تجربه‌ای شگفت‌انگیز در Aktur Park آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
تجربه‌ای شگفت‌انگیز در Aktur Park آنتالیا

تور آنتالیا سفری مفرح و جذاب برای کسانی است که می‌خواهند تعطیلاتی دلپذیر را تجربه کنند. شهری مملو از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی که برای همه‌ی سنین عالی خواهد بود. آنتالیا چند پارک تفریحی بسیار خوب نیز دارد که یکی از آن‌ها، پارک بازی Aktur Park است که در قلب شهر واقع شده و هم خیلی راحت می‌توانید به آن‌جا بروید و هم این که مجموعه‌ای از بازی‌های مختلف برای تمام سنین را برای شما تهیه دیده است. اگر می‌خواهید بیشتر با Aktur Park آشنا شوید، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

 

معرفی پارک بازی Aktur Park

مرکز خرید میگروس در آنتالیا یکی از پربازدیدتری مکان‌های این شهر محسوب می‌شود و این پارک نیز تنها چند قدم از آن‌ محل فاصله دارد. پس با رفتن به هر کدام از این مراکز، می‌توانید در همان روز به سراغ دیگری نیز بروید. این مکان در مرکز شهر واقع شده، در سال ۱۹۸۶ شروع به کار کره بود و اوایل جایی برای برگزاری جشن‌های بزرگ و فستیوال‌ها و کارناوال‌ها بود. جالب این که هنوز با وجود بازی‌های خاص و دکه‌های فروش پشمک و ظاهر خاصش، شما را به یاد کارناوال‌های بزرگ می‌اندازد.

بیش از ۴۰ بازی مختلف برای این پارکدر نظر گرفته شده که در مساحتی به بزرگی ۹۰ هزار متر مربع واقع شده‌اند و در روزهای بدون بیماری کرونا، میانگین ۶۵ هزار نفر در هفته ازآن بازدید می‌کردند که این رقم در تعطیلات تابستان بسیار بیشتر خواهد بود. نکته مهم دیگری که باید در مورد Aktur Park بدانید این است که خیلی از برنامه‌ها و جشن‌های شهری، هنوز در محل این پارک برگزار می‌شود و اگر در پیک سفری به تور آنتالیا بروید، حتما یک برنامه‌ی جذاب در آن‌جا پیدا خواهید کرد. در هر سال تنها ۲۳ فستیوال رسمی و مهم در Aktur Park برگزار می‌شود که این آمار غیر از جشن‌ها و برنامه‌های کوچک است.

 

رفتینگ، تفریحی پرهیجان در تور آنتالیا

بازی‌های مناسب کودکان در Aktur Park

اولین چیزی که در مورد Aktur Park متوجه آن خواهید شد این است که بر خلاف بسیاری از تم‌پارک‌های الان در دنیا، بازی‌های مخصوص کودکان آن بسیار پرتعداد است. در واقع حدود ۲۰ بازی موجود در این پارک مختص سنین پایین است که می‌توانند برای تفریح به آن‌ها مراجعه کنند. در میان بازی‌های معمولی سواری‌های زیادی هستند که اغلب یک بازی‌اند با ظواهری متفاوت. اما بازی‌های خاصی همچون سالتو، مینی میکس و قطار در Aktur Park وجود دارد و همچنین سالن‌های مخصوص استخر توپ و ترامپولین نیز برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

بازی‌های خانوادگی در Aktur Park

بخش جذاب دیگر پارک، بازی‌های خانوادگی محسوب می‌شود که اعضای خانواده می‌توانند به صورت جمعی در آن شرکت کنند. مثل چرخ و فلک نسبتا بزرگ پارک، سواری اختاپوس، برج سقوط، گوندولا و ترن هوایی نه چندان بلند پارک که البته یک سواری بسیار هیجان انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما تمام این بازی‌ها به کنار، اگر به صورت جمعی به Aktur Park می‌روید، حتما سواری ریو راپیدوس را امتحان کنید که در واقع حرکت در یک مسیر پرپیچ آبی آن هم روی تیوب است. شاید مسیر آن خیلی بلند نباشد، اما واقعا لذت بخش و مفرح خواهد بود.

 

بهترین هتل پارک‌های آبی‌ در آنتالیا

بازی‌های مخصوص بزرگسالان در پارک Aktur Park

یک سری بازی هم مخصوص بزرگسالان وجود دارد که از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها تونل وحشت است. غیر از این پیشنهاد می‌کنیم بازی راکت را نیز اگر جرعت پرت شدن از ارتفاع بالا را دارید، حتما امتحان کنید. بازی "فرش پرنده" نیز بر خلاف ظاهرش تنها برای افراد بالای ۱۸ سال مناسب است و یک سواری هیجان انگیز را به شما هدیه می‌دهد. با این حال، همانطور که احتمالا خودتان حدس زده‌اید، این پارک بیشتر به درد کودکان و نوجوانان می‌خورد تا بزرگسالان.

سینما ۶ بعدی

در کنار بازی‌های مختلف، یک سینمای ۶ بعدی کوچک نیز در پارک گنجانده شده تا شما بتوانید فیلم‌های کوتاه و متفاوت را با افکت‌های فیزیکی همراه با تصویری سه بعدی تماشا کنید. فیلم‌های پخش شده عموما برای تمام سنین مناسب هستند.

 

شهر باستانی ترمسوس در نزدیکی آنتالیا

نکات پایانی درباره Aktur Park

  • پیشنهاد می‌کنیم برای خوردن غذا و تنقلات از مکان‌های اطراف پارک بازی استفاده کنید.
  • شما برای هر بازی به صورت جدا باید پول آن را پرداخت کنید. پرداخت‌ها با توکن‌های مخصوص پارک انجام می‌شود که شما باید آن را در گیت ورودی تهیه کنید. هر بازی یک توکن هزینه دارد.
  • پارک از ساعت ۵ بعد از ظهر (شنبه و یک شنبه از ساعت ۳ بعد از ظهر) شروع به فعالیت کرده و همه روزه تا ۱ نیمه شب فعال خواهد بود

آدرس: Pinarbasi Mah. Ataturk Bulvari No: 12 5M Migros Karsisi Konyaalti, Antalya

۱۶ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران