شش نکته مهم برای کسانی که به تنهایی عازم کشور چین هستند

جاذبه‌های گردشگری چین
 شش نکته مهم برای کسانی که به تنهایی عازم کشور چین هستند

چین، سرزمین رازها و رمزها نه تنها به عنوان یک مقصد گردشگری بلکه به عنوان مقصدی برای تجارت، همیشه میزبان مسافرانی از سراسر دنیاست. پس تفاوتی نمی‌کند که با تور چین برای گردشگری به این کشور سفر کرده‌اید یا یک سفر کاری شما را به کشور چشم بادومی‌ها کشانده است؛ اگر قرار است تنها به این سفر بروید، لازم است پیش از سفر این نکات را بدانید تا سفر آرام‌تر و دلنشین‌تری داشته باشید.

 

 

۱-  اول و مهمتر از همه، چین یک کشور امن است

اگرچه در چین هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر، جرایم کوچکی در نقاط توریستی وجود دارد، اما با اطمینان می‌توان گفت که به طور کلی چین یک مقصد بسیار امن برای مسافران است.با این حال باید به خاطر داشته باشید که شما، تنها به این کشور سفر کرده‌اید، پس بهتر است اصول اولیه احتیاط را رعایت کنید. درست مانند زمانی که در کشور خود به تنهایی سفر می‌کنید.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید ببینید

 

 

چین

 

 

نکته دیگر اینکه، تبهکاران و مجرمان، ترجیح می‌دهند به سراغ مسافران بین‌المللی نروند، چراکه اگر به دردسر بیوفتند، قوانین سخت‌گیرانه‌ و احکام سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

 

 

۲- نیازی به دانستن زبان چینی نخواهید داشت

در کشور چین، بر خلاف کشورهایی مانند روسیه، پیدا کردن افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، کار سخت و پیچیده‌ای نیست. با این حال اگر به دنبال تلاش برای برقراری ارتباطی دوستانه با چینی‌ها دارید، بد نیست که کلمات ساده‌ای از این زبان، مانند احوالپرسی و تشکر را یاد بگیرید.

 

 

چین

 

 

البته به همراه داشتن یک اپلیکیشن ترجمه روی گوشی تلفن همراه‌تان می‌تواند در مواقع ضروری خاطرتان را جمع کند، اما مطمئن باشید که حداقل در شهرهای بزرگ و به خصوص در مکان‌هایی که گردشگران فراوانی در آن تردد دارند، بسیاری از مردم به زبان انگلیسی آشنا و گاه مسلط هستند.

 

 

۳- حتما یک VPN به روز شده به همراه داشته باشید

دسترسی به بیشتر برنامه‌های موبایل و اپلیکیشن‌های کاربردی در چین امکان‌پذیر است اما بهتر است برای دسترسی به اپلیکیشن‌هایی که کارهای روزانه‌تان را با آن‌ها انجام می‌دهید، یک پروکسی به روز داشته باشید.

 

لیستی از فعالیت‌هایی که تنها درسفر به پکن می‌توانید تجربه کنید

 

 

چین

 

 

البته برای استفاده از برنامه‌های مانند اوبر چین (uber) یا دیدی (Didi Chuxing) که به عنوان اپلیکیشن‌هایی برای حمل و نقل استفاده می‌شوند، مشکلی نخواهید داشت. با این حال این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دسترسی به برخی از برنامه‌هایی که طرفداران جهانی دارند، بدون vpn امکانپذیر نیست.

 

 

۴- روی قطار حساب کنید

برای دیدن شهرهای چین و حاشیه شهرها، قطار نه تنها بهترین و ایمن‌ترین راه است، بلکه ترکیبی از یک وسیله نقلیه عمومی ارزان، به موقع و راحت است. برای رزرو بلیط قطار در کشور چین، می‌توانید از سایت سفر چینی  Ctrip استفاده کنید.

 

 

چین

 

 

امکان تهیه بلیط قطار در کلاس‌ها و با امکانات گوناگونی وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید از میان قطارهای آهسته، قطارهای سریع و قطارهای فوق سریع گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس بهتر است هتگام رزرو بلیط به جزییات بیشتری توجه کنید.

 

 

۵- حتما با خودتان صابون و کاغذ توالت داشته باشید

اگر چه بسیاری از ویژگی‌های چین آن را در رده کشورهای جهان اول قرار می‌دهد، اما سرویس‌های بهداشتی این کشور هنوز هم در جهان سوم، گیر افتاده‌اند.پس هنگامی که برای برنامه‌های طولانی در خارج از هتل یا محل اقامت خود برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است صابون و کاغذ توالت به همراه داشته باشید.

 

بهترین کارهای غیرمعمولی که می‌توانید در پکن انجام دهید

 

 

چین

 

 

در شهرها و منطقه‌های پیشرفته ممکن است از این نظر هیچ مشکلی نداشته باشید، اما احتمال دارد در سفرهای‌تان در این کشور به جایی برسید که با خود آرزو کنید، ای کاش این توصیه را جدی گرفته بودید.

 

 

۶- مراقب باشید کلاه سرتان نرود

همانطور که در شماره یک این لیست گفتیم، چین یک کشور امن است. با این حال ممکن است در محل‌هایی که گردشگران بیشتری تردد می‌کنند، با پیشنهادهای عجیب و غریبی روبه‌‌رو شوید، به خصوص اگر تنها سفر می‌کنید.مثلا ممکن است یک میزبان خوش‌رو که ظاهرش شبیه به کلاهبردارها نیست، در خیابان یا به صورت اتفاقی سر صحبت را باز کند و بعد از صحبت کردن با شما در خیابان، شما را برای مراسم چای سنتی دعوت کند. اما کمی بعد متوجه خواهید شد که میزبان شما غیب شده است و شما را با یک صورت حساب سنگین که گاهی به حدود ۱۵۰ دلار هم می‌رسد، تنها گذاشته است.

 

 

چین

 

 

پس به خاطر داشته باشید از برقراری ارتباط صمیمانه با غریبه‌های بومی اجتناب کنید و به صورت کاملا مودبانه، هر گونه پیشنهاد عجیب و غریب را رد کنید.

۲۵ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران