پارک دریایی ملی تاروتائو: مجمع‌الجزایری با ۵۱ جزیره‌ی رویایی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
پارک دریایی ملی تاروتائو: مجمع‌الجزایری با ۵۱ جزیره‌ی رویایی

می‌دانیم که تایلند به عنوان بهشتی گرمسیری پر از نواحی دیده شده و دیده نشده زیادی است که رویای مجسم را روبروی چشمان ما می‌آورد. این کشور پر از جنگل‌های سرسبز، دریایی آبی و سواحل درخشان و سفید است. در حالی که خیلی از بخش‌های آن به خاطر گردشگری دچار تغییر و تحول شده، جاهایی همچون پارک دریایی تاروتائو همچنان دست نخورده باقی مانده است. تاروتائو میزبان ۵۱ جزیره شگفت‌انگیز است که بکر و دست نخوره به دور از چشمان گردشگران باقی مانده است. ما در این پست به معرفی جزیره آدانگ از این مجموعه خواهیم پرداخت.

 

کوه آدانگ

پارک ملی تاروتائو یکی از مکان‌های بسیار جذابی است که از مجموعه‌ای از چند جزیره زیبا و گرمسیری و گونه‌های مختلفی از جوانواران آبزی و غیر آبزی تشکیل شده است. در حالی که خیلی از بخش‌های تایلند به خاطر گردشگری توسعه زیادی یافته و میزبان انواع هتل‌های برجسته و تفریحات آنچنانی است، تاروتائو بکر و دست نخورده باقی مانده است. برخی از جزایر بزرگ‌تر این پارک آبی به عنوان مقاصد گردشی روزانه و یا کوتاه مدت هدف گردشگران طبیعت دوست قرار می‌گیرد. کوه آدانگ به عنوان دومین جزیره بزرگ این مجموعه در فاصله بسیار نزدیکی از کوه لیپ قرار گرفته است. مسافرانی که در کوه لیپ هستند برای گردشی نیم روزی یا یک روزه به کوه آدانگ می‌روند.

 

تصاویری رویایی از تایلند که شما را عاشق سفر به این کشور می‌کند

 

 

پارک دریایی ملی تاروتائو

 

 

کل این جزیره ۶ در ۵ کیلومتری از نواحی تپه‌ای پوشیده از جنگل‌های انبوه و بسیار سرسبز تشکیل شده و دور تا دور آن با نوار ماسه‌ای طلایی درخشان تزئین شده است. کوه لیپ تنها جزیره منطقه است که مجاز به توسعه‌پذیری بوده و بقیه جزایر باید طبق قانون دست نخورده بمانند و محافظت شوند. به همین دلیل هم تنها این جزیره توانسته میزبان خیل رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها و استراحتگاه‌ها باشد. با تمام این تفاصیل در دوره فصل خشکی و سال نوی چینی با هجوم گردشگران مواجه می‌شود. در عوض کوه آدانگ دور، کم توسعه‌یافته و بسیار آرام است و در عرض ۵ تا ۱۰ دقیقه قایق‌سواری از کوه لیپ در دسترس شما قرار می‌گیرد.

 

 

پارک دریایی ملی تاروتائو

 

 

هزینه ورود به پارک دریایی تاروتائو

هزینه ورودی به این پارک دریایی شگفت‌انگیز ۲۰۰ بات برابر با ۶ دلار و ۴ پوند است. بلیطی که شما دریافت می‌کنید برای ۵ روز اقامت در این مجمع‌الجزایر اعتبار دارد. بعد از رسیدن به ورودی جنگل‌بانی برای جمع‌آوری بلیط‌ها می‌آید بعد شما اجازه ورود خواهید داشت.

 

پنج پارک ملی تایلند ؛ از جنگل‌های بارانی تا زندگی با فیل‌ها

 

 

پارک دریایی ملی تاروتائو

 

 

محل اقامت در کوه آدانگ

قرار است آدانگ آرام و کم‌توسعه یافته باشد. بنابراین این جزیره به عنوان مقصدی بکر و به دور از شلوغی امکانات محدودی دارد که به طور کلی به شرح زیر است:

 

اقامتگاه ساحلی آدانگ ایسلند (لاکچری)

اگر به هدف اقامتی لاکچری به این جزیره بهشتی می‌روید باید بدانید بهترین و نزدیک‌تریم حل اقامت به استانداردهای اقامتگاهی لوکس این هتل ۳ ستاره است. در واقع اقامتگاه آدانگ ایسلند تنها هتل تجاری جزیره است که پیدا خواهید کرد. برای پیدا کردن این اقامتگاه به سمت ساحل جنوبی جزیره بروید. شما در اقامتگاه آدانگ ایسلند از امکانات جذابی مثل استخر، کافه و رستوران فضای باز و دسترسی به ساحل بهره خواهید برد. اتاق‌ها نیز تمیز، با تخت خواب راحت، تلوزیون و اینترنت رایگان هستند. اما اگر از گردشگران ماجراجویی هستید که برای رضایت خاطر شما به ویژگی‌های بیشتری نیاز است خبر خوب برایتان این که می‌توانید طیفی از ورزش‌های آبی ساده تا پیچیده را در این اقامتگاه تجربه کنید. قیمت پایه اتاق‌ها از شبی ۶۵ دلار شروع می‌شود.

 

 

پارک دریایی ملی تاروتائو

 

 

در خانه‌ای ییلاقی و یا چادر بمانید (اقامتی مقرون به صرفه)

در قسمت شمالی جزیره و در نزدیکی ایستگاه جنگل‌بانی امکاناتی برای کمپینگ و اقامت ارزان از جمله خانه‌های ییلاقی، حمام عمومی با دوش و یک رستوران در نظر گرفته شده است. خانه‌هایی یلاقی با امکانات اولیه همچون پشه‌بند، پنکه و حمام خصوصی شبی ۱۸دلار اجاره داده می‌شوند. به علاوه اگر دوست داشتید برای تجربه‌ای منحصر به فرد و گرمسیری شب را در چادر سپری کنید می‌توانید از چادرهای همین محوطه با شبی ۶ دلار استفاده کنید.

 

۱۰ جزیره و خلیج زیبا اما پنهان تایلند که در سفر به پوکت و کرابی باید از آ‌ن‌ها دیدن کنید

 

 

پارک دریایی ملی تاروتائو

 

 

فعالیت‌های مجاز در کوه آدانگ

مانند تمام نقاط گرمسیری تایلندی که مجموعه‌ای از همه چیز در آن جمع شده در کوه آدانگ نیز تفریحات آبی و ساحلی، جنگلی، پیاده‌روی و همچنین ورزش‌های هیجان‌انگیز  وجود دارد. شما می‌توانید با عزیزان و همراه با یک راهنما در نواحی جنگلی به گردش بپردازید و از تپه‌ها بالا بروید. و یا وقتتان را در سواحل بگذرانید. روی شن‌های داغ دراز بکشید، حمام آفتاب بگیرید، به قایق‌سواری بروید و یا در آب‌های کریستالی به شنا بپردازید.

 

 

پارک دریایی ملی تاروتائو

 

 

شما حتی می‌توانید غواصی عمیق و نیمه عمیق را با استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی آن تجربه کرده و به دیدن مرجان‌هلی رنگی و ماهی‌های صلح‌جو بروید.

۰۱ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران