راهنمای گردش در فیلیپین با حمل و نقل عمومی

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
راهنمای گردش در فیلیپین با حمل و نقل عمومی

فیلیپین نیز مانند اکثر شهرهای امروزی شیوه‌های مختلف حمل و نقل را ارائه می‌دهد که هر مسافری به این کشور بتواند با توجه به روحیات و بودجه خود از آن‌ها استفاده کند. در این مقاله ما به محبوب‌ترین و برجسته‌ترین این روش‌ها اشاره می‌کنیم. شما در استفاده از مترو و قطار می‌توانید از نقاط دیدنی و نشانه‌های سرزمینی دیدن کرده و غرق در شگفتی و زیبایی شوید. ما قصد داریم امن‌ترین شیوه‌های گردش با تور فیلیپین را معرفی کنیم تا بتوانید مانند یک بومی در این کشور کاوش کنید.

 

 

استفاده از اوبر یا گرب‌کار در اطراف مانیل

تنها در سال ۲۰۱۵ حدودا  ۲.۵ میلیون وسیله متروی در مترو مانیل ثبت گردید که این حجم از ماشین و وسیله نقلیه در جاده اصلی شهر، ترافیک بی‌پایانی را به ارمغان آورد. بنابراین اگر می‌خواهید از نقطه آ به نقطه ب بروید حتی به گرفتن تاکسی‌های شهری فکر هم نکنید زیرا فقط به بخشی از ترافیک بزرگراه‌ها تبدیل خواهید شد. بنابراین بهترین و امن‌ترین روش برای گردش در مانیل استفاده از اوبر و یا گرب‌کار است. تجربه‌های گردشگری در سراسر دنیا نشان داده که استفاده از تاکسی برای غیربومی‌ها اغلب گزینه مناسبی نیست زیرا به دلیل ناآشنایی با هزینه و مسیرها، رانندگان تاکسی اقدام به کلاهبرداری از گردشگران می‌کنند. بنابراین بهتر است اوبر و یا گرب‌کار را بر روی گوشی خود نصب کنید.

 

دلایلی که شما را قانع می‌کند، مقصد سفر بعدی خود را فیلیپین در نظر بگیرید

 

 

 اوبر

 

 

در شهرهای قدیمی سبک اسپانیایی قدم بزنید

مانیل شهری مناسب پیاده‌روی است اما با این وجود برای رفتن به برخی مناطق باید از وسیله نقلیه پیاده شده و از تماشای نقاط دیدنی لذت ببرید. در منطقه قدیمی مانیل که به شهر قدیمی شناخته می‌شود، به خصوص قلعه اینترامورس تورهای گردشی پای پیاده زیادی برگزار می‌شود که می‌توانید به آن‌ها ملحق شده و از تماشای ساختمان‌ها و دیوارهای قدیمی لذت ببرید. تورهای پیاده‌روی آنقدر جذاب هستند که همه گردشگران حتی کسانی که علاقه خاصی به تاریخ ندارند هم از آن لذت می‌برند. اگر در شمال فیلیپین هستید گشن در ویگان را از دست ندهید.

 

 

philippines-local-transport

 

 

برای سفر به شمال سوار جیپنی شوید

جیپنی یا همان جیپ، اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی و یکی از محبوب‌ترین روش‌های سواری در فیلیپین هستند. اگر می‌خواهید در مناطق طبیعی گردش کنید توصیه می‌کنیم از تراس‌های برنج در Banaue بازدید کنید. این منطقه به حدی زیباست که خیلی‌ها آن را به عنوان عجایب هشتم دنیا می‌دانند. شما می‌توانید سوار چیپنی‌‌های آمریکایی که بازماندگان جنگ جهانی هستند شوید. رنگ‌های شاد و نقاشی‌های رنگی شلوغ این ماشین‌ها تبدیل به اثری شناخته شده و بومی در دنیا شده است. اگر دوست دارید از آبشارها و غارها دیدن کنید سوار چیپنی شوید به ساگادا بروید.

 

نکاتی که در اولین سفر به فیلیپین باید بدانید

 

 

جیپنی

 

 

بین استان‌ها با اتوبوس‌های لوکس همراه با خدمه سفر کنید

شرکت ویکتور لاینر با ارائه اتوبوس‌های لوکس در شمال کشور امکان سفری راحت را فراهم می‌آورد. این اتوبوس‌ها ظرفیت کم‌تری نسبت به اتوبوس‌های معمولی دارند و با سیستم تهویه هوا، جوی آرامشبخش و راحت ارائه می‌دهند. این اتوبوس‌ها دارای یک سرویس بهداشتی، سرویس وای‌فای و خوراکی‌های خوشمزه مجلل هستند و مهمانداری هم وجود دارد که نیازهای شما را برآورده کند. این بهترین روش سفری راحت به همه جای فیلیپین است.

 

 

ویکتور لاینر

 

 

با کشتی به جزایر بروید

آیا به دنبال تعطیلاتی ساحلی هستید؟ از آنجایی که عمده سواحل کشور در بین ۷۱۰۷ جزیره آن گسترده شده‌اند شما باید بعد از پیاده شدن از هواپیما سوار کشتی شوید و به یکی از جوایز بروید. مخصوصا اگر تصمیم دارید به باراکوی در مرکز کشور و یا  یا کامیگوین در منطقه جنوبی فیلیپین بروید. اگر نمی‌خواهید خیلی خرج کنید سفر با کشتی هزینه کم‌تری برای شما در بر خواهد داشت. با این همه با یک جستجوی کوچک در گوگل می‌توانید راه مناسب‌تر را انتخاب کنید.

 

۸ استراحتگاه فوق‌العاده‌ی ساراگوئه فیلیپین برای گذراندن روزهایی رویایی

 

 

 

 

اگر در مناطق روستایی هستید سوار موتور سه‌چرخه شوید

وقتی در مناطق روستایی فیلیپین هستید شانس این را دارید که برای رفتن به بازار و یا کلیسایی خاص سوار موتور سه‌چرخه‌های بامزه‌ای شوید که در دیگر مناطق دنیا کم‌تر بتوانید نظیرشان را پیدا کنید. این موتور سه‌چرخه‌ها شبیه توک‌توک در تایلند هستند و توسط یک موتورسیکلت هدایت می‌شوند. این موتور سه‌چرخه‌ها تنها برای دو نفر مسافر گنجایش داشته و در سفر شهرستانی و روستایی وسیله‌ای سریع شناخته می‌شوند. سوار شدن در این این سه‌چرخه‌ها از تجربه‌های منحصر به فرد و تکرارنشدنی‌ای است که فیلیپین به شما هدیه می‌دهد.

 

 

فیلیپین

 

 

با خطوط هوایی مقرون به صرفه سفر کنید

خطوط هوایی خارجی مانند Cebu Pacific، AirAsia Philippines  و پروازهای داخلی هواپیماهای فیلیپین سریع‌ترین راه برای رسیدن به یک جزیره یا استان هستند. خط هوایی Cebu Pacific به قیمت‌های فوق‌العاده‌ای مثل Piso Fares شهرت دارد. استفاده از خطوط هوایی ارزان واقعا می‌تواند برای شما مقرون به صرفه باشد. مرکز این هواپیماها در مانیل، در فرودگاه جدید NAIA Terminal 3 و یا فرودگاه بین‌المللی کلارک در آنجلس است.

 

 

AirAsia Philippines

 

۲۱ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران