بهترین کارهای غیرمعمولی که می‌توانید در پکن انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری پکن
بهترین کارهای غیرمعمولی که می‌توانید در پکن انجام دهید

پکن به عنوان پایتخت چین جاییست که صحنه‌های تاریخی مهمی به خود دیده و حکومت پرجلال سلطنتی آن به زندگی مدرن امروزی رسیده است. این شهر از لحاظ معماری بسیار پویا بوده و آسمان خراش‌های چشم‌گیری در آن ساخته شده است. به علاوه کاخ‌ها، غذاهای خیابانی و معابد از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن هستند. بیشتر بازدیدکنندگان تور چین از مناطق دیدنی مشهور شهر پکن بازدید می‌کنند در حالی که از جنبه‌های دیگر آن بی‌خبرند. ما در این پست ۶ فعالیت غیرمعمول این شهر را بررسی می‌کنیم.

 

 

به یکی از کافه‌های پشت بامی با منظره شهر ممنوعه بروید

کاوش در شهر ممنوعه و کاخ سلطنتی با آن مساحت و نقشه تو در تویی که دارد تقریبا نصف روز وقت شما را از آن خودش خواهد کرد. شما می‌توانید بعد از روزی پر از گردش و پیاده‌روی به کافه فضای باز یین بر پشت بام هتل امپراطور بروید و روی یکی از صندلی‌های راحت مبله بنشینید. کافه یین که در نزدیکی دروازه شرقی قرار گرفته به وسیله تراس‌هایی به شهر ممنوعه نما دارد. در واقع شما می‌توانید با رفتن به این کافه همچنان که از خوردن سفارش خود لذت می‌برید و نوشیدنی طبیعی خوشمزه و گوارایی را امتحان می‌کنید، به تماشای منظره پانورامای ملک پادشاهی بپردازید. تماشای غروب آفتاب با پس‌زمینه شهر ممنوعه حس عکاسی شما را تحریک خواهد کرد.

 

بهترین رستوران‌های محلی پکن

 

 

  شهر ممنوعه

 

 

در اطراف دریاچه هوهای دوچرخه دو نفره سوار شوید

دریاچه هوهای یکی از محبوب‌ترین نقاط پکن است که به دریاچه پشتی نیز شناخته می‌شود. این دریاچه توسط رستوران‌ها، کافه‌ها، کافی‌ شاپ‌ها، و بوتیک‌ها محاصره شده است. برای صزفه جویی در هزینه‌ها دوچرخه دو نفره کرایه کنید و دور دریاچه را با یکدیگر پدال بزنید. نه تنها دو نفره بلکه دوچرخه‌های سه نفره هم وجود دارند. در سراسر خیابان دور دریاچه سرگرمی‌های فراوانی وجود دارد که توجه به آن‌ها ساعت‌ها شما را سرگرم نگه می‌دارد. البته باید هشدار دهیم که چون این دوچرخه‌ها برای اجاره هستند و در طول روز ده‌ها نفر سوار آن‌ها می‌شوند ممکن است لاستیک بعضی‌ها کم باد و حتی ترمزها ناامن باشند. بنابراین هنگام انتخاب دوچرخه دقت لازم را انجام دهید.

 

 

 دریاچه هوهای

 

 

برای پختن دامپلینگ به آشپزخانه‌های محلی بروید

در طی سفر به پکن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شما را عاشق این شهر می‌کند تنوع غذایی و قیمت‌های مناسب آن‌ها است. اما چیزی که سفر به کشورهای شرقی را به نوعی خیلی جذاب‌تر می‌کند امکان پیوستن به تورهای آشپزی و تجربه پخت غذاهای مختلف است. یکی از برجسته‌ترین میراث‌های چین که در پکن به عنوان پایتخت این کشور می‌توانید به آن بپردازید رفتن به تورهای یادگیری پخت دامپلینگ است. در درست کردن دامپلینگ چیزی که از همه بیشتر اهمیت دارد نحوه درست کردن خمیر و پیچیدن آن است. در ابتدا این کار به نظر سخت خواهد رسید اما اگر به صحبت‌های مربی‌تان عمل کنید نتیجه خوبی خواهید گرفت. به علاوه پور کردن دامپلینگ نیز دقت زیادی می‌طلبد به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام گذاشتن مواد مرکز خمیر را از دست ندهید.

 

 لیستی از فعالیت‌هایی که تنها درسفر به پکن می‌توانید تجربه کنید 

 

 

 دامپلینگ

 

 

به کاراکوئه بروید

همانند کشورهای آسیای شرقی، کارائوکه یکی از اصلی‌ترین بخش‌های اجتماعی چین است که گروه‌های مختلف مردم را به سمت خود می‌کشاند. همکاران، دوستان و دانش‌جویان بعد از یک روز پرکار به کارائوکه می‌روند تا به تفریح و وقت گذرانی در کنار یکدیگر بپردازند. در کارئوکه بر روی تلوزیون‌های بزرگ ترانه آهنگی انتخاب می‌کنید پخش می‌شود بنابراین سعی کنید عبارات را گم نکنید. شما پس از کرایه یک اتاق خصوصی با تجهیزات صوتی و تصویری، میکروفون، تلویزیون و میز و صندلی‌ها می‌توانید جشن کوچک خودتان را برپا کنید. این اتاق‌ها در اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند تا همه بتوانند فضای راحتی در اختیار داشته باشند. شما می‌توانید همراه با آوازخوانی غذا و نوشیدنی هم سفارش دهید.

 

 

 کارائوکه

 

 

در بخش بازسازی نشده دیوار چین قدم بزنید

هر روز صبح اتوبوس‌های زیادی گردشگران را به سمت دیوار بزرگ چین می‌برند. بخش‌های زیادی از این دیوار بازسازی و در دسترس گردشگران قرار گرفته است. اما دیگر نواحی آن ترمیم و توریستی نشده که تنها تعدادی از افراد جسور برای گردش به آن می‌روند. اگر واقعا در این تصمیم جدی هستید قسمت Simatai-Jinshanling به شما اجازه این کار را می‌دهد. منطقه دریاچه Xiangshui نیز به دو قسمت تقسیم می‌شود که بازسازی شده‌اند. برای رسیدن به آنجا تا دروازه اصلی به پیاده روی ادامه دهید. سپس به سما راست یا چپ بپیچید. هر کدام از این راه‌ها شما را به سمت منطقه روستایی و دیوارهای اصلی بازسازی نشده هدایت می‌کنند.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید ببینید

 

 

  دیوار چین

 

 

به بازار شبانه دونگهوآمن بروید

اگر از افراد شجاعی هستید که می‌توانید هر چیزی را تحمل کنید به این بازار عجیب و غریب بروید. در این بازار از هر موجودی که فکرش را نمی‌کنید به سیخ کشیده برای فروش موجود است. از انواع خرچنگ‌های بزرگ گرفته اسب دریایی کوچک، ستاره دریایی، و انواع حشرات. البته پیشاپیش تکرار می‌کنیم رفتن به این بازار نیازمند روحیه جسورانه‌ای است.

 

 

بازار شبانه دونگهوآمن

۱۶ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران