۴ مسجد معروف آنتالیا با معماری تاریخی

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۴ مسجد معروف آنتالیا با معماری تاریخی

آنتالیا یکی از دیدنی‌ترین جزیره‌های کشور ترکیه است که در تمامی روزهای سال مملو از مسافر است. جزیره‌ای که یکی از کهن‌ترین جزایر دنیا به حساب می‌آید و جدای از سواحل درجه یک، پر از جاذبه‌های تاریخی بی‌مانند است. جزیره‌ای که می‌شود شبانه‌روز در هتل‌ها و فضاهای اختصاصی آن ماند و لذت برد. جزیره‌ای که بهترین تفریحات ساحلی و آبی را برای مسافرانش تدارک می‌بیند و یک خاطره‌ی ماندگار از سفر برای آنها می‌سازد. در سفرتان با تور آنتالیا اگر به دنبال بناها و جاذبه‌های تاریخی هستید همراه ما باشید تا ۴ مسجد معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. مساجدی که هرکدام معماری منحصر به فرد و خاص خودشان را دارند.

 


۱- مسجد مراد پاشا


مراد پاشا یکی از قدیمی‌ترین مساجد این جزیره است که به دلیل معماری فوق‌العاده‌اش شما را یاد ایاصوفیه می‌اندازد. ایاصوفیه‌ای کوچک شده البته. مسجدی که در سال ۱۵۷۰ میلادی ساخته شده است و بیش از ۴۰۰ سال است که جزو نمادهای مذهبی و گردشگری آنتالیا به حساب می‌آید. مسجدی که یک ده ضلعی است. یک ده ضلعی کامل که یک گنبد بزرگ و چند گنبد کوچک دارد اما آنچه بسیار زینت‌بخش آن است مناره‌ی آن است. مسجدی که دیوار نوشته‌های دوره‌ی سلجوقی زیبایی آن را صد چندان کرده است. هنگام بازدید از این مسجد می‌توانید عکس‌های زیبا از خودتان بیندازید درحالیکه در پس زمینه‌تان یک بافت معماری جذاب است. این مسجد از آنجا که یکی از بناهای قدیمی است به نوعی یکی از نمادهای معاری و هنری این شهر نیز به حساب می‌آید. درهای این مسجد در تمامی روزهای هفته به روی بازدیدکنندگانش باز است و از حضور آنها گرمترین استقبال‌ها را می‌کند.

 

 

مسجد مراد پاشا

 


۲- مسجد تکلی پاشا


مسجدی متعلق به قرن هجدهم میلادی که جزو بناهای درجه یک معماری در دوران عثمانی به حساب می‌آید. مسجدی با مناره‌های کوچک و نمای سنگی که نظیر آن را در بخش‌های مختلف کشور ترکیه می‌توانید مشاهده کنید. مسجدی که کاشی‌کاری‌های آن چشمگیر است و به زیبایی آن صد چندان افزوده است. مسجدی که بازدید از آن فقط یک بازدید مذهبی به حساب نمی‌آید که یک بازدید تاریخی و هنری نیز به حساب می‌آید. در روزهای مختلف هفته می‌توانید در ساعات مختلف روز به دیدن این مسجد بروید.

 

 

مسجد تکلی پاشا

 


۳- مسجد بیولی مناره


یکی از مساجد قدیمی و فعال آنتالیا به حساب می‌آید که تاریخ ساختش بازمی‌گردد به دوران سلجوقی. مسجدی که امروزه کلاس‌های مختلفی در آن برگزار می‌شوند. کلاس‌هایی مثل بافندگی و ساخت صنایع دستی و مواردی از این دسته. کلاس‌هایی که این مسجد را پر از رویداد کرده است تا بازدید از آن فقط بازدید از یک مکان تاریخی و مذهبی به حساب نیاید و یک روز خاطره‌انگیز را برای شما بسازد. این مسجد یک بار در سال ۱۳۷۳ بازسازی شده است و علاالدین کیقباد سلجوقی را یکی از بنیانگذاران این مسجد می‌دانند. در سفرتان به آنتالیا اگر می‌توانید از ماندن در سواحل و هتل‌های لوکس بگذرید و می‌خواهید وارد فضاهای نو و تازه بشوید به شما توصیه می‌کنیم حتما به بازدید از این مسجد بروید. مسجدی که بازدید از آن حال و هوایتان را عوض می‌کند.

 

 

مسجد بیولی مناره

 


۴- مسجد اسکله


این مسجد یکی از تازه ساخت‌ترین مساجد آنتالیا است که برای عبادت تجار این جزیره ساخته شده است. مسجدی که در قرن نوزدهم بنای آن نهاده شده است و تا به امروز چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. مسجدی که حال و هوای آن با دیگر مساجدی که تاکنون خدمتتان معرفی کردیم متفات است. مسجدی که هنوز به نوعی یک عبادتگاه به حساب می‌آید و در تمامی روزهای سال هم بازدیدکنندگان زیادی دارد و هم تعداد زیادی از شهروندان این جزیره برای عبادت به آن می‌روند.

 

 

مسجد اسکله

 

۲۰ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران