هزینه‌های اولیه سفر به تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
هزینه‌های اولیه سفر به تفلیس

تفلیس ‍‍پایتخت کشور گرجستان به مساحت ۷۲۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. زبان مردم این کشور گرجی، واحد پول آن لاری است و ساعت رسمی آن ۳۰ دقیقه از ایران جلوتر است. این شهر دارای بناهای تاریخی و مناظر طبیعی بسیار زیباست که برای دیدن جاذبه‌های دیدنی این شهر در سفرتان با تور گرجستان ، بهتر است اطلاعات مختصری راجع به اماکن گردشگری و هزینه‌های نسبی آن داشته باشید تا برای گشت‌و‌گذار در این شهر از وقتتان بهترین استفاده را داشته باشید.

 

راه‌های سفر

در ابتدا بهتر است نحوه رسیدن به کشور گرجستان و هزینه‌های اقامتی آن را بازگو کنیم. سفر به این کشور می تواند از طریق هواپیما صورت بگیرد یا اتوبوس و یا ماشین شخصی. ساده‌ترین حالت چنین سفری پرواز با هواپیما به همراه تور گرجستان است. قیمت بلیط هواپیما بسته به زمان سفر شما و ایرلاین متغیر است. همچنین اگر بخواهید زمینی سفر کنید، قیمت اتوبوس نیز بسته به اینکه نزدیک به تعطیلات نوروز یا فصل پر رفت‌و‌آمد باشد یا نه، هر کدام از بلیط‌های رفت و برگشت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که مبدا و مکان حرکت آن از ترمینال غرب تهران است و زمان نسبتا طولانی در سفر خواهید بود. این مبلغ در تمامی شهرهای ایران که اتوبوس از آن می‌گذرد (مانند تبریز) یکسان است. اتوبوس از مرز بازرگان خارج شده و پس از عبور از ترکیه به گرجستان-تفلیس می‌رود. لازم است بدانید در عبور از مرز زمینی نیز مبلغ خروجی (بار اول ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان و بار سوم به بعد ۴۴۰ هزار تومان) پرداخت و تمامی مراحل کنترل پاسپورت و صدور ویزا در مرز انجام می‌شود. پس این نکته را به خاطر بسپارید که نیاز است وچر هتل، ارز کافی، بیمه نامه و باقی ملزومات را به همراه داشته باشید تا دیپورت و باز‌گردانده نشوید.

 

تفلیس، مکانی برای رویارویی فرهنگ‌های مختلف جهان

 

 

سفر به تفلیس

 

 

برای سفر با ماشین شخصی نیز لازم است ابتدا گواهینامه خود را بین المللی کنید. بیمه و پلاک و مجوز خروج از کشور ماشین خود را نیز در نظر بگیرید که هزینه آن به ایرانی یا خارجی بودن ماشین و سال تولید آن بستگی دارد.

 

 

سفر به تفلیس

 

 

هزینه‌های اقامتی

اقامتگاه شما می‌تواند بر حسب سلیقه و جیبتان انتخاب شود. به طور مثال از هاستل‌های ۸ لاری تا هتل های ۵ ستاره در شهر تفلیس وجود دارد که توصیه می شود قبل از سفر اتاقتان را رزرو کرده و پرینت آن را با خود به همراه داشته باشید. برای انتخاب اقامتگاه، سعی کنید در صورتی که به اماکن تاریخی علاقه‌مندید در خیابان‌هایی هتل رزرو کنید که دسترسی بهتر و مناسب‌تری به این مناطق دارند. به طور مثال روستاولی یکی از خیابان‌هایی است که پر از موزه، کلیسا و رستوران است و می‌ توانید به راحتی تمام مسیر را پیاده روی کنید.

 

اجاره خودرو در تفلیس ، بی‌دردسر در گرجستان گردش کنید

 

 

سفر به تفلیس

 

 

حمل و نقل در تفلیس

برای استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی می‌توانید کارت بلیط‌های رایج در شهر تفلیس (Metromoney cards) را از ایستگاه‌های فروش بلیط مترو به مبلغ ۲ لاری خریداری کنید که برای سوار شدن به مترو، اتوبوس و مینی‌بوس‌های زردرنگ کاربرد دارد. همچنین هزینه بلیط یک سفره مترو و اتوبوس ۰.۵ لاری و مینی بوس ۰.۴ تا ۰.۸ لاری می باشد. هزینه بنزین نیز لیتری ۲ تا ۲.۵ لاری است و هزینه تاکسی بسته به مسافت از ۳ لاری به بالاست.

 

 

 سفر به تفلیس

 

 

ورودی‌های اماکن دیدنی

لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین بخش سفر گردش و بازدید از اماکن دیدنی شهر است. بخشی که شما را با قدمت و تاریخچه به وجود آمدن شهری که در آن قدم گذاشته‌اید، فرهنگ و مردم آن آشنا می‌ کند. در نتیجه بر دیدگاه شما تاثیر بسزایی گذاشته و رشد خواهد داد.از تعدادی از این اماکن دیدنی همانند کلیسای جامع تثلیث، قلعه تاریخی ناریکالا، دریاچه لیسی، کوهستان پارک متتسمیندا ، پارک ملی تفلیس می‌توانید به صورت رایگان بازدید کنید.

 

۸ دلیل قانع‌کننده برای دیدن تفلیس؛ شهر تاریخ و هنر

 

 

سفر به تفلیس

 

 

اگر بخواهید سوار تله کابینی که پارک رایک را در سمت چپ رودخانه مکتاری به قلعه ناریکالا وصل می‌کند شوید مبلغ ۱ لاری پرداخت می کنید.هزینه پارک آبی یوروپارک بین ۳۰ تا ۴۰ لاری خواهد بود. هزینه بالن سواری نیز بین ۱۶۵ تا ۱۹۰ یورو است.

 

 

سفر به تفلیس

 

 

بقیه تفریحات نیز از جمله شهربازی، کلوپ، پارک های تفریحی که بازی‌های مختلفی را شامل می‌ شوند بسته به هر بازی متفاوت است. پس به راحتی می‌توانید با تقسیم بندی بودجه و برنامه ریزی مناسب، چند روز اقامتتان در تفلیس خوش بگذرانید.

۱۰ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران