۱۲ موزه‌ی معروف شانگهای که بیشترین بازدیدکنندگان را دارند

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
۱۲ موزه‌ی معروف شانگهای که بیشترین بازدیدکنندگان را دارند

شانگهای و زیبایی‌هایش، شانگهای و رنگ سرخ بناهایش، شانگهای و شب‌های روشن پرماجرایش یکی از بهترین مقصدهای قاره‌ی آسیاست که می‌توانید به آن سفر کنید و خوش بگذرانید. شهری که شور و هیجان دارد و شما را با بخش پرکار و تلاشگر جهان هستی آشنا می‌کند. در سفرتان با تور چین به این شهر اگر به دنبال تاریخ و فرهنگ هستید. همراه ما باشید تا ۱۲ موزه‌ی معروف و پر رفت‌وآمد این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- مرکز نمایشگاهی برنامه‌ریزی شهری


اگر علاقه‌مندید طراح‌های مختلف مربوط به توسعه‌ی این شهر را به همراه ماکت‌های بزرگ ببینید باید به این موزه تشریف ببرید. جاییکه هم طراح‌های گذشته و هم طرح‌های آتی برنامه‌ریزی‌های شهری شانگهای در آن به نمایش گذاشته شده است. این موزه بسیار مورد علاقه‌ی معماران و مهندسان شهرسازی است.

 

 فعالیت‌های رایگان و تقریبا رایگان شانگهای که می‌توانید از آن لذت ببرید 

 

 

مرکز نمایشگاهی برنامه‌ریزی شانگهای

 


نشانی: منطقه هوآنگ‌پو، خیابان رنمین ۱۰۰

 


۲- موزه‌ی شیشه‌ شانگهای


یک موزه‌ی جالب توجه که در آن می‌توانید تلاقی هنر و صنعت را ببینید. موزه‌ای عالی که یک روز از سفرتان به شانگهای را می‌توانید به دیدن آن بگذرانید. موزه‌ای که در آن کارهای هنری مختلف که شیشه ماده‌ی اصلی آنهاست به نمایش گذاشته شده است. این موزه یکی از مکان‌های مناسب برای بازدیدهای خانوادگی است. چرا که بخش‌های جذاب برای کودکان دارد.

 

 

موزه‌ی شیشه‌ شانگهای

 


نشانی: منطقه بااوشان، چانگ‌جیانگ ۶۵۸

 


۳- Propaganda poster art centre


یک موزه و یک مرکز هنر برای آنهایی که چندان علاقه‌ای به ملاقات تاریخ ندارند. موزه‌ای که در آن معاصر بودن را می‌توان دید و به تماشای تاریخ تحول و دگرگونی چین را از خلال پوسترهای تولید شده بعد از قرن بیستم نشست. موزه‌ای خاص که بیشتر گرافیست‌ها علاقه‌مند دیدن آن هستند.

 

 

Propaganda poster art centre

 


نشانی: منطقه ژوهوی، هوآشان ۸۶۸

 


۴- Power station of art


این مرکز موزه‌ی هنرهای معاصر شانگهای به حساب می‌آید و مورد علاقه‌ی همه‌ی هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری است. موزه‌ای که از نقاشی تا عکاسی و از پرفومنس‌ها تا ویدیو آرت‌ها در آن به نمایش عموم گذاشته می‌شوند. این موزه یکی از اصلی‌ترین پاتوق‌های هنرمندان شانگهای به حساب می‌آید و بیشتر روزهای سال مملو از حضور گردشگران است.

 

 

Power station of art

 


نشانی: منطقه هوآنگ‌پو، هااویوآنگ‌گانگ ۲۰۰

 


۵- موزه پناهندگان یهودی


در جریان جنگ جهانی دوم و کشتار نازی‌ها توسط یهودیان، دولت چین به ۱۸ هزار یهودی ویزای چین  داد تا خودشان را از لهستان و آلمان و اتریش به این کشور برسانند. این مهاجرت در اواخر دهه‌ی ۱۹۳۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۴۰ صورت گرفته است. بعد از ورود یهودیان اما آنها با مشکلات جدیدی از جمله محل اسکانشان که توسط ژاپنی‌ها تعیین شده بود مواجه شدند. این موزه زندگی این دسته از یهودیان را با نقب زدن به تاریخ جنگ جهانی دوم روایتگری می‌کند.

 

روایت سرگذشت چند هزار ساله چین با معرفی برترین موزه‌ها

 

 

 موزه پناهندگان یهودی شانگهای

 


نشانی: منطقه هونگ‌کو، چانگ‌یانگ ۶۲

 


۶- موزه طبیعت شانگهای


در فضایی به اندازه‌ی ۴۰ هزار متر مربع بیش از ۲۰۰ هزار گونه از حیوانات و گیاهان نگهداری می‌شوند تا این موزه یکی از خاص‌ترین موزه‌های کشور چین در شهر شانگهای باشد. موزه‌ای که برای یک بازدید خانوادگی بسیار عالی و مناسب است. شاید جالب باشد بدانید که با رفتن به این موزه می‌توانید از پانداهای بزرگ و مهربان نیز دیدن کنید.

 

 پانداهای مشهور چین که گردشگران، فقط برای دیدن آنها می‌آیند 

 

 

موزه طبیعت شانگهای

 


نشانی: منطقه جینگ آن، جاده شانهای‌گوآند۳۹۹

 


۷- موزه‌ی دریایی شانگهای


اگر به دریانوردی و ماهی‌گیری، اگر به شنیدن قصه‌های دزدان دریایی و اگر به باد و طوفان‌های نابهنگام و حوادث هیجان‌انگیز علاقه دارید باید به این موزه تشریف ببرید. جاییکه بنایش یکی از زیباترین و مدرن‌ترین بناهای شانگهای به حساب می‌آید و قادر است نظر بسیاری از گردشگران شانگهای را به خودش جلب کند.

 

 

 موزه‌ی دریایی شانگهای

 


نشانی: منطقه پودونگ، خیابان شنگانگ ۱۹۷

 


۸- موزه هنر راک‌بوند


یک موزه‌ی عجیب و غریب که در آن دستاوردها و نوآوری‌های مدرن به نماش گذاشته می‌شود. موزه‌ای که به نوعی موزه‌ی هنرهای معاصر به حساب می‌آید و که جدای از شهروندان هنرمند و توریست‌های آرتیست‌، کمتر توریست‌هایی از آن دیدن می‌کنند.

 

 

 موزه هنر راک‌بوند

 


نشانی: منطقه هوآنگ‌پو، هوگوی ۲۰

 


۹- موزه شانگهای


یک موزه‌ی عالی برای سفر به تاریخ و آشنا شدن با چین باستان. موزه‌ای که بیش از ۱۲۰ هزار شی‌ء تاریخی و هنری در آن نگهداری می‌شود. موزه‌ای که برخی از اجناس آن مربوط به تاریخ مغول است و دیدن آن شما را با شرق آسیا و تاریخش آشنا می‌کند.

 

شگفتی‌های چین که تنها باید ببینید تا باور کنید

 

 

 موزه شانگهای

 


نشانی: منطقه هوآنگ‌پو، خیابان رنمین ۲۰۱

 


۱۰- موزه علم و تکنولوژی


چین مهد تکنولوژی معاصر است. اگر با دیدن آخرین دستاوردهای تکنولوژی بشری به هیجان می‌آیید به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شاگنهای به این موزه بروید و ببینید علم چگونه وارد زیست اجتماعی بشر شده است و پیشروی می‌کند.

 

 

 موزه علم و تکنولوژی

 


نشانی: منطقه پودونگ، خیابان قرن ۲۰۰۰

 


۱۱- موزه‌ی دستگاه سلطنتی چین


اگر علاقه‌مند به دانستن تاریخ پادشاهان شرق آسیا و کشور چین هستید می‌توانید به این موزه که در نزدیکی معبد کنفسیوس در شهر شانگهای قرار دارد بروید. موزه‌ای که در یک طبیعت زیبا قرار گرفته و بازدید از آن حال و هوایتان را عوض می‌کند.

 

 

موزه‌ی دستگاه سلطنتی چین

 


نشانی: منطقه جیادینگ، خیابان ناندا ۱۸۳

 


۱۲- موزه هنر چین


موزه‌ای که یک بنای شگفت‌انگیز دارد و آثار هنری مدرن و مربوط به قرن بیست و یکم چین در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

موزه هنر چین

 


نشانی: منطقه پودونگ، شانگنان ۲۰۵

۰۲ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران