بازگشایی hua quan ، دهکده‌ی هنری چین

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
بازگشایی hua quan ، دهکده‌ی هنری چین

سابرینا لووینو، یکی از بلاگرهای معروف در زمینه سفر، به هوا کوان سفری داشت ، دهکده‌ای در نزدیکی شانگهای که به عنوان دهکده‌ای مختص به هنر و در فضایی بسیار زیبا پدید آمده است. او در مورد این سفر اینگونه صحبت می‌کند: " شنیده بودم که چنین مکانی وجود دارد، اما هیچ ایده‌ای نداشتم که چه چیزایی انتظار مرا می‌کشد. گاهی بهتر است ندانید که مقصدتان چطور جایی‌ست، تا این گونه مثل من شگفت زده شوید. هوا کوان سفری متفاوت برای من بود و این تنها به هنر در این دهکده مربوط نمی‌شد، بلکه با خود فکر کردم، اگر ذره‌ای خلاقیت در هر فردی وجود دارد یا اینکه به طور کلی هنرمندی در هر عرصه‌ای است، حتما مثل من باید یک بار هم که شده در سفر با تور چین هوا کوان را به چشم ببیند."

 

 

درباره دهکده hua quan

هوا گوان را باید یکی از بزرگ‌ترین مراکز هنری و فرهنگی در تمام دنیا به حساب آورد. جایی که مردم هم برای دیدن هنر می‌توانند به آن مراجعه کنند و هم وارد یک ماجراجویی برای ساخت اثری هنری بشوند. سفری متفاوت به جایی متفاوت که شبیه به هیچ جای دیگری نیست و با سفر به آن‌ جا می‌توانید رو ح خود را در فضایی گرم و سرشار از هنر و تاریخ غرق کنید.

 

 ۱۰ گالری هنرهای معاصر پکن ؛ با هنر شرق آسیا آشنا شوید

 

 

دهکده هوا کوان

 

 

این دهکده ساخته شده تا هم از هنرمندان بومی پشتیبانی کند و هم در خدمت تاریخ پربار چین باشد. مضاف بر اینکه هوا کوان را ساخته‌اند، تا راه گریزی باشد از زندگی دیجیتالی که همه‌ی ما در آن گیر افتاده‌ایم و به این ترتیب بتوانیم با آن هنری که انسان‌ها را به این جا رساند، دوباره ارتباط برقرار کنیم. این دهکده به شکلی ساخته شده که هم در طبیعتی بکر باشد، هم محیطی آرام داشته باشد و هم در جزء جزء آن، هنر موج بزند.

 

 

hua quan در کجا قرار دارد؟

برای رفتن به این دهکده باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید تا بتوانید در یک روز رفته و به شانگهای برگردید. پس اگر در سفر شانگهای به سر می‌برید، صبح زود باید سوار بر قطارهای سریع و السیر به یینگتان شوید که در عرض سه ساعت به ایستگاه این دهکده می‌رسد و از ایستگاه تا محل دهکده تنها چند دقیقه راه است. دهکده در کوهستان لونگ هو واقع شده که یکی از زیباترین مناطق مرکزی چین استو چند محل تاریخی بسیار زیبا نیز در اطرافش واقع شده، اما بعید است که در یک روز هم به دیدن دهکده برسید و هم به طبیعت و آثار تاریخی. در این صورت می‌توانید یک شب را در هتل‌های بسیار خوب دهکده سر کنید.

 

 

دهکده هوا کوان

 

 

هنر در hua quan

برای اینکه درک درستی از وضعیت هواکوان داشته باشید باید به این آمار توجه کنید؛ هواکان حدودا ۴۱ هکتار وسعت دارد و در آن بیش از ۱۰۰ گالری، استودیو و فروشگاه وجود دارد و در کنار آن‌ها ۳ موزه‌ی منحصر به فرد، ۲۱ کلاس آموزشی در زمینه هنر و فرهنگ واقع شده و ۳ هتل بسیار زیبا و متفاوت از هم دارد که هر کدامشان گالری هنری مختص به خود را دارند!

بعضی از آثاری که در گالری‌ها یا موزه‌های این دهکده به نمایش در آمده‌اند، قابل قیمت گذاری نبوده و از بهترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آیند و به همین ترتیب آثار جدیدی هر ماهه به این مکان اضافه می‌شود. آثاری از هنرمندان برجسته چینی در اثر حاضر یا در قرون بسیار دور. شما می‌توانید در موزه‌های این مکان آثاری را پیدا کنید که متلق به بیش از ۵ هزار سال پیش هستند.

 

 مکان‌هایی با معماری خاص در پکن که به هیچ وجه شبیه به این شهر نیستند 

 

 

دهکده هوا کوان

 

 

در میان موزه‌های این دهکده می‌توان به Y. C. Wang Memorial اشاره کرد که به پاس فیلسوف و نظریه پرداز برجسته چینی به این نام اسم گذاری شده است یا موزه‌ی آثار Liu Jia Chang که آثار موسیقیاییی این هنرمند برجسته که به پدرخواهنده موسیقی معروف بود، در آن به نمایش در آمده است. مهم نیست ما در چه زمینه‌ای یا در چه سطحی در هنر سررشته داشته باشید، این دهکده مطمئنا چیزی برای عرضه برای شما خواهد داشت.بخش زیادی از خیابان‌ها و مراکز این دهکده نیز با آثار هنری پوشیده شده‌اند. برای مثال اگر در مسیری حرکت کنید، دیواره‌ی کناری شما مملو از نقاشی‌های مختلف است که توسط هنرمندان بومی چین به تصویر در آمده.

 

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در شانگهای 

 

 

دهکده هوا کوان

 

حرف آخر؛ فرصتی یکتا در تمام طول عمرتان

رفتن به این دهکده شاید سخت باشد، اما فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان به هنر خواهد بود تا در فضایی بی‌نهایت آرام و هنرمندانه به مرور آثار هنری بپردازند یا حتی به خلق آن‌ها کمک کنند. همه چیز در این بخش از چین به هنر و فرهنگ و تاریخ اختصاص دارد و همچون بخشی از بهشت برای دوست داران هنر می‌باشد که قطعا زحمت سفر به آن را، شیرین می‌کند.

۱۳ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران