بازدید از جنگل بلگراد؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی و فراموش نشدنی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بازدید از جنگل بلگراد؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی و فراموش نشدنی استانبول

استانبول یکی از ویژه‌ترین شهرهای جهان است که در دو قاره جای گرفته است. شهری مدرن با جاذبه‌های طبیعی فراموش نشدنی. شهری که بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها را در خود جای داده است تا یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای انواع دورهمی‌ها باشد. شهری که تنگه‌ی بسفرش یکی از معروف‌ترین تنگه‌های آبی جهان است. در سفرتان با تور استانبول اگر می‌خواهید از شلوغی‌های شهری فاصله بگیرید و فضایی برای آرامش و سکوت پیدا کنید. همراه ما باشید تا با هم سری به یکی از پارک‌های جنگلی این شهر یعنی جنگل بلگراد بزنیم.

 


جنگل بلگراد نماد زیبایی طبیعت در استانبول


در ۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول جنگلی وجود دارد زیبا و شگفت‌انگیز. جنگلی با درختان کهن و سر به فلک کشیده. جنگلی وحشی و بکر که تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران استانبول را هر روز به خودش می‌کشاند. جنگلی که در روزهای پاییزی هزار رنگ است. جنگلی که در روزهای تابستانی یکی از محل‌های خنک استانبول به حساب می‌آید. جنگلی که در روزهای بهاری یکی از مظاهر جوانه زدن و نو شدن در طبیعت محسوب می‌شود. جنگلی که در دوران امپراتوری عثمانی ۱۳ هزار هکتار وسعت داشته است و امروزه وسعتش به ۵ هزار هکتار رسیده است. جنگلی که بخش‌هایی از آن رام و آرام نشدنی است. جنگلی که در گذشته یکی از نقاط استراتژیک استانبول به حساب می‌آمده است و سرشار از قنات‌های آبی بوده است. امروزه نیز قنات‌هایش یکی از زیبایی‌های آن به حساب می‌آیند. جنگلی که رفتن به آن یعنی رفتن به دل تاریخ و طبیعت استانبول.

 

تور یک روزه از استانبول به پارک علم و فرهنگ سازووا

 

 

جنگل بلگراد استانبول

 


جنگل بلگراد محل گردهمایی پرندگان خوش خوان


بیش از ۷۱ گونه از پرندگان در آسمان این جنگل زیست می‌کنند و همه روزه برای گردشگران و بازدیدکنندگان این جنگل خوش می‌خوانند. پرندگانی که صبح‌ها سمفونی راه می‌اندازند در این جنگل و در طول روز اگر آواز خوانی آنها را فرابخواند، آنها به فراخوانی آوازخوان جواب می‌دهند. همچنین در این جنگل ۱۸ نوع از انواع پستانداران زندگی می‌کنند و این جنگل زیستگاه برخی حیوانات وحشی نیز به حساب می‌آید که امروزه منطقه‌ی حفاظت شده‌ی آن باعث شده است بازدیدکنندگان هیچگاه به حیوانات وحشی از نزدیک مواجه نشوند اما از دور امکان دارد آنها بتواند آنها را ببیند. در این جنگل ممکن است گرازها را از نزدیک ببینید و از حیوانات وحشی گرگ‌ها و روباه‌ها نیز زیست می‌کنند که غالبا پس از غروب آفتاب و ساعاتی بعد از شروع شب سر و کله‌شان در جنگل پیدا می‌شود. البته در مناطقی دور از رفت و آمد گردشگران.

 

 

جنگل بلگراد استانبول

 


مناطق پیک‌نیک جنگل بلگراد


در این جنگل نقاط مختلفی وجود دارد که برای کمپ‌زدن فراهم آمده‌اند. مناطقی که سرویس بهداشتی دارند و جدای از آن بوفه‌های غذایی نیز در نزدیک‌شان وجود دارد. در این محل‌ها که تعدادشان به عدد هفت می‌رسد می‌توانید چادرهایتان را برپا کنید و اگر علاقه‌مند به گوشت کباب کردن هستید از منقل‌هایی که در این منطق وجود دارد استفاده کنید. این مناطق همچنین برای شب‌مانی امنیت بیشتری دارند و اگر به همراه خانواده به استانبول رفته‌اید می‌توانید با خیال راحت در آنها زمان صرف کنید.

 

۶ پارک دیدنی استانبول که رفتن به آنجا حال شما را خوب می‌کند

 

 

جنگل بلگراد استانبول

 


بازدید از باغ گیاه‌شناسی آتاتورک


باغی به وسعت ۳۰۰ هکتار که در سال ۱۹۱۶ در این جنگل تاسیس شده است و یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها و جاذبه‌های تاریخی این جنگل به حساب می‌آید. باغی که بیش از ۲ هزار گونه گیاه در باغچه‌های آن کاشته‌اند و در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر علاقه‌مندان می‌توانند به دیدن آن بروند. باغی که مبلغ ورودیه از مهمانانش دریافت نمی‌کند و رایگان پذیرای آنهاست. باغی که بعضی از بهترین عکس‌هایتان در سفر به استانبول را در آن می‌توانید بیندازید. باغی پر از سکوت و آرامش البته به غیر از روزهای آخر هفته که مملو از بازدیدکنندگان بومی می‌شود.

 

 

جنگل بلگراد استانبول

 


مسیر پیاده‌روی جنگل بلگراد


در این جنگل یک مسیر رویایی و جادویی به طول ۵ کیلومتر وجود دارد برای آنهایی که عاشق پیاده‌روی و کشف کردن هستند. مسیری که در طولش یک چشمه‌ی آب معدنی دارد و بسیاری از گردشگران ظروف خود را از این چشمه برای نوشیدن پر می‌کنند. در این مسیر همچنین دستگاه‎های ورزشی تعبیه شده است تا اگر کسی علاقه‌مند به ورزش کردن است ورزش کند.

 

 

جنگل بلگراد استانبول

 


دسترسی به جنگل بلگراد


برای رفتن به این جنگل از استانبول، در هر نقطه از این شهر باشید می‌توانید تاکسی بگیرید و اگر بخواهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا هزینه‌های سفر شما کاهش یابد می‌توانید در میدان تقسیم سوار اتوبوس‌ شوید و پس از زمانی کوتاه در ایستگاه این جنگل از اتوبوس پیاده شوید.

۲۴ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران