بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور

 بازارهای خیابانی کوالالامپور یکی از بهترین نقاط شهر برای بازدید از فرهنگ و زندگی روزمره مردم بومی هستند که می‌توانید به آن‌‌ها رفته و از آن‌ها دیدن کنید. این مجموعه‌های پرطرفدار از محصولات تازه، پوشاک، صنایع دستی، لوازم جانبی و جواهرات را در قیمت‌های عالی عرضه می‌کنند.در سفر با تور مالزی اگر از دست مغازه‌داران گران فروش خسته شده‌اید رفتن به این بازارها می‌تواند راهی عالی برای خرید پیش پای شما قرار دهند. این بازارها که فضای باز و گرم فعالیت می‌کنند از صبح زود کار خود را آغاز کرده و تا آخر شب دایر هستند.

 

 

خیابان پتالینگ

خیابان پتالینگ یکی از محبوب‌ترین بخش‌های خرید و فروش شهر است که در شهر چینی کوالالامپور واقع شده. در این منطقه صدها سالن مختلف با مغازه‌های متنوع وجود دارد که همه نوع کالایی را با قیمت‌های واقعا مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌کنند. سایبانی روی بازار را پوشانده تا مردم را از گرمای آفتاب و باران‌های تند ناگهانی مصمون بدارد. اما بهترین قسمت این بازار فرهنگ چانه زنی بین مردم آن است. بنابراین شما می‌توانید اجناس را حتی از قیمت آن‌ها ارزان‌تر هم خریداری کنید. خیابان پتالینگ با مجموعه‌ای از غذاخوری‌های محلی جذاب و صمیمی پر شده است. رستوران‌های چینی و همچنین غرفه‌های فروش غذا را می‌تواند هر جای این خیابان پیدا کنید. عطر دل‌انگیز این غذاها مقاومت هر رهگذری را در هم می‌شکنند.

 

 برترین فروشگاه‌های لباس مد روز مخصوص نوزاد تا نوجوان در کوالالامپور 

 

 

 خیابان پتالینگ

 

 

آدرس: Chinatown Kuala Lumpur

 

 

کاستوری

این خیابان که در کنار بازار مرکزی شهر واقع شده، جاییست که مردم در آن قدم می‌زنند و از اجناس و غرفه‌ها دیدن می‌کنند. شما در این خیابان پیاده‌رو می‌توانید انواع و اقسام جنس‌های ارزان و مقرون به صرفه و کیف‌های تقلبی را پیدا کنید. اقلامی همچون تی‌شرت، عینک‌های آفتابی، کیف و بدلیجات و همینطور خوراکی‌های سنتی و خوشمزه و میوه‌ای را در این بازار روزانه پیدا کنید. دسترسی ۵ دقیقه‌ای با پای پیاده به متروی پاسار سنی به این بازار باعث شده تا مردم زیادی از آن دیدن کنند. از نکات برجسته این بازار می‌توان به ورودی عظیم آن که در اصل کایتی مالایی شبیه به پروانه است اشاره کرد. در حالی که کاستوری بعضی از تجارب همچون دست فروش‌های پتالینگ را ندارد اما قیمت‌ها هنوز مناسب هستند و شما می‌توانید چیزهایی از آن بخرید. به علاوه این بازار یکی از نقاط برجسته برگزاری مراسم‌های فرهنگی و جشن‌ها نیز هست.

 

 

کاستوری

 

 

آدرس: Jalan Kasturi, Kuala Lumpur

 

 

بازار چوکیت

چوکیت یکی از بازارهای پرطرفدار کوالالامپور است که صحنه پرجنب و جوش فرهنگی با غذاهای دریایی، گوشت، سبزیجات تازه، میوه‌های محلی و ادویه‌جات را ارائه می‌‌دهد. اگر روحیه حساسی دارید شاید قسمت فروش ماهی‌ها کمی شما را منقلب کند اما همین که از آن عبور کنید دنیایی از غرفه‌های مواد خوراکی فروشی مقابل‌تان قرار می‌گیرد. با این که بخشی از بازار به دلیل فضای فروش محصولات دریایی خیس است اما بخش خشک آن کاملا تمیز و منظم با چترهای رنگی زیبا مناسب گردش‌های توریستی است. شما در این بازار حتی لباس، کیف و کفش و منسوجات دیگر را هم می‌توانید با قیمت‌های عالی پیدا کنید.

 

 برای خرید ارزان قیمت در کوالالامپور این مراکز خرید را امتحان کنید 

 

 

 بازار چوکیت

 

 

آدرس: Jalan Tuanku Abdul Rahman, Chow Kit, Kuala Lumpur

 

 

بازار کامپونگ بارو

برخلاف بازارهای روزانه پیشین، این بازار تنها در شنبه شب‌ها برقرار می‌شود. این بازار که عموما به وسیله انجمن مالایی منطقه اداره می‌شود جای عالی برای خرید لباس‌های سنتی، جواهرات و صنایع دستی محسوب می‌شود. این بازار شبانه که از غروب شنبه برقرار می‌شود تا صبح یکشنبه ادامه می‌یابد از سال ۱۸۹۹ تا کنون همچنان فعالیت می‌کند. این بازار از مراکز غذایی محبوب کوالالامپور هم شناخته می‌شود زیرا جاییست که می‌توان از غذاهای مالایی درجه برجسته همچون روجاک (سالاد سبزیجات و میوه‌های تند و فلفلی)، ماهی کبابی، ساتای (کباب گوشت سیخ زده)، ناسای لاماک و موارد دیگر را عرضه می‌شوند.

 

 

 بازار کامپونگ بارو

 

 

آدرس: Jalan Raja Muda Musa, Kuala Lumpur

 

 

بازار شبانه Taman Connaught

این بازار شبانه که هر چهارشنبه برپا می‌شود جاییست که شما می‌توانید ۷۰۰ غرفه متنوع را در امتداد ۲ کیلومتر پیدا کنید. اگر بخواهید کل بازار را بگردید حدودا ۲ ساعت و یا بیشتر طول می‌کشد. شما می‌توانید در این بازار از انواع لوازم جانبی، لباس‌های ارزان قیمت، کتاب، صنایع دستی و کالاهای خانگی طیف متنوعی پیدا و با قیمت‌های واقعا مناسبی خریداری کنید. به علاوه این بازار به شدت بین مردم محلی محبوب است. اگر در حین گشت‌زنی شبانه گرسنه شدید حتما از دست فروش‌های چینی خوراکی‌هایی مثل نودل‌های مختلف کاری، char kuey teow، لاکسا، و همچنین تاسای و دسرهای محلی خوشمزه، بستنی و دیگر تنقلات خریداری کرده و بخورید. به علاوه اگر گرسنه نبودید اما عطر و بوی غذاها شما را وسوسه کردند از غذاهای سبک و ساده این بازار که بسیار خوش طعم و لذیذ هستند مواردی را امتحان کنید.

 

  بهترین مکان‌های گشت و گذار شبانه در کوالالامپور را بشناسید

 

 

 Taman Connaught

 

 

آدرس: Jalan Cerdas, Taman Connaught, Kuala Lumpur

۱۴ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران