۱۰ جاذبه‌ی بی‌نظیر گردشگری هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۰ جاذبه‌ی بی‌نظیر گردشگری هانوی

هانوی پایتخت گردشگری و زیبای کشور ویتنام یکی از بهترین نقاط این کشور برای سفر کردن با تور ویتنام به حساب می‌آید. جاییکه اقامتگا‌ه‌های دنج زیادی دارد و با بهترین غذاهای شرق آسیا از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که ۱۸ دریاچه را در خود جای داده است و دومین شهر بزرگ ویتنام به حساب می‌آید. شهری ۴ فصل با نزدیک به ۸ میلیون نفر جمعیت. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با این شهر و جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ی آن هستید همراه ما باشید تا ۱۰ نقطه‌ی این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- پارک ملی کت با


اگر به حیوانات علاقه‌مند هستید و می‌خواهید برخی گونه‌های کمیاب آنها را بیابید و از نزدیک ببینید باید به این پارک تشریف ببرید. جاییکه پوشش گیاهی فوق‌العاده‌ای دارد و علاوه بر این امر ۳۲ گونه از پستانداران در آن زیست می‌کنند. معروف‌ترین حیوانی که در این پارک زندگی می‌کند میمون سر طلایی است. گونه‌ای از پستانداران که نسلشان رو به انقراض است و تنها ۶۵ مورد از آنها اکنون در جهان زنده‌اند.

 

فعالیت‌های رایگان یا کم‌هزینه در هانویی پایتخت ویتنام

 

 

 پارک ملی کت با

 


۲- ترن کواک پاگود


این معبد یکی از قدیمی‌ترین معابد ویتنام به حساب می‌آید که در صدر لیست گردشگران برای بازدید قرار دارد. معبدی قدیمی که از دل آن می‌توانید به فرهنگ مردمان هانوی ورود کنید و آنها را بشناسید. معبدی که در نزدیکی ساحل جنوب شرقی دریاچه‌ی وست قرار دارد و در یک روز می‌توانید به دیدن هر دو این جاذبه‌های گردشگری تشریف ببرید.

 

 

 ترن کواک پاگود

 


۳- دریاچه هوان کیم


هوان کیم یا دریاچه‌ی شمشیر وارونه یکی از ۱۸ دریاچه‌ی معروف این شهر است که بازدیدکنندگان زیادی دارد. دریاچه‌ای که لاکپشت‌های زیادی در آن شنا می‌کنند و حضور آنها باعث استقبال گردشگران از این دریاچه شده است.

 

۶ نقطه‌ی رمانتیک هانوی ویتنام برای سفری عاشقانه

 

 

دریاچه هوان کیم

 


۴- دریاچه‌ی وست


در یکی از روستاهای هانوی و در خارج از این شهر، دریاچه‌ای قرار دارد به وسعت ۵۰۰ هکتار که همه روزه مملو از گردشگر است. چرا که یکی از زیباترین و جذاب‌ترین دریاچه‌های ویتنام به حساب می‌آید. چرا که در دل سرسبزی‌ها قرار گرفته است و بهترین حال و هوا را برای بازدید کنندگانش می‌سازد. در سفرتان به هانوی به شما توصیه می‌کنیم حداقل یک نیمروز خود را به بازدید از این دریاچه اختصاص بدهید و برای خود خاطره‌های فراموش نشدنی بسازید.

 

 

دریاچه‌ی وست

 


۵- موزه انسان‌شناسی ویتنام


موزه‌ای که در فاصله‌ی ۸ کیلومتری از مرکز شهر هانوی قرار دارد و با رفتن به آن می‌توانید بیشتر با اقوام ویتنامی آشنا شوید. موزه‌ای که ۵۴ قومیت مختلف را در معرض نمایش می‌گذارد و توضیحاتی در خصوص آنها به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

 

 بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام 

 

 

موزه انسان‌شناسی ویتنام

 


۶- موزه هوشی مین


اگر علاقه‌مند به تاریخ ویتنام هستید و می‌خواهید سرگذشتی که بر آن رفته است را بیشتر بشناسید، به شما توصیه می‌کنیم حتما به این موزه تشریف ببرید. جاییکه شما را با شرح جنگجویی‌ها و دلاوری‌های مردمان چشم بادامی در مقابل ابر قدرت‌ها آشنا می‌کند.

 

 

  موزه هوشی مین

 


۷- موزه تاریخ نظامی ویتنام


با رفتن به این موزه می‌توانید ادوات مختلف جنگی مردمان این منطقه را ببینید و بدانید آنها چطور با دست خالی در مقابل آمریکا و فرانسه مقاومت کرده‌اند. این موزه به نوعی موزه‌ی شرافت مردمان ویتنام به حساب می‌آید و به اندازه‌ی دیگر موزه‌هی شهر هانوی شلوغ و پرطرفدار است.

 

 بهترین نقاط اطراف هانویی برای کمپینگ و طبیعت‌گردی 

 

 

موزه تاریخ نظامی ویتنام

 


۸- خلیج هالونگ


در فاصله‌ی ۱۶۰ کیلومتری از شهر هانوی یک خلیج وجود دارد درجه یک و رویایی. خلیجی که مسیر رسیدن به آن خودش از زیبایی‌های منحصر به فرد سفر با تور ویتنام به حساب می‌آید. خلیجی که شما را به ماجراجویی فرامی‌خواند و بهترین امکانات رفاهی و تفریحی را برای شما فراهم می‌آورد. خلیجی که جزایر سنگ آهکی و جنگی دارد و با قایق شما را به یک کاوش عمیق از طبیعت و دریا می‌برد. بدون شک بازدید از این خلیج یکی از مهمترین بازدیدهای هر مسافر ویتنام و شهر هانوی است که تا همیشه خاطره‌های خوش از آن در ذهن دارد.

 

 

خلیج هالونگ

 


۹- مقبره هوشی مین


مقبره هوشی مین یکی از یادبودهای هانوی است که مردم ویتنام برای آن بسیار احترام قائلند. مقبره‌ای که بر روی برجی سنگی قرار گرفته است و دیدن آن می‌تواند شما را بیشتر با مردمان این شهر و ارزش‌هایشان آشنا کند.

 

فعالیت‌های جذابی که نباید در هانویی از دست بدهید

 

 

مقبره هوشی مین

 


۱۰- تئاتر عروسک‌های آبی


نمایش در این نقطه از آسیا بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و نمایش عروسک‌های آبی یکی از سنتی‌ترین شکل نمایش در ویتنام به حساب می‌آید. نمایشی که در آن عروسک‌ها روی استخر آبی کم عمق شناور هستند و حرکات زیبایی را به نمایش می‌گذارند. بازدید از این تئاتر می‌تواند شما را بیشتر با فرهنگ و آداب مردمان این نقطه از جهان آشنا کند.

 

 

 تئاتر عروسک‌های آبی

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران