موزه شانگهای یکی از موزه‌های معروف چین

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
موزه شانگهای یکی از موزه‌های معروف چین

شانگهای یکی از شهرهای اصلی گردشگری چین محسوب می‌شود که بعد از پکن میزبان سیل اصلی توریست‌های این کشور است. شهری که امکانات فوق‌العاده‌ای برای اقامت دارد و در بهترین شرایط رفاهی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که جاذبه‌های گردشگری مدرن پرشماری دارد و مهیج‌ترین تم‌پارک‌های اطراف شانگهای تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت از سفر برای مسافرانش رقم می‌زند. در سفرتان با تور شانگهای اگر به دنبال یک بازدید فرهنگی و هنری هستید همراه ما باشید تا یکی از معروف‌ترین موزه‌های این شهر و کشور چین را خدمتتان معرفی کنیم.


موزه شانگهای (Shanghai Museum)

موزه‌ی شانگهای را تحت عنوان موزه هنرهای مردمی چین باستان نیز می‌شناسند. موزه‌ای که در سراسر چین بازدیدکننده دارد و تعداد وسیعی از گردشگران شانگهای را نیز به خودش می‌کشاند. موزه‌ای که در سال ۱۹۵۲ میلادی تاسیس شده است و از آن زمان تا به امروز به عنوان یکی از گنجینه‌های مهم کشور چین به حساب می‌آید. در سال ۱۹۹۶ میلادی مکانش تغییر کرده است و تمامی اجناسش به بخش دیگری از شهر شانگهای انتقال داده شده است. این موزه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع واقع شده است و ساختمانی به ارتفاع ۳۰ متر دارد. اگر می‌خواهید بیشتر با این موزه آشنا شوید تا برای بازدید آن را انتخاب کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با عنوان کردن ۷ نکته این موزه را بیشتر خدمتتان معرفی کنیم:

 

با معروف‌ترین غذاهای خیابانی شانگهای آشنا شوید

 

۱- ساختمان موزه شانگهای یکی از ساختمان‌های جذاب این شهر است. در سال ۱۹۹۲ میلادی دولت چین مصوبه‌ای را تصویب کرد که طی آن زمین جدیدی به موزه شهر شانگهای باید اختصاص داده می‌شود و از آن زمان به مدت ۴ سال یک معمار حرفه‌ای روی سازه‌ی این موزه کار کرد تا ساختمانی را بنا کند که معماری‌اش ریشه در چین باستان داشته باشد و از طرفی از جلوه‌های مدرن نیز بی‌نصیب نباشد. این ساختمان در سال ۱۹۹۶ میلادی به بهره‎برداری رسید و از آن زمان تاکنون تبدیل به یکی از نمادهای شهر شده است. ساختمانی با یک پایه‌ی مربعی شکل و یک صفحه گرد که تمثیلی از زمین و آسمان است.


۲- در موزه شانگهای بیش از ۱۰۰ هزار شی تاریخی نگهداری می‌شود تا این موزه یکی از گران‌ترین و باارزش‌ترین موزه‌های شهر شانگهای باشد. موزه‌ای که در دالان‌ها و راهروهای آن می‌توانید با چیزهای شگفت‌انگیز آشنا شوید و در طی این آشنایی به فرآیند زیستن و عمر، به گذشته و آینده و همینطور به زندگی و مرگ فکر کنید.

 

 

۳- موزه شانگهای در خود ۱۱ گالری اصلی و ۳ گالری فرعی دارد. گالری‌هایی که در آنها اشیای مهمی جمع‌آوری شده و نگهداری می‌شوند. مهمترین گالری‌های این موزه که حتما باید از آنها دیدن کنید عبارتند از: گالری هنر و صنایع دستی اقلیت‎‌های چینی، گالری برنز چین باستان، گالری سکه شناسی در چین باستان، گالری سرامیک، گالری مبلمان چینی در سلسه‌ی چینگ و مینگ، گالری یشم‌های چینی، گالری اختصاصی مهر و موم، گالری مجسمه سازی و گالری نقاشی.


۴- اشیایی که در این موزه نگهداری می‌شوند عبارتند از: ورق‌هایی از خوشنویسی‌های چینی، فلزهایی باارزش متعلق به دوران مختلف کشور چین، مهر و موم‌های تاریخی، ظروف مختلف از سفال و آهن و سرامیک و مفرغ، مبلمان‌های سنتی، نقاشی‌های تاریخی و مواردی مشابه اینها.

 

۱۰ مرکزخرید معروف شهر شانگهای که می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین سوغاتی‌ها را از آنها بخرید

 

۵- مشاهده اشیای این موزه در یک سیر تاریخی نشان‌دهنده تاریخ علم، هنر و مدنیت چین است. بنابراین با مشاهده این اشیا و تحول‌شان در طول زمان می‌توانید علم و عقلانیت مردم چین را نیز مشاهده کنید و با مردمان این کشور بیشتر آشنا شوید.


۶- یکی از مشهورترین آثار به جا مانده از تاریخ چین باستان آینه‌ی شفاف برنزی از سلسله‌ی هان است که در این موزه نگهداری می‌شود. بنابراین در بازدید از این موزه حتما حواستان باشد این آینه را ببینید.


۷- برای ساختن ساختمان موزه شانگهای هزینه‌های بسیاری شده است و مطابق با اسناد این ساختمان ۱۴۰ میلیون یوآن هزینه روی دست دولت چین گذاشته است.

 

  ۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن در میان مغازه‌ها

 


۸- این موزه دسترسی مناسبی برای بازدید دارد. برای رفتن به این موزه می‌توانید به خیابان رنمین و شماره‌ی ۲۰۱ بروید و از آنجا به میدان مردم و محله‌ی هانگپوی بروید.


۹- این موزه در رتبه‌های بالای بازدید در کشور چین قرار دارد و سالانه هزاران نفر از آن دیدن می‌کنند. هزاران نفری که بیشترشان شهروندان چین و بخشی از آنها نیز گردشگران هستند. تعداد زیادی از دانشمندان تاریخ تنها برای بازدید از این موزه به شهر شانگهای سفر می‌کنند.

 

۱۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران