معرفی ۵ هتل منحصر به فرد در چین

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
معرفی ۵ هتل منحصر به فرد در چین

خیلی اوقات وقتی برنامه‌ی سفر به شهری را می‌چینیم، ابتدا به دنبال یک هتل خوب، مناسب با هزینه‌ای که می‌کنیم و همراه با امکانات کامل می‌گردیم. با این حال بعضی اوقات باید پا را فراتر گذاشت و به دنبال جایی متفاوت بود. جایی که شبیه به هیچ هتل دیگری نباشد و خود آن اقامتگاه، یک خاطره و یک تجربه‌ی فراموش نشدنی برایمان رقم بزند.

هتل‌هایی که در نوشته‌ی امروز به شما معرفی می‌کنیم، چنین ویژگی‌هایی دارند. از هتلی لوکس و بزرگ در واندرلند شانگهای گرفته تا هتلی که برای رسیدن به آن‌جا باید ۶ هزار پله سنگی را طی کنید، این اقامتگاه‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند با جایی دیگر مقایسه شوند. اگر کنجکاوید بدانید که چه هتل‌هایی را در این نوشته برایتان مد نظر داریم، بهتر است در ادامه همراه با ماشید.

 

Jade Screen Tower Hotel

اگر بخواهیم یک هتل خاص در چین اسم ببریم، بدون شک ابتدا باید به Jade Screen Tower Hotel بپردازیم. هتلی که در بالای کوهی زیبا واقع شده و برای این که به آن‌جا برسید، باید ۶ هزار پلی سنگی را یک به یک طی کنید. صخره زیبایی که هتل در آن‌جا واقع شده را با نام "ریسه‌ی آسمان" می‌شناسند و وقتی به بالاترین نقطه‌ی آن‌جا رسیدید -همان جایی که هتل واقع شده- می‌توانید هر دو سمت کوه را مشاهده کنید.

بنای هتل در واقع چند ساختمان سنگی به هم پیوسته است که از طریق راه‌ پله‌ای به هم متصل می‌شوند و تعداد اتاق‌ها نیز زیاد نیست. از نظر امکانات نیز وضعیت مناسب است اما خبری از اینترنت و این چیزها در آن بالا نخواهد بود. البته بعد از این که ۶ هزار پله را طی کردید، به نظر می‌رسد هر جایی برای خوابیدن ایده‌آل به نظر بیاید. خیلی از کسانی که به Jade Screen Tower Hotel می‌روند، تنها یک شب را در آن‌جا اقامت خواهند داشت اما همان یک شب با آن سکوت جذاب، آسمان پر ستاره و حس و حال متفاوت، خاطره‌ای فراموش نشدنی برای هر کسی خواهد بود که چنین راه دراز و سختی را به جان بخرد.

جالب است بدانید که تمامی نیازهای این هتل اعم از خوراکی، آب، ملافه‌های تمیز و هر چیزی که فکرش را کنید، با دست و از مسیر همین پلکان به آن‌جا می‌رسد. در واقع کسانی هستند که به شکل قدیمی با دو سطلی که از طریق یک چوب بامبو به هم وصلند، این تجهیزات را به بالا منتقل می‌کنند.

 

اقامت در بهترین هتل‌های کیانمن در پکن

Intercontinental Shanghai Wonderland

این هتل دقیقا در نقطه مقابل جایی است که در بخش قبلی معرفی کردیم. Intercontinental یکی از برندهای مهم صنعت هتل‌داری در تمام دنیاست اما اقامتگاهی که در واندرلند شانگهای واقع شده، با تمامی هتل‌های پیشین این مجموعه فرق می‌کند و همچون سدی بزرگ بر سر رودخانه است که جلوی خود یک برکه طبیعی، آبشاری زیبا و فضایی بسیار جذاب را می‌بیند. جالب است بدانید که این مکان، دویستمین هتل مجموعه Intercontinental است که در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد و به خاطر فضای جذابی که داشته و نزدیکی به جاذبه‌های خاص تور شانگهای از جمله پل شیشه‌ای کوهستانی و داشتن یک آکواریوم داخلی بزرگ و خیلی چیزهای دیگر، به یکی از خاص‌ترین هتل‌های دنیا و از محبوب‌ترین‌ها در میان هتل‌های لوکس چین بدل شد.

خیلی در مورد بیرون هتل گفتیم، کمی به داخل آن‌جا نیز بپردازیم. اتاق‌های این هتل همگی از طراحی زیبایی برخوردار بوه و بزرگ هستند و نمایی زیبا از دره‌ای که در آن‌جا واقع شده‌اند را به تصویر می‌کشند. هیچ چیز در این اتاق‌ها معمولی نیست. از پارچه‌های که روی تخت‌ها کشیده شده تا سنگ‌هایی که در سرویس حمام و چوبی که در دکور استفاده شده، همگی متریال خاص و جلوه‌ای زیبا دارند.

استخر این مجموعه رویایی و شگفت انگیز بوده و دیواره‌ی شیشه‌ای آن درست رو به آبشار قرار دارد. نور پردازی این استخر خیره کننده است و می‌توان یک مقاله را از امکانات و ویژگی‌هایی این بخش از هتل صرف کرد. غیر از اسپای لاکچری و رستوران‌ها و بارهای مختلفی که خب در هتل‌های لاکچری زیاد دیده‌ایم، یک آکواریوم بزرگ نیز در هتل واقع شده که بخشی از آن به شکل رستوران است. آکواریومی که بیش از ۶ هزار ماهی مختلف در آن‌جا نگهداری می‌شود. این هتل همان طور که گفتیم شبیه به هیچ جای دیگری نیست و بودن در آن‌جا، واقعا یک تجربه منحر به فرد و شگفت انگیز است که می‌توانید در تور چین در آن‌جا اقامت داشته باشید.

Alila Yangshuo

گردشگران زیادی در دنیا هستند که تور چین را برای بودن در گولین زیبا برنامه ریزی می‌کنند. منطقه‌ای شگفت انگیز و بی‌نظیر که تنها بخشی از این زیبایی خیره کننده را می‌توانید در عکس‌هایی که از این منطقه منتشر می‌‌شود ببینید. یکی از مهم‌ترین جاها در گولین نیز یانگشو نام دارد که هتل مورد نظر ما در آن‌جا واقع شده. این مکان هم به خاطر جایی که در آن واقع شده، هم به خاطر محیط‌های عمومی‌اش و هم به خاطر معماری خاصی که دارد، تا این حد مهم و البته متفاوت است.

 

اقامت در هتل‌های ارزان گوانجو

این مکان مجموعه‌ای از باغ‌ها، فضاهای کار شده و محیط‌های عمومی است که سازه‌های از جنس سنگ و چوب به عنوان اقامتگاه در آن‌جا واقع شده. مکانی که هم آن را می‌توان تصویری از نقاشی‌های کلاسیک به حساب آورد و هم اقامتگاهی مدرن و امروزی و یا حتی انتزاعی دانست. مهماری این هتل آنقدر خوب و البته متفاوت است که جوایز زیادی را از آن خود کرده. هر چند خیلی‌ها بخش‌هی مختلف آن را همخوان با هم نمی‌دانند. مثلا بنای سنگی خاصی که به مسیری با چندین ستون به رودخانه متصل می‌شود و اقامتگاه‌های که با دکور چوبی عجیبی از هم جدا شده‌اند.

این مکان در کنار تمام چیزهایی که گفتیم، یک هتل لاکچری بوده که اقامت در آن برای هر شب، بیش از ۲۰۰ دلار روی دست شما هزینه خواهد گذاشت و البته سوییت‌های خاص آن نیز قیمتی بسیار بیشتر دارند. هتلی که دارای رستوران، استخر روباز، زمین ورزشی، اسپا و خیلی بخش‌های دیگر است و در قلب یکی از دره‌های زیبای یانگشو واقع شده و از آن‌جا می‌توانید به راحتی به دیگر نقاط زیبای این منطقه نیز بروید.

Castle Hotel Dalian

واژه بزرگ برای این هتل اصلا کافی به نظر نمی‌آید. Castle Hotel Dalian یک هتل عظیم است که همچون قلعه‌ی دیزنی اما در اندازه‌ای بزرگتر واقع شده و در بنای اصلی، فضای درونی آن نیز کاملا همچون یک قلعه‌ای مجلل طراحی شده. ویژگی‌های مهم زیادی هستند که باعث شده‌اند تا ما Castle Hotel Dalian را در این لیست قرار دهیم. جایی که در کنار خلیج ژینگای واقع شده و نمایی زیبا از دریای زرد و کوه نیلوفر آبی را در پیش رو دارد.

این مکان در یکی از مناطق طبیعی شگفت انگیز چین ساخته شده که با طراحی بی‌نظیری که خود دارد، یک ترکیب شگفت‌انگیز را ساخته است. برداشت کلی معماری این بنا از قلعه‌های آلمانی تاریخی بوده اما این تنها برداشتی آزاد است چون همانطور که در عکس‌ها می‌بینید، Castle Hotel کاملا یک هتل بزرگ و متفاوت بوده که شبیه به یک مرکز تفریحی بزرگ است.

اما زیبایی بیرونی این بنا را کنار بگذارید چون وقتی واردش می‌شوید، دوباره همه چیز برای شما تغییر خواهد کرد. تجملی کم‌نظیر در Castle Hotel جریان دارد و طراحی داخلی آن واقعا زیباست. اتاق‌ها بزرگ و شیک هستند و چهار رستوران رویایی در آن‌جا بنا شده است. از نظر امکانات تفریحی نیز Castle Hotel‌ را می‌توان یک لاس وگاس در اندازه کوچک به شمار آورد که هر چیزی که فکرش را کنید در خود دارد.‌ گفتن از امکانات و ویژگی‌های Castle Hotel به هیچ وجه در قالب چند بند نمی‌گنجد و این مکان از آن هتل‌هایی است که وقتی واردش شوید، احتمالا تمام طول سفر خود یا حداقل بخش زیادی از این زمان را از هتل بیرون نخواهید رفت.

 

معرفی لوکس‌ترین هتل‌های گوانجو

Commune By The Great Wall

این مکان یکی دیگر از هتل‌های خاص چین است که از نظر معماری، مکانی متفاوت و منحصر به فرد به حساب می‌آید. Commune By The Great Wall در واقع مجموعه‌ای ۴۰ ویلای نسبتا دور از هم و ۱۷۵ سوییت است که هر کدام از آن‌ها به شکلی شگفت انگیز ساخته شده و استفاده‌ از چوب‌های بامبو به هر کدامشان، جلوه‌ای ویژه داده است.

هر کدام از این ویلاها ظاهر و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. بعضی خیلی لوکس و آنچنانی هستند و بعضی دیگر معمولی‌ترند. بعضی مدرن و امروزی بوده و از رنگ‌های شاد در آن‌ها استفاده شده و بعضی به سبک و سیاق ویلاهای قدیمی چینی ساخته شده‌اند. اما چیزی که مهم است، بودن در فضایی رویایی در یانگینگ چین و اقامت در ویلاهایی است که نمونه‌ی آن‌ها را در هیچ کجای چین پیدا نخواهید کرد.

البته شما در چنین جای سرسبز و به دور از جمعیتی، همه‌ی امکاناتی که یک اقامتگاه لوکس باید داشته باشد را خواهید داشت. از استخر تا اینترنت بی‌سیم رایگان، از رستوران تا بار و حتی محل بازی کودکان و چیزهایی از این دست. با این حال ما Commune By The Great Wall را برای سفرهای دو نفره به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید از فضای شگفت انگیز این محل به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اگر زمانی قصد داشتید، در تور چین، Commune By The Great Wall را برای اقامت انتخاب کنید، حتما باید ویلاهای این مکان را مرور کرده و یک به یک هر کدام را ببینید تا بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید چون همان طور که گفتیم، این ویلاها بسیار با هم فرق می‌کنند.

۱۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران