۸ فستیوال هیجان‌انگیز زمستانی در هند کشور هزار رنگ

جاذبه‌های گردشگری هند
۸ فستیوال هیجان‌انگیز زمستانی در هند کشور هزار رنگ

هند سرزمین هزار ادیان و هزار داستان، سرزمین هندوها و معبدها، سرزمین مدیتیشن‌ها و یوگاها، سرزمین بناهای جادویی، سرزمین رقص‌ها و رنگ‌ها و آرزوها، سرزمین ستارگان جذاب سینما، یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تمامی فصول سال است. کشوری جذاب با امکانات تفریحی و اقامتی مناسب. سرزمینی با بهترین و تندترین غذاها. اگر قصد سفر زمستانه با تور هند را دارید. همراه ما باشید تا ۸ فستیوال زمستانی این کشور را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. فستیوال‌هایی که هرکدام به تنهایی می‌توانند سیل عظیمی از مسافران را بی‌تاب خودشان کنند و به این کشور بکشانند.

 


۱- Rann Utsav


یک فستیوال هیجان‌انگیز در بیابان‌های هند و در گوجرات. جاییکه یکی از بزرگترین نمکزارهای دنیا را در خود جای داده است. هرساله از ماه نوامبر تا فوریه در این شهر فستیوالی برگزار می‌شود که طی آن آداب و رسوم مردم هند از طریق انواع دورهمی‌ها، برپا داشتن جشنواره‌های موسیقی‌، جشنواره‌های غذا، عرضه‌ی صنایع دستی و شتر سواری در صحرا به مسافران و گردشگران ارائه می‌کند. جشنواره‌ای که طی آن شب‌هایی که ماه در آسمان شهر کامل می‌شود مردمان تا صبح به شادی و دورهمی می‌پردازند. جشنواره‌ای که روزهای سرد زمستانی این شهر را حسابی گرم می‌کند و گردشگران زیادی را به خودش می‌کشاند. گردشگرانی که عاشق فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف هستند و می‌خواهند در کارناوال‌ها شرکت کنند.

 

راهنمای کامل شرکت در فستیوال ادب و هنر جیپور ۲۰۱۹

 

 

Rann Utsav

 


۲- Hornibill festival


یک فستیوال شورانگیز قبیله‌ای که هرساله از یکم تا دهم دسامبر در نگالند این کشور برگزار می‌شود. جشنواره‌ای پر انرژی که در آن ۱۶ قبیله‌ی هندی شرکت می‌کنند و خویشتن و زندگی‌شان را برای گردشگران و مردمان شهری هند به نمایش می‌گذارند. فستیوالی که در آن انواع رقص‌ها، ورزش‌های محلی، بازارهای شبانه، موسیقی‌های محلی، سافاری‌های هیجان‌انگیز، دوچرخه‌سواری‌ها، ماجراجویی‌ها، جشن غذاها و نوشیدنی‌ها و صنایع دستی برگزار می‌شوند. در سفرتان به هند اگر می‌خواهید چند روز هیجان‌انگیز و متفاوت را پشت سر بگذارید به شما توصیه می‌کنیم در این جشنواره حتما شرکت کنید. جشنواره‌ای که بسیاری از مردم‌شناسان و دانشجویان علوم انسانی سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند.

 

 

Hornibill festival

 


۳- International film festival of kerala(IFFK)


هر ساله در اواخر دسامبر و اوایل نوامبر در ایالت کرالای هند فستیوالی طی ۸ روز برگزار می‌شود که بسیاری از فیلم‌سازان بزرگ جهان در آن شرکت می‌کنند. فستیوالی که در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و شرکت در آن فرصت مناسبی برای مبادلات فرهنگی است. فستیوالی که در آن ورکشاپ‌های بزرگ توسط فیلمسازان و تئوریسین‌های بزرگ سینما برگزار می‌شود. شرکت در این جشنواره فرصت مناسبی برای عرضه‌ی یک فیلم در بازارهای جهانی فراهم می‌کند. اولین دوره‌ی این فستیوال در سال ۱۹۹۶ برگزار شده است و امروزه یکی از فستیوال‌های با قدمت هند در زمینه‌ی فیلم و سینما به حساب می‌آید.

 

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های موسیقی هند را نباید از دست بدهید

 

 

International film festival

 


۴- Magnetic fields festival


یک فستیوال عالی که در آن می‌توانید به تماشای موسیقی زیرزمینی بروید. فستیوالی که هرساله در ۳ روز از ماه دسامبر در ایالت راجستان برگزار می‌شود و اولین دوره‌اش در سال ۲۰۱۴ برگزار شده است. فستیوالی برای عاشقان موسیقی که در کنار آن انواع ورکشاپ‌های یوگا، غذا و کلاس‌های موسیقی برگزار می‌شود. فستیوالی که در آن بهترین دی‌جی‌های هند نیز شرکت می‌کنند.

 

 

Magnetic fields festival

 


۵- Sunburn festival


بزرگترین فستیوال موسیقی الکترونیک در سرتاسر آسیا، همه ساله در هفته‌ی آخر ماه دسامبر در پونه‌ی هندوستان برگزار می‌شود تا طی آن بهترین و بزرگترین دی‌جی‌های جهان شرکت کنند. فستیوالی که ۴ روز به دراز می‌کشد و برای شرکت کنندگانش خاطره‌ها می‎سازد. فستیوالی پرشور که دامنه‌ی برگزاری‌اش در سال‌های اخیر به بالی نیز کشیده شده است. فستیوالی که از سال ۲۰۱۵ به خارج از پونه نیز گسترش پیدا کرده است. فستیوالی که در کنار آن جشنواره‌های رقص و غذا نیز برگزار می‌شوند.

 

 

Sunburn festival

 


۶- Kochi Muziris Biennale


این جشنواره یک دو سالانه‌ی معتبر در کوچی هند به حساب می‌آید که طی آن رویدادهای هنری مختلف اعم از هنرهای نمایشی تا هنرهای تجسمی به نمایش درمی‌آیند. فستیوالی که در چند سال اخیر بین‌المللی شده است و بسیاری از هنرمندان مختلف سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. فستیوالی که در ماه دسامبر برگزار می‎شود و در سال ۲۰۱۶ یکی از باشکوه‌ترین فستیوال‌های هنری هند بوده است.

 

فستیوال ناوراتری را در این شهرهای هند جشن بگیرید

 

 

Kochi Muziris Biennale

 


۷- International Sand Art Festival


هرساله از یکم تا پنجم دسامبر جشنواره‌ای در ساحل چاندرباغ اودیشا هند برگزار می‌شود که طی آن هنرمندان بزرگ با شن، اجسام‌ خارق‌العاده و باورنکردنی درست می‌کنند. فستیوالی که نه تنها هنرمندان هند بلکه هنرمندان آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و مکزیکی را نیز به خودش می‌کشاند. فستیوالی باشکوه و خاص که اگر برای دیدنش به هند بروید مطمئن باشید همیشه از تصمیم‌تان راضی خواهید بود.

 

 

International Sand Art

 


۸- Chennai Music Season


یک فستیوال سالانه‌ی معروف که هرساله در ماه‌های دسامبر و ژانویه به مدت ۶ هفته در چنای هند برگزار می‌شود. فستیوالی که بیش از هزار هنرمند موسیقی کلاسیک هند در آن شرکت می‌کنند تا هنرشان را در کنار انواع رقص‌ها و پرفورمنس‌ها به نگاه عموم مردم بگذارند. فستیوالی باشکوه که در میان گردشگران بسیار پرطرفدار و معروف است.

 

 

Chennai Music Season

 

۲۹ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران