۶ دلیل برای رفتن به گوا در تعطیلات نوروز 98

جاذبه‌های گردشگری گوا
۶ دلیل برای رفتن به گوا در تعطیلات نوروز 98

اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل که در واقع همان ایام نوروز ما می‌شود، به عنوان بهترین زمان سفر با تور هند به گوا در نظر گرفته می‌شود و یکی از بهترین مواقع برای بودن در این نقطه‌ی زیبای ساحلیِ هند است. دمای هوا به اندازه‌‌ای مناسب است که در جشن‌های معروف گوا شرکت کنید، در آب دریا آبتنی کنید و از زیبایی‌هایی این شهر بهره ببرید. گوا از آن دست مراکز گردشگری است که همه چیز را برای گذراندن یک تعطیلات شاد در خود دارد. اگر می‌خواهید بدانید که چرا عید باید به این شهر ساحلی سفر کنید، در ادامه با ما باشید.

 


۱- آب و هوایی عالی و کم باران


روزها، دمای هوا در گوا حدود ۳۲ تا ۳۳ درجه خواهد بود که یعنی به راحتی می‌توانید در سواحل این شهر به شنا مشغول شوید. با توجه به اینکه ماه مارس و آوریل از جمله کم باران‌ترین روزهای گوا به حساب می‌آید، می‌توانید به راحتی روی یک تعطیلات عالی حساب باز کنید بدون اینکه نگران باشید در هتل حبس خواهید شد یا به دنبال تفریح در محیط‌های سر پوشیده باشید. شب‌ها هم هوا حدود ۲۱ تا ۲۴ درجه خواهد بود، یعنی همه چیز برای جشن‌های معروف گوا و همچنین شنا در استخر‌ هتل‌های عالی شهر فراهم است.

 

جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

 

 

گوا

 


۲- سواحل زیبا مناسب برای فعالیت‌های آبی


با آب و هوای عالی گوا در این روزها، شنا کردن در دریا و لذت بردن از ساحل از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های شما در ایام نوروز خواهد بود. با این حال شنا کردن تنها چیزی نیست که می‌توانید در این ایام امتحان کنید، بلکه انواع ورزش‌های آبی هستند که انجام آن‌ها به شدت پیشنهاد می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به اسکوترهای آبی، غواصی سطحی و عمیق، جت اکسی سواری، قایق‌های بانانا و انواع قایق‌سواری‌های مختلف را پیشنهاد کرد. همچنین امکان گردش‌هایی برای تماشای دلفین‌ها در دریا نیز فراهم است و ماه مارس به این منظور، زمان مناسبی به نظر می‌رسد.

 

 

گوا

 


۳- جشن‌های شاد و مفرح


با اینکه بسیاری از کارناوال‌ها و جشن‌های بزرگ شهر طی این ماه‌ فعال نیستند، اما معروف‌ترین مراکزی که به برپایی جشن‌های بزرگ می‌پردازند، در تمام طول سال فعال بوده و شما هر شب را می‌توانید تا دیروقت در این مراکز به جشن و پایکوبی مشغول شوید. این جشن‌ها اغلب در کنار ساحل برگزار می‌شود اما هتل‌هایی که دارای استخر هستند نیز بعضی را برگزار کرده و مراکز تفریحی داخل شهر نیز از این دست جشن‌ها دارند.

 

گردشی لذت‌بخش با کشتی‌های کروز در آب‌های گوا

 

 

گوا

 


۴- فستیوال‌ رنگ‌ها


فراموش نکنید که فستیوال رنگ‌ها در ایام نوروز برپا می‌شود و گوا یکی از بهترین نقاط هند برای بودن در این جشن بزرگ است. جشن‌های گوا به سبک و سیاقی است که همه از آن لذت ببرند و از تشریفات مذهبی نقاط دیگر هند در آن خیلی خبری نیست. بیشتر موسیقی و رقص است و پودرهای رنگی که در هوا پخش می‌شوند. چند نقطه مهم در گوا جشن‌های بزرگی برگزار می‌کنند که اغلب آن‌ها را باید پیش از رفتن رزرو کنید. "جشن رنگ" (Jashn-e-Rang) یکی از بهترین‌های آن‌هاست که در هتل La Cabana Beach & Spa برگزار می‌شود و می‌تواند میزبانی عالی برای این روز شما باشد.

 

 

گوا

 


۵- آرامش بیش‌تر در کنار قیمت‌های بهتر


با توجه به اینکه در این ایام مسافر اروپایی زیادی به گوا نمی‌رود، جو کلی گوا آرام‌تر از همیشه بوده و به همین خاطر راحت‌تر می‌توانید به تفریح در کنار دریا پرداخته و به نقاط مختلف شهر بروید. ترافیک کم‌تری نیز در محیط شهری وجود داشته و قیمت‌ها تا حدود زیادی بهتر از همیشه هستند. مخصوصا اینکه تورهای گردشی تخفیف‌های مناسبی برای گردش‌‌های دریایی و طبیعت گوا ارائه می‌کند.

 

۶ تفریح رایگانی که در گوا می‌توانید انجام بدهید

 

 

goa

 


۶- حیات وحش


برای کسانی که عاشق طبیعت و حیات وحش کشورهای دیگر هستند، حتما این زمان می‌توانند به گوا سفر کنند. جدا از تماشای دلفین که از آن یاد کردیم، امکان تماشای کرورکدیل‌ها، لاک‌پشت‌ها و مجموعه‌ای بزرگ از پرندگان این شهر را در منطقه محافظت شده‌ی نتراوالی خواهید داشت. این پارک ملی یکی از نقاط بسیار جذاب گوا جدا از دریای آن است که به شدت ارزش دیدن دارد.

 

 

حیات وحش گوا

۱۲ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران