداری می‌شود و شما می‌توانید از پشت شیشه به نظاره‌ی آن بروید. پیکری که کت و شلوار به تن دارد و چشم بسته به شما نگاه می‌کند. در این مقبره جدای از پیکر لنین می‌توانید با بخشی از انقلاب این کشور و دوران اتحاد جماهیر شوروی آشنا شوید.

 

گردش هنرمندانه در متروی مسکو

 

آرامگاه لنین

 


۳- برج اسپاسکایا


این برج نماد میدان سرخ به حساب می‌آید و هرکجا نامی از میدان سرخ به زبان آید، از این برج نیز یاد می‌شود. برجی که در سال ۱۴۹۱ میلادی تاسیس شده است و تا به امروز سرپاست. برجی که نماد شکوه و جلال معماری شوروی به حساب می‌آید و در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. برجی که برج‌های زیادی در شوروی و به طور کلی در روسیه از آن الگو برداشته‌اند و پایه‌هایشان براساس طراحی این برج ریخته شده است.

 

 

برج اسپاسکایا

 


۴- مرکز خرید GUM


این مرکزخرید یکی از زیباترین مرکزخریدهای روسیه است که یکی از جلال‌های معماری شهر نیز به حساب می‌آید. مرکز خریدی که در سال ۱۸۹۳ میلادی تاسیس شده است و تا به امروز با قدرت و زیبایی در شهر می‌درخشد. مرکزخریدی که برای بازدید از آن تورهای گردشگری زیادی برگزار می‌شود. مرکزخریدی که شب‌ها با نورپردازی ویژه‌ای که دارد به شهر جلوه‌ای خاص می‌بخشد. مرکز خریدی مجلل که شب‌های سرد زمستانی مسکو را گرم و زنده نگه می‌دارد.

 

 

مرکز خرید GUM

 


۵- کلیسای سنت باسیل


کلیسای سنت باسیل جذاب و عجیب که شهرتی جهانی دارد. کلیسایی که به دستور ایوان مخوف در مرکز شهر مسکو در میدان سرخ این شهر تاسیس شده است. کلیسایی که تا سال ۱۶۰۰ میلادی به عنوان بلندترین سازه‌ی شهر به حساب می‌آمده و در سال ۱۹۲۹ تبدیل به موزه شده است. کلیسایی که به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است و گفته می‌شود ایوان مخوف چنان تحت تأثیر معماری این کلیسا قرار گرفته بود که دستور داد چشم‌های معمار آن؛ پوستنیک یاکلووف را کور کنند. چرا که دیگر نتواند بنایی به این زیبایی طراحی کند و این بنا برای همیشه جاودان بماند.

 

گورکی پارک مسکو؛ شهربازی در میان جنگل و رودخانه

 

کلیسای سنت باسیل

 


۶- کاخ کرملین


کاخ کرملین مجموعه قصرها و ساختمان‌های مربوط به حکومت دوره‌ی تزاری در روسیه است که امروزه به عنوان موزه و یکی از جذاب‌ترین بخش‌های شهر به حساب می‌آید. کاخ‌هایی که تاریخ ساختشان تا به قرن دوازدهم میلادی بازمی‌گردد. مساحت این کاخ ۲۵ هزار متر مربع است که دارای ۷۰۰ اتاق و یک حیاط است. این کاخ ۵ تالار رسمی دارد که در آنها دیدارهای مهم و دیپلماتیک برگزار می‌شوند. این کاخ امروزه محل اقامت رئیس جمهور روسیه و محل اصلی تصمیم گیری دولت مسکو است.

 

 

کاخ کرملین

 


۷- کلیسای کازان


کازان کلیسایی است که در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و یکی از بناهای جذاب شهر مسکو به حساب می‌آید. کلیسایی که در سال ۱۹۹۳ میلادی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و امروزه برای بازدید از آن باید پس از تهیه بلیت در صف منتظر بایستید تا نوبت‌تان شود.

 

 

کلیسای کازان

۱۶ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران