برترین سینماهای دبی برای دیدن فیلم‌های مطرح سال نو در کریسمس

جاذبه‌های گردشگری دبی
برترین سینماهای دبی برای دیدن فیلم‌های مطرح سال نو در کریسمس

سینماهای دبی همچون هر جای دیگر دنیا، در تعطیلات کریسمس، جدیدترین فیلم‌ها را با تنوعی بسیار عالی به روی پرده می‌برند. رفتن به سینما برای کسانی که جاهایی مثل دبی زندگی می‌کنند، یکی از تفریحات در این تعطیلات به حساب می‌آید، اما برای مسافرین تور دبی نیز فرصتی ایده‌آل است تا در یک سینمای عالی با بهترین کیفیت ممکن، فیلمی عالی در جو کریسمس تماشا کنند. اما سوال اینجاست که در دبی به کدام سینماها برویم و اینکه چه فیلم‌هایی در ایام کریسمس پخش می‌شوند. به هر دوی این سوال‌ها در مقاله‌ی پیش رو پاسخ خواهیم داد.

 


معرفی برترین مجموعه‌های سینمایی در دبی


مجموعه‌های سینمایی بهترین راهکار برای تماشای فیلم‌های بین‌المللی هستند. تنوع سالن‌ها باعث می‌شود بر اساس خواسته خود بتوانید سالنی کاملا باب میلتان پیدا کنید.

 


مجموعه‌ی سینمایی Vox


Vox در چندین مرکز خرید بزرگ دبی همچون میردیف سیتی سنتر، دیرا سیتی سنتر، مرکز خرید امارات، مرکز خرید مرکاتو، مرکز خرید برج و ... مجموعه‌های سینمایی فوق‌العاده‌ای دارد که اگر در دبی بهترین نباشد، مسلما جزو بهترین‌هاست. سالن‌های متنوعی در این مجموعه قرار داده شده که از سالن‌های دو بعدی معمولی و آیمکس تا سالن‌های سه بعدی، سالن‌های آیمکس سه بعدی و حتی سالن‌های طلایی یا همان VIP را شامل می‌شود. سالن‌های طلایی شامل صندلی‌های چرم بسیار بزرگ، منوی اختصاصی برای سفارش غذا، پیش خدمت و گنجایش بسیار محدود می‌شود. در این بین باید به سینمای ۴ بعدی ووکس نیز اشاره کرد که در دنیا سرآمد بوده و یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های فیلم دیدن را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در این بین اشاره‌ای هم به سالن مخصوص کودکان کنیم که تنها انیمیشن‌های مخصوص این دسته در سالنی رنگارنگ برایشان پخش می‌شود.

 

تجربه‌ی شگفت‌انگیز تماشای فیلم در سینماهای چهار بعدی دبی

 

 

مجموعه‌ی سینمایی Vox

 


مجموعه‌ی سینمایی Reel Cinemas


این مجموعه‌ی سینمایی نیز در دو مورد از مراکز خرید مهم شهر یعنی مرکز خرید دوبی مارینا و مرکز خرید دبی قرار گرفته و با داشتن چندین و چند سالن مختلف، یکی دیگر از انتخاب‌های بسیار عالی برای تماشای فیلم محسوب می‌شود. جدا از سالن‌های دو بعدی و سه بعدی، این مجموعه نیز دارای سالن‌های خاص و البته سالن مخصوص کودکان است که ویژگی‌هایی که در مورد ووکس گفتیم برای این سالن نیز صدق می‌کند. البته چند سالن متفاوت همچون سالن تصویر فراگیر و همچنین سالن تماشای فیلم‌های واقعیت مجازی نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده که فیلم‌های روز برای آن‌ها پخش نمی‌شود و به درد کریسمس نمی‌خورند.

 

 

مجموعه‌ی سینمایی Reel Cinemas

 


تماشای فیلم در فضای باز


اگر برای دیدن فیلم در بهترین سالن‌ها برنامه دارید، غیر از دو مجموعه‌ای که یاد کردیم، جای دیگری نروید. اما انتخاب‌هایی برای تماشای فیلم‌های قدیمی‌تر در فضای باز را دارید، که بیشتر شبیه به یک تفریح عالیِ دسته جمعی می‌ماند. یکی از بهترین انتخاب‌ها در این باری حضور در سینمای روباز پارکی در کنار برکه برج‌های جمیراست. شب‌ها به صورت رایگان فیلم‌های کمدی قدیمی بر روی پرده پخش می‌شود که برای شب‌های تعطیلات، تفریحی سالم و خانوادگی محسوب می‌شود.

 

اولین سینمای ScreenX در دبی و معرفی دیگر سالن های Reel Cinemas

 

 

 تماشای فیلم در فضای باز

 


به غیر از این مورد، چندین سینمای خصوصی در اقامتگاه‌های ساحلی وجود دارد که در کنار استخرها واقع شده و شما می‌توانید در حال شنا و آبتنی فیلمی کمدی ببینید. البته نیاز نیست که حتما در این اقامتگاه‌ها ساکن باشید، چون مراکز تفریحی آن‌ها عموما با قبول مبلغ یا سفار در آن‌ها شما را می‌پذیرند. یکی از معروف‌ترین مراکز اینچنینی Dubai Polo & Equestrian است.

 


چه فیلم‌هایی در کریسمس امسال به روی پرده می‌روند؟


کریسمس هنوز فیلم جذاب و خانوادگی از سری هری پاتر با عنوان Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald بر روی پرده خواهد بود. اما از طرفی می‌توانید هفته‌ی آخر اکران انیمیشن بسیار محبوب رالف خرابکار جدید با عنوان Ralph Breaks the Internet را نیز همراه بچه‌ها به تماشا بنشینید یا آن‌ها را به سالن‌های مخصوص کودکان بفرستید که در آن مکان‌ها این انیمیشن را به تماشا بنشینند.

 

 

سفیلم سینمایی

 


اما فیلم‌های جدیدی همچون Creed II، Instant Family و Colette نیز اکران خواهند شد که همگی آن‌ها در دو مجموعه سینمایی یاد شده با کیفیت‌ها مختلف پخش می‌شوند. فیلم The Girl in the Spider’s Web که بسیاری انتظارش را می‌کشند نیز در آخرین روز نوامبر شروع به پخش در دبی خواهد کرد که البته مناسب افراد ۱۵ سال به بالا بوده و احتمالا از برترین‌های کریسمس باشد.

 

 

The Girl in the Spider’s Web

 

 

در نهایت یک فیلم هم می‌ماند که بین اکران‌های ماه قبل و اکران کریسمس شروع به پخش می‌کند، فیلمی تخیلی با داستانی عجیب در مورد شهرهایی متحرک با عنوان Mortal Engines به کارگردانی کریستین ریورز که امید زیادی به فروش بالای آن است.

۲۴ آذر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران