نوروز ۹۸، فستیوال رنگ‌ها را در گوا بگذرانید

جاذبه‌های گردشگری گوا
نوروز ۹۸، فستیوال رنگ‌ها را در گوا بگذرانید

فستیوال هولی در ماه مارس هر سال برگزار می‌شود و تاریخ امسال آن به گونه‌ای است که با نوروز ۹۸ متقارن شده است و به همین دلیل سفر با تور هند امسال می‌تواند یکی از مفرح‌ترین تعطیلات نوروزی را برای شما رقم بزند. جایی که در فستیوال هولی که با نام جشن رنگ‌ها هم شناخته می‌شود شرکت می‌کنید و در رقص و آبی و رنگ غوطه می‌خورید و روزهایی بسیار عالی را سپری خواهید کرد.
خوشبختانه گوا ویژگی‌های زیادی دارد که باعث می‌شود سفر به آن، یکی از بهترین مسافرت‌های زندگی‌تان باشد و به همین دلیل در طول سال از جمله نقاط بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود، اما وجود چنین جشنی، مسلما امتیاز بزرگی برای سفر نوروزی شما محسوب می‌شود. پس نگاهی گذرا بندازیم به فستیوال رنگ‌ها در گوا، جشنی بزرگ و متفاوت.

 


پیشینه جشن رنگ‌ها


فستیوال هولی را "فستیوال رنگ‌ها" یا " فستیوال عشق" نیز می‌نامند. این جشن بزرگ هندوها از دوران اساطیری به ارث رسیده جایی که در آن یکی از خدایان هندو به نام کریشنا، آمدن بهار را با نواختن برای رادها جشن می‌گرفت و رسیدن بهار را پیروزی خیر بر شر می‌دانست. هولی در بخش‌های زیادی از هند جشن گرفته می‌شود و در گوا نیز –حتی با وجود اشغال پرتغالی‌ها برای مدت زیاد- از دیرباز برگزار می‌شده. با این حساب، گوا چون شهری بسیار گردشگرپذیر است، جشن‌های آن نیز به سبک غربی بوده و از آیین‌های مذهبی کم‌تر در آن مشاهده می‌کنید.

 

بهترین شهرها در هند برای شرکت در جشن هولی، فستیوال رنگ‌ها

 

 

 فستیوال رنگ‌ها در گوا

 


فستیوال رنگ‌ها در گوا


در این جشن بزرگ از کوچک تا بزرگ و زن و مرد شرکت می‌کنند. جشنی که در آن هم به هم آب می‌ریزند و هم اینکه گردهای رنگی به هم پرتاب می‌کنند. در خیابان‌ها و کوچه‌ها، مردم سعی می‌کنند در فضایی شاد و دلربا و با پرتاب پودر رنگ به همدیگر این روز را جشن بگیرند، اما در محل‌های مشخص، جشن‌های بزرگ و پر سر و صدا نیز برگزار می‌شود که بخش‌هایی از آن‌ها تنها مختص بزرگسالان است.
البته نه اینکه از آیین‌های مذهبی هیچ خبری نباشد. هنوز هم بسیاری هندوها برای عبادت و گلباران به معابد می‌روند و ورزش‌های خاصی از جمله ساخت هرم‌های انسانی در گوا برگزار می‌شود که از جمله بخش‌های بسیار جذاب این فستیوال به حساب می‌آید.

 

 

 فستیوال رنگ‌ها در گوا

 


نکاتی در مورد فسیتوال هولی در گوا


• این فستیوال ۲۱ مارس برگزار می‌شود، اما ۲۰ مارس نیز یک جشن بزرگ است که به فستیوال رنگ‌ها متصل می‌شود. در مجموع باید این فستیوال را در گوا مثل بعضی دیگر از نقاط کشور دو روزه در نظر گرفت. این تعداد روزها در بعضی شهرهای هند بیشتر و در بعضی کم‌تر است.
• غیر از جشن‌های خصوصی و عمومی، یک مراسم رژه‌ی بزرگ در شهر برگزار می‌شود که در آن دسته‌های بزرگ از مسافران یا مردم محلی از خیابان اصلی شهر رد شده و مردم به آن‌ها آب و رنگ می‌پاشند.
• به هیچ وجه نباید از دیگران انتظار داشته باشید که به شما آب یا رنگ نپاشند، با علم به این موضوع وارد خیابان شده و در حالت عادی نباید از کسی بخواهید که شما را رنگی نکند.
• صدای موسیقی غربی یا بالیوودی در تمام خیابان‌ها شنیده می‌شود، پس باید آمادگی صدای بلند را داشته باشید. بسته به اینکه کدام یک از جشن‌های گوا را انتخاب می‌کنید، موسیقی متفاوتی خواهید شنید. مشخصات این جشن‌ها کاملا قید شده پس قبل از انتخاب آن‌ها را بررسی کنید.

 

۶ دلیل برای رفتن به گوا در تعطیلات نوروز 98

 

 

 فستیوال رنگ‌ها در گوا

 


نکاتی در باب سلامتی و امنیت فستیوال رنگ‌ها در گوا


۱- همانطور که گفتیم باید در نظر داشته باشید که آب و رنگ روی بدن و پوستتان خواهید ریخت. بخش زیادی از رنگ‌های مورد استفاده در این فستیوال مشکلی برایتان پیش نمی‌آورند،اما جشن‌هایی را انتخاب کنید که در آن‌ها از رنگ‌های طبیعی استفاده شده و این موضوع در بروشور آن‌ها قید شده است.
۲- بعضی از رنگ‌ها تا ممکن است به راحتی از پوستتان پاک نشوند، پس بر روی صورت و دست‌هایتان از کرم چرب کننده استفاده کنید و موهایتان را نیز ژل یا چرب‌کننده بزنید.
۳- لباس شما بدون شک در ایام این فستیوال خراب می‌شود، پس رختی مناسب برای خود برگزینید.

 

جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

 

 

فستیوال رنگ‌ها در گوا

 


۴- بهتر است تا جای ممکن از رفتن رنگ در چشم و دهان خود جلوگیری کرده و از خوردن آن تا حد امکان جلوگیری کنید.
۵- به صورت دو نفره یا بیشتر در جشن شرکت کنید، مخصوصا اگر زن هستید، تنها به این جشن‌های مختلف نروید و در خیابان‌ها تنها نمانید.
۶- با افراد غریبه همراه نشوید و از کسانی که نمی‌شناسید نوشیدنی قبول نکنید

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران