پنج مکان شگفت انگیز آنتالیا، جشن طلایی در شهر رنگ‌ها

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
پنج مکان شگفت انگیز آنتالیا، جشن طلایی در شهر رنگ‌ها

آنتالیا با داشتن سواحل فیروزه‌ای، ماسه‌های طلایی، معماری پیچیده رومی و ویرانه‌های پر زرق و برق ماقبل از تاریخ، به عنوان شهر رنگارنگ ترکیه شناخته می‌شود. شاید همین یکی از دلایلی است که تور آنتالیا همیشه از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری است. با این حال بیشتر گردشگرانی که به آنتالیا سفر کنند، برنامه خود را به وقت‌گذرانی در هتل و سواحل اطراف آن می‌گذرانند اما این شهر رنگارنگ، دیدنی‌های زیادی دارد که می‌تواند شما را هیجان‌زده کند و تصویر جدیدی از آنتالیا پیش روی‌تان باز کند.

 

 

۱- دروازده هادریان، یادگار رومی‌ها در آنتالیا

آنطور که در تاریخ آمده است، دروازه هادریان، کمتر از ۱۵۰ سال پس از میلاد، به افتخار امپراتور رومی‌ها که به این منطقه سفر کرده بود، ساخته شد.  دروازه‌ای با سه قوس با حکاکی‌های پیچیده و اعجاب‌انگیر که از سنگ مرمر ساخته شده است. این دروازه بعدها به عنوان ورودی اصلی شهر کلاچی شناخته شد و اکنون در بلوار آتاتورک شهر آنتالیا واقع شده است.

 

یک روز هیجان‌انگیز در ساحل کنیالتی آنتالیا

 

 

دروازده هادریان

 

 

برای بازدید از این یادگار رومی‌ها، نیاز به خریدن بلیت یا هزینه بازدید ندارید و می‌توانید به طور رایگان از این بنای تاریخی دیدن کنید. مجسمه‌های خارق‌العاده‌ای در محدوده این دروازه قرار گرفته‌اند و علاوه بر آن می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین کتیبه‌های باستانی که ترکیبی از زبان ترکی و خط عربی است، تماشا کنید. این دروازه باستانی، یک حیاط بسیار زیبا هم دارد که در میان دو برجک قرار گرفته‌است.

 

 

۲- کالیسی، شهر قدیمی آنتالیا

کالیسی یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی است که می‌تواند در سفر با تور ترکیه از آن دیدن کنید. این شهر رنگارنگ، یک محله پر پیچ و خم قدیمی است که برای یک زندگی ساده تناسب زیادی دارد. معماری خانه‌ها به سبک عثمانی است و اکثر خانه‌ها سقف‌های قرمز یا آجری رنگ دارند. البته با گذر زمان خانه‌ها و هتل‌هایی برای اقامت توریست‌ها در این منطقه ساخته شده است که تا حدودی نمای آن را تغییر داده است.

 

 

 کالیسی

 

 

شهر قدیمی کالیسی، گالری‌های هنری جذاب، فروشگاه‌های کوچک سوغاتی و رستوران‌های عجیب و جذابی دارد که مردم زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. بازدید از برج ساعت سنگی، مسجد تکلی محمت پاشا، مناره شکوهمند کسیک و معبدی رومی که امروز به یک مسجد تبدیل شده است، مکان‌های توریستی این منطقه قدیمی هستند.

 

 

۳- موزه آنتالیا، میزبان میراث گران‌بهای ترک‌ها

موزه آنتالیا، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا است که هیچ گردشگری نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهد. این موزه دارای مجموعه‌ای جامع و کامل است که جنبه‌های گوناگونی از میراث گران‌بهای ترک را نشان می‌دهد. علاوه بر این برخی نمایشگاه‌های موقت محلی هم در جوار این موزه برگزار می‌شوند که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

 

برج ساعت آنتالیا، نمادی از گذشته‌ی تاریخی این شهر

 

 

 موزه آنتالیا

 

 

اگر از گردشگرانی هستید که به تاریخ تمدن بشر علاقمند هستند، برای بازدید از این موزه وقت کافی در نظر بگیرید. در این موزه آثار گرانبهایی از سراسر دنیا گردآوری شده است. آثاری از عصر حجر، تا اسلحه و لباس و وسایل عثمانی‌ها، آثار برنزی دوره بیزانس، گنجینه سکه و طلاهای ساخته شده در دوره رومیان در این تالار گرد هم آمده‌اند.

 

 

۴- غار کارائین، بازمانده‌ای از عصر پارینه سنگی

غار کارایین یکی از قدیمی‌ترین غارهای طبیعی دنیاست که قدمت آن را ۱۶۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح، تخمین زده‌اند. خرابه‌ها و نمادهایی از دوران پارینه سنگی و سنگی در این غار کشف شده‌است. هم‌چنین بقایای اسکلت‌های قدیمی و اسلحه‌های چند هزار ساله را هم می‌توانید در این غار ببینید. مسیرهای بازدید از این غار، نسبتا باریک هستند اما سراسر دیواره‌های آن آثاری از شکوه عصر نخستین را به شما نشان می‌دهد.

 

 

غار کارایین

 

 

یکی از اعجاب انگیزترین منظره‎های این غار مربوط به یک ورودی مخصوص است که با نور خورشید و به طور طبیعی روشن می‌شود و شما را به سوی سه تالار به هم پیوسته در میان غار، هدایت می‌کند. این غار در ۲۷ کیلیومتری شمال آنتالیا واقع شده است و به راحتی می‌توانید با تورهای گردشگری روزانه از آن بازدید کنید. 

 

 

۵- شهر بهشت در منطقه باستانی الیمپوس

منطقه باستانی الیمپوس شما را به شهری کهن هدایت می‌کند که قدمت آن به دوره پیش از میلاد می‌رسد. در این منطقه روستاهای دوقلویی با نام الیمپوس و کیرالی قرار دارند که در فهرست بهترین دیدنی‌های ترکیه جای گرفته‌اند. خط ساحلی این روستاها، با ویرانه‌های شهر باستانی الیمپوس احاطه شده و تا کیرالی که به شهر بهشت شهر دارد می‌رسد.

 

۷ مکان فوق‌العاده‌ی آنتالیا برای گشت و گذارهای شبانه

 

 

منطقه باستانی الیمپوس

 

 

با بازدید از این منطقه می‌توانید یک تجربه عجیب وقت‌گذرانی همزمان در سواحل آرام و خرابه‌های تاریخی کسب کنید. آرامش و زیبایی حیرت‌آور منطقه کیرالی باعث شده است که گردشگران زیادی برای استراحت این منطقه را انتخاب کنند و برای همین هم اقامتگاه و هتل در این منطقه ساخته شده است. این منطقه در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی آنتالیا واقع شده است.

 

۱۰ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران