معرفی باغ یویوآن در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
معرفی باغ یویوآن در شانگهای

باغ یویوآن تنها باغ چینی کلاسیک و کاملا بازسازی شده در شانگهای است. این باغ زیبای چینی که در زمان سلسله مینگ تاسیس شده در ۲۰ هزار متر مربع زمین گسترده شده است. گرچه این باغ تنها کم‌تر از ۵ هکتار را به سلطه خود در آورده اما به زیبایی با ترکیب چندین المان دنیای مینیاتوری زیبایی را خلق کرده است. شما می‌توانید با رفتن به این باغ زیبا مجموعه‌ای از مجسمه‌ها، پل‌های زیبای کوچک، استخرهای گل نیلوفر و مسیرهای زیبا از درختان و بوته‌های سرسبز را در خودش جای داده است.

بازدید از این باغ به عنوان سبک طراحی و معماری دوره مینگ بر هر گردشگر عازم به شانگهای واجب است. بازار یویوان در همسایگی این باغ قرار گرفته که در دوران قدیمی به عنوان "بازار معبد خدا" در شهر قدیمی شهر مشهور است، یک مرکز توریستی و خرید است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند در میان دسته‌ای از مغازه‌ها، رستوران‌ها و امکانات تفریحی گردش کرده و غرق معماری‌های قدیمی چینی شوند، کالاهای مقرون به صرفه و سوغاتی‌های جذابی بخرند. مناطق ششگانه‌ پارک نیز شامل باغ سنگی، آلاچیق ده هزار گل، سالن بهاری، سالن یشم بزرگ، باغ داخلی و استخر گل نیلوفر می‌شود.

 

 

تاریخچه باغ یویوان

باغ یو در ابتدای سال ۱۵۵۹ در زمان سلسله مینگ توسط Pan Yunduan ساخته شد. او این مکان را برای پدرش وزیر Pan En ساخت تا دوره کهن‌سالی‌اش را در آن به استراحت بپردازد. پان ساخت این باغ را بعد از این که در یکی از امتحانات امپراطوری شکست خورد آغاز کرد. با این حال، انتصاب وی به عنوان فرماندار استان سیچوان، اتمام پروژه را حدودی بیست سال و تا سال ۱۵۷۷ به تعویق انداخت. در نهایت او به سال ۱۵۵۷ استعفا داده و به ساخت باغ همت گمارد. او برخی از بهترین معماران و باغداران را استخدام کرد تا بهترین باغ ممکن را برای او طراحی کنند. این باغ برای مدت‌ها و در همان زمان بهترین، مشهورترین و بزرگ‌ترین قسمت شهر بود. همین ویژگی هم باعث شد تا پان قیمت گرافی برای آن بپردازد. ساخت این پروژه به ورشکستگی پان منجر شد.

 

زیباترین معابد شانگهای که باید ببینید

 

 

 باغ یویوان

 

 

باغ به ژانگ ژائولین، شوهر نوه پان یوندوآن به ارث رسید، و سپس به صاحبان مختلف منتقل شد. در سال ۱۷۶۰ دسته‌ای تجار زمین‌های باغ را بازسازی کردند و سرانجام درهای باغ غربی در سال ۱۷۸۰ به روی عموم مردم باز شد.

در طول قرن ۱۹ام و بر اثر کشمکش‌های متوالی چندین باز باغ به مرز نابودی کشیده شده و بخش‌های زیادی از آن تخریب گردید. در جنگ اول که بین چین و بریتانیا در گرفته بود، ارتش بریتانیا برای چندین روز از چای‌خانه Huxinting به عنوان مقر عملیات استفاده کرده بود. در طول شورش تایپینگ شهری در مالزی، دفتر مرکزی فرماندهی انجمن کوچک شمشیرزن‌ها در دیانچون هال برپا شده بود. در زمان ژینگ باغ توسط ارتش سربازان بازسازی شد در حالی که اکثر ساختمان‌های اصلی نابود شده بودند. البته تمام رشته‌های سلسله ژینگ زمان حمله ژاپنی‌ها در سال ۱۹۴۲ مجددا پنبه شد و باغ متحمل صدمات زیادی گردید. سپس از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۱، دولت شانگهای پروژه بازساژی باغ یویوان را شروع کرد و تمامی کارها به همت دولت انجام گرفت. بعد از فراز و نشیب‌های طولانی در طی چند قرن بلاخره درهای باغ در سال ۱۹۶۱ به عموم باز شدند و آرامش بر آن مستولی گردید.

 

 

yuyuan-garden

 

 

فعالیت‌های قابل اجرا در باغ یویوان

نمایش گل: همه ساله نمایشگاه‌های گل در سراسر این باغ برگزار می‌شود. این باغ معمولا میزبان نمایشگاه‌های گل‌هایی مثل داوودی، گل ارکیده، و گل آلو می‌شود که تمام گل‌های آن به همت شخصیت‌های خصوصی مثل شرکت‌ها و تجار تهیه می‌شود. نمایش گل آلو عمدتا در ژانویه صورت می‌گیرد، اما هر ساله برگزار نمی‌شود. بنابراین اگربرنامه بازدید از آن را دارید حتما باید از قبل برنامه‌ها را بررسی کنید. نمایشگاه ارکیده نیز همه ساله و معمولا در اوایل اردیبهشت برپا می‌شود. اما برای شرکت در نمایشگاه گل داوودی می‌توانید همه ساله در شهریور ماه عازم این شهر تجاری شوید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در شانگهای

 

 

 باغ یویوان

 

 

نمایش فانوس

 

نمایش فانوس همه ساله در جشن سال نو، از ۱ تا ۱۸ ژانویه بر اساس تقویم قمری چینی برگزار می‌شود. این جشن باشکوه در قالب فستیوالی مهم بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

 

فعالیت‌های رایگان و تقریبا رایگان شانگهای که می‌توانید از آن لذت ببرید

 

 

 باغ یویوان

 

 

نمایشگاه نقاشی و خوش‌نویسی

گاهی اوقات این باغ میزبان برنامه‌هایی همچون نمایشگاه نقاشی و خوش‌نویسی برای معرفی فرهنگ چینی به گردشگران می‌شود. اگر شما از علاقه‌مندان به شاخه‌های هنری چینی هستید می‌توانید با کسب اطلاع قبلی  زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها را جویا شوید. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های شماره ۱۱، ۶۶، ۱۲۶، ۹۲۶ به محل این نمایشگاه‌ها برسد.

۲۳ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران