جاهای دیدنی هوی آن

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
جاهای دیدنی هوی آن

ویتنام یکی از دیدنی‌ترین کشورهایی است که در منطقه شرق قاره آسیا قرار گرفته و با طبیعت بی‌نظیر خود توانسته گردشگران بسیاری را از جای جای کره زمین به سمت خود جذب کند. البته که کل جذابیت ویتنام مربوط به طبیعت خارق‌العاده آن نبوده و تاریخچه پر فراز و نشیب آن و دوران مربوط به استعمار و جنگ جاذبه‌های دیدنی متعددی را در آن پدید آورده است. به خصوص کسانی که شهر هوی آن را به عنوان مقصد توریستی خود در این کشور انتخاب می‌کنند با جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی روبرو خواهند شد. برای آشنایی با مهم‌ترین جاهای دیدنی هوی آن ویتنام شما را به همراهی ما تا انتهای این مطلب دعوت می‌کنیم.

 

جاهای دیدنی هوی آن ویتنام

هر چند هر نقطه از ویتنام جاذبه‌های خاص خود را دارد اما در این میان شهر هوی آن به عنوان یک شهر باشکوه تاریخی بیش از هر جای دیگری در این کشور توانسته مورد توجه مسافران تور ویتنام قرار بگیرد. هوی آن یک شهر بندری به شمار می‌آید که در سایه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر خود از سال ۱۹۹۹ میلادی موفق شد نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو بگنجاند. اگر شما نیز علاقه‌مند به گشت و گذار در این شهر مهم توریستی هستید، توصیه ‌می‌کنیم حتما بازدید از مکان‌های زیر را به عنوان جاذبه‌های اصلی این شهر در الویت‌های خود قرار دهید:

شهر باستانی هوی آن

اولین مورد از جاهای دیدنی هوی آن ویتنام که گردشگران باید به بازدید از آن بروند، شهر باستانی است. همان طور که از نام آن نیز می‌توان متوجه شد این منطقه فرصتی عالی برای بازدید از بناهای تاریخی و نوستالژیک ویتنام بوده و مثل هر مکان قدیمی دارای حس و حالی بسیار صمیمی و دوست داشتنی است. قدمت این منطقه به قرن‌های بین ۱۵ الی ۱۸ برمی‌گردد و واقعا ارزش دیدن را دارد. شهر باستانی هوی (Hoi An Ancient Town) آن دارای بافت چوبی بوده و هنوز هم مردمانی در آن زندگی می‌کنند. در صورت تمایل از مغازه‌ها و دست فروش‌های این منطقه می‌توانید سوغاتی‌های ویتنام را نیز پیدا کرده و خریداری کنید.

عکس: tourscanner.com

 

ساحل کوا دای

ساحل کوا دای (Cua Dai) یکی از دنج‌ترین و آرام‌ترین سواحل هوی آن است که هم در بین مردم محلی و هم در بین توریست‌ها محبوبیت بالایی پیدا کرده است و یکی از بهترین فعالیت‌ها در هوی آن رفتن به این مکان است. البته در روزهای آخر هفته در این ساحل جمعیت بسیار زیادی را شاهد خواهید بود؛ اما در دیگر روزهای هفته فضایی بسیار آرام و خلوت خواهد داشت. علاوه بر شنا و حمام آفتاب از دیگر تفریحی که در این ساحل می‌توانید از انجام آن‌ لذت ببرید، غواصی است. به طوری که با آب زلال و گونه‌های دریایی متنوع خود مکانی بسیار عالی برای غواصی و تماشای دنیای زیر آب است. علاوه بر آن در محوطه این ساحل رستوران‌های متعددی نیز وجود دارند که اغلب با سرو غذاهای دریایی نظیر انواع ماهی‌ها، خرچنگ و صدف شهرت دارند. توجه داشته باشید که ساحل کوا دای تقریبا ۵ کیلومتر از مرکز شهر هوی آن فاصله داشته و برای دسترسی به آن حتما باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

 

۷ غذا برای کودکان در سفر به ویتنام

عکس: wnfdiary.com

 

معبد پاگودای ون دوک

مثل اغلب کشورهای توریستی منطقه شرق و جنوب شرقی آسیا در ویتنام نیز معابد جز جاذبه‌های توریستی پرطرفدار در بین گردشگران به شمار می‌آیند. بنابراین در دسته جاهای دیدنی هوی آن ویتنام، یک معبد پاگودا به نام ون دوک (Van Duc Pagoda) وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. این پاگودا یک بنای قدیمی به جا مانده از قرن ۱۷ام است که دارای زیبایی خاص و آرامشی دوست داشتنی بوده و به بودایی‌های شهر هوی آن تعلق دارد. در بین مردم محلی این پاگودای ون دوک به عنوان مکانی برای رسیدن به آرامش، یوگا و حتی یگانه‌سازی جسم و روان ترجیح داده می‌شود.

عکس: hoiannow.com

 

موزه هوی آن

موزه هوی آن (Hoi An Museum) که با نام موزه تاریخ و فرهنگ شهر نیز شناخته می‌شود از دیگر جاهای دیدنی هوی آن ویتنام است. این موزه فوق‌العاده جذاب و دیدنی در مکانی کوچک و در بنایی قدیمی قرار گرفته و روزانه توریست‌های بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. گفته می‌شود بنای این موزه به یک معبد قدیمی تعلق دارد که سال ساخت آن به ۱۶۰۰ میلادی باز می‌گردد. البته همچنان بخش‌های مربوط به معبد به همان شکل نگه‌داری شده‌اند و گردشگران در بازدید از این مکان در اصل هم از موزه با آثار ارزشمند متعدد و هم از معبدی قدیمی دیدن خواهند کرد. اصلی‌ترین آیتم‌هایی که در این موزه به نمایش‌‌ گذاشته شده‌اند شامل تجهیزات جنگ ویتنام هستند. ناگفته نماند که در همین حوالی عبادتگاهی دیدنی به نام کوان ام (Quan am) نیز قرار دارد که در همان روز فرصت بازدید از آن را نیز خواهید داشت.

 

آشنایی با ۱۵ فستیوال مهم در ویتنام

 عکس: tripadvisor.com

 

سالن اجتماع فوجیان

سالن اجتماع فوجیان یا همان سالن گردهمایی فوکیان (Fujian Assembly Hall) از جاذبه‌های مشهور شهر هوی آن به شمار می‌آید که در آن مجسمه‌های بسیار ارزشمندی از بودا نگه‌داری شده و به نمایش گذاشته می‌شوند. البته که خود سالن نیز از جذابیت زیادی برخوردار بوده و با یک محراب بزرگ به مجسمه‌ها دور تا دور آن قرار گرفته‌اند از اهمیت بسیار بالایی در شهر به خصوص در میان بودایی‌ها برخوردار است. حس و حال این مکان طوری است که می‌توان آن را یک معبد بودایی نیز به حساب آورد. طبق شواهد تاریخی این بنا به قرن ۱۷ میلادی تعلق داشته و در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیاری گردیده و شکل امروزی آن به گردهمایی یکی از اقلیت‌های ویتنام به نام فوجیان تعلق دارد.

عکس: bestpricetravel.com

 

ساحل آن بانگ

اگر به دنبال زیباترین ساحل در شهر هوی آن هستید، بدون شک ساحل آن بانگ (An Bang Beach) با شن‌های سفید و آب‌های زلال خود مکانی است که باید از آن دیدن کنید. از جمله مواردی که باعث شده ساحل آن بانگ به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی هوی آن ویتنام تبدیل شود، در کنار زیبایی‌های طبیعی خود ساحل می‌توان به فضای دنج و آرام آن اشاره کرد. توجه داشته باشید که این ساحل در فاصله چند دقیقه‌ای از مرکز شهر هوی آن قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا شفافیت و تمیزی آب آن به صورت واضحی مورد توجه توریست‌ها قرار بگیرد. ناگفته نماند که در پشت خط ساحلی آن بانگ چندین اقامتگاه، رستوران و مراکز تفریحی نیز وجود دارند که در صورت تمایل فرصت دسترسی آسان به آن‌ها را نیز خواهید داشت. به عنوان نکته نهایی نیز اگر به موج‌سواری علاقه داشته و در ماه‌های بین سپتامبر تا مارس (اواسط شهریور تا اواسط اسفند) قصد سفر با تور ویتنام به مقصد هوی آن را دارید، توصیه می‌کنیم حتما از این ساحل دیدن کنید.

 

هتل‌های ۵ ستاره هوشی مین، ویتنام

عکس: tripadvisor.co.uk

 

بندر قدیمی هوی آن

کشور ویتنام به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از لحاظ دریایی جز مکان‌های مهم دنیا به شمار می‌آمده و می‌آید. به طوری که منطقه ساحلی هوی آن معروف به بندر قدیمی در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ از جمله بنادر بسیار ارزشمند کشور محسوب می‌شد. امروزه نیز همین منطق که از لحاظ تاریخی ارزش بسیار زیادی برای این کشور ایفا می‌کند به عنوان یکی از زیباترین بخش‌های ساحلی شهر توانسته مورد توجه توریست‌ها قرار بگیرد. در حال حاضر علاوه بر منظره زیبای بندر و ساحل افرادی که به بازدید از این منطقه در هوی آن می‌روند، فرصت لذت بردن از برترین رستوران‌ها و مغازه‌های تجاری شهر را نیز خواهند داشت. علاوه بر آن برای عاشقان ماهیگیری بندر قدیمی هوی آن گزینه‌ای عالی برای سرگرم شدن است.

عکس: uk.hotels.com

 

پل سرپوشیده ژاپنی

از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی هوی آن ویتنام در بین گردشگران، پل سرپوشیده ژاپنی است. این پل به طول ۱۸ متر در قرن ۱۸ام ساخته شده و به دلیل سبک معماری و مهندسی خاص خود توانسته مورد توجه همگان قرار بگیرد. به طوری که می‌توان گفت یکی از اینستاگرامی‌ترین عکس خود در سفر با تور ویتنام را بر روی این پل ثبت خواهید کرد. این سازه زیبا همان طور که از نام آن نیز می‌توان متوجه شد دارای سبک معماری و طراحی ژاپنی بوده و این را می‌توان از مجسمه‌های سنگی میمون و سگ که نماد امپراتوری ژاپنی هستند، متوجه شد؛ اما در بخش‌های آن سبک‌های چینی نیز به چشم می‌خورند که جلوه‌ای خاص‌تر به آن بخشیده است. البته که پل به تنهایی زیبا نبوده و آنچه جذابیت دوچندانی به آن می‌بخشد، قرار گرفتن پل در میان فضایی سرسبز و وجود رودخانه و خانه‌های قدیمی در اطراف آن است.

 

۱۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی ویتنام

عکس: asianwaytravel.com

 

بازارهای خیابانی هوی آن

بدون شک لیست جاهای دیدنی هوی آن ویتنام بدون اشاره به بازارهای خیابانی و محلی آن ناقص خواهد بود. به طوری که حتی اگر اهل خرید کردن هم نباشید این بازارها شما را مجذوب خود کرده و لحظات بسیار خوبی را در آن‌ها سپری خواهید کرد. در بازارهای خیابانی و محلی هوی آن از انواع غذاهای ویتنامی گرفته تا محصولات سنتی و سوغاتی‌های جذابی با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسند که توصیه می‌کنیم بازدید از آن‌ها را حتما در لیست گشت و گذارهای شهری خود در هوی آن قرار دهید. دو مورد از پرطرفدارترین این بازارها بازار خیابانی مرکز هوی آن (Central Market) و Tiger market نام دارند که می توانید به راحتی از این دو مکان خرید در هوی آن ویتنام را تجربه کنید.

عکس: jackytravel.com

 

 

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 28 آبان 1402)

نظرات کاربران