بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از دهلی بخرید

جاذبه‌های گردشگری دهلی
بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از دهلی بخرید

دهلی یکی از مقاصد اصلی هند و از شهرهای مهم این کشور محسوب می‌شود. هند دارای فرهنگی گسترده، عمیق و کهن است و این را می‌توان در تمام زوایای مردم گوشه و کنار کشور دید. دهلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. تاریخ و فرهنگ را می‌توان به راحتی در سوغاتی‌های محلی دنبال کرد. اما شما در سفر با تور هند و در دهلی چه سوغاتی‌هایی می‌توانید بخرید؟ از نقاشی‌های مادهوبانی گرفته تا پارچه‌های زیبا مثل ابریشم و خاندی انتخاب‌های زیادی وجود دارد.

 

 

نقاشی‌های مادهوبانی

نقاشی‌های مادهوبانی قطعات هنری بسیار زیبایی هستند که رنگ و لعاب اتاق‌ها را تغییر می‌دهند. این نقاشی‌ها در سبک‌های مختلفی بر روی پارچه‌هایی مثل ابریشم پنبه، نخ، و انواع دیگر ایجاد می‌شوند. این آثار هنری زمان زیادی می‌برند و با داشتن جزئیات دقیق و فراوان به معنای واقعی شاهکار هنری هستند. این نقاشی‌ها از بهترین سوغاتی‌هایست می‌توانید با خودتان به منزل ببرید. تم این نقاشی‌ها شامل کریشنا، رام، شیوا، دورگا و حیوانات مقدس هندو می‌شود. این نقاشی‌ها برای والدین و خانوم‌ها بسیار مناسب هستند. قیمت‌شان هم از چند دلار تا چند صد دلار متغیر می‌باشد.

 

۸ فروشگاه معروف دهلی برای خرید خاص‌ترین ساری‌های هندی

 

 

نقاشی‌های مادهوبانی

 

 

ابریشم آسامی

ابریشم در سراسر هند به عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شود. یکی از دلایلی که گردشگران دهلی توجه خاص به ابریشم آسامی نشان می‌دهد بومی بودن آنست. تولید ابریشم فرایندی پرزحمت و زمان‌بر است. بعضی از گردشگران به خرید شال ابریشمی تمایل دارند اما اغلب پارچه‌های ابریشمی می‌خرند. خوبی خرید پارچه ابریشمی اینست که جدا از ارزشمندی‌اش می‌توان تصمیم گرفت با آن چه کرد. چنین سوغاتی ارزشمندی برای نزدیک‌ترین افراد خانواده بسیار مناسب است. به علاوه بسته‌بندی و حمل آن نیز واقعا آسان است.

 

 

ابریشم آسامی

 

 

آدرس: Bihu Bazaar-Naveena Kalkaji Extension, Govindpuri, Govindpuri Extension, Delhi

 

 

چای هندی

شما می‌توانید برخی از خوشمزه‌ترین چای‌های هندی را در دهلی پیدا کنید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید طعم آن‌ها را بچشید و از خریدتان مطمئن شوید. یکی از محبوب‌ترین چای‌های هندی، چای ماسالا است. این چای جادویی سنتی با چای قرمز و انواعی از ادویه‌جات تهیه می‌شود. اگر واقعا از چای ماسالا خوشتان می‌توانید مواد تشکیل دهنده آن را به عنوان سوغاتی بخرید و به خانه ببرید. این هدیه برای افراد چای‌دوست و تمامی اعضای خانواده مناسب است.

 

بازارهای Dilli Haat: بزرگ‌ترین بازار دهلی

 

 

چای هندی

 

 

آدرس:  Mittal Tea House Shop-No 8, Main Market, Block 8, Lodi Colony, New Delhi, Delhi

آدرس: Sancha Tea Boutique-15 Netaji Subhash Marg, Daryaganj, New Delhi, Delhi

 

 

ادویه‌جات هندی

با وجود اینکه نقاط زیادی همچون ترکیه، ایران و تایلند در داشتن ادویه‌جات مختلف بومی غنی هستند اما هنوز دنیا هند را به عنوان غنی‌ترین کشور می‌شناسد و این را گردشگرانی که به این کشور سفر کرده‌اند شهادت می‌دهند. مخصوصا ادویه ترشی‌جات که از ترکیب چند ادویه محلی خالص و تند تهیه و بسته‌بندی شده‌اند از مهم‌ترین بخش‌های این صنعت را تشکیل می‌دهند. گزینه‌هایی همچون ادویه ترشی‌جات، زردچوبه، انواع چیلی، گیاهان و انواع مختلف ترکیب هندی سنتی از شناخته شده‌ترین‌ها هستند. اگر در بین خانواده و دوستان افراد ادویه دوست دارید، حتما مقداری از این موارد را بخرید و به خانه ببرید.

 

 

ادویه‌جات هندی

 

 

آدرس: 6667, Khari Baoli Rd, Fatehpuri, Chandni Chowk, New Delhi, Delhi 110006, India

آدرس: 6535, Near, Khari Baoli Rd, Fatehpuri, Masjid, Delhi, 110006, India

 

 

محصولات Sandalwood

برخی از بزرگ‌ترین و زیباترین جنگل‌های چوب صندل در هندوستان واقع شده‌اند. این به شما امکانش را می‌دهد تا به برخی از بهترین محصولات تولید شده از این چوب دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید از محصولات این چوب با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید و به عزیزان صمیمی و نزدیکتان هدیه بدهید. محبوب‌ترین محصولات این چوب شامل ماسک صورت، اسکراب بدن و بخور می‌شود. یکی از محصولات لاکچری چوب صندل صابون‌هایش است که در قیمت‌های عالی در انواع مختلف تهیه می‌شوند.

 

بزرگ‌ترین و برترین مراکز خرید دهلی را بشناسید

 

 

محصولات Sandalwood

 

 

جواهرات میناکاری

اگر از عاشقان جواهرات و اکسسوری هستید دهلی موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای برای دیدن تمام لوازم میناکاری شده زینتی به شما ارائه می‌دهد. گوشواره، گردنبند، دستبند و حلقه‌های منحصر به فرد در طیف‌های مختلفی برای انتخاب شما وجود دارد. شما می‌توانید هر کس شیکپوشی را با این هدایای خاص و ارزشمند غافلگیر کنید. این قطعات هنری زیبا برای افراد ارزشمند زندگی‌تان مثل خواهر، مادر و بهترین دوست مناسب است. به علاوه حمل و نقل و بسته‌بندی آن نیز بسیار آسان است. قیمت این جواهرات به صورت میانگین از ۳۴ دلار شروع شده و تا ۱۴۰ دلار بالا می‌رود.

 

 

جواهرات میناکاری

 

 

آدرس: No.268, Dariba Kalan Rd, Gali Kunj, Clock Market, Dariba Kalan, Chandni Chowk, New Delhi, Delhi 110006, India

تلفن: +91 11 2325 2330

 

 

شال‌های پشمی

هند به طور گسترده‌ای شال‌های پشمی را در انواع مختلفی تولید می‌کند. شما می‌توانید در دهلی طیف گسترده‌ای از این شال و روسری‌ها را در طرح‌ها و قیمت‌های خوبی پیدا کنید. اگر هنوز در چمدان‌تان فضای اضافی دارید اطمینان داشته باشید از خرید این شال‌ها پشیمان نخواهید شد. این شال‌ها مخصوصا برای مادربزرگ‌ها بسیار مناسب هستند و برای افراد نزدیک خانواده هدیه‌ای لوکس تلقی می‌شوند. قیمت این شال‌ها از ۵۰ تا ۱۰۰ دلار متغیر هستند.

 

دهلی؛ راس مثلث طلایی هندوستان

 

 

شال‌های پشمی

 

 

آدرس: E - 84, Lower Ground Floor, Lajpat Nagar, New Delhi, Delhi 110024, India

تلفن: +91 11 4172 1786

۳۰ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران