روزی هیجان‌انگیز در پارک ملی رانتامبور هند

جاذبه‌های گردشگری هند
روزی هیجان‌انگیز در پارک ملی رانتامبور هند

هند کشوری رنگارنگ از نظر فرهنگ‌ها و عقاید مردمان و همچنین گونه‌های گیاهی و حیوانی متنوع می‌باشد. در کنار بازدید از معابد و جاذبه‌های گردشگری در تور نوروزی هند بی‌تفاوت بودن به حیات وحش این کشور پهناور غیر ممکن خواهد بود. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با پارک ملی رانتامبور هند که در استان راجستان واقع شده است آشنا کنیم.

 

پارک ملی رانتامبور

پارک ملی رانتامبور در اصل باغ وحشی است که در آن می‌توانید گونه‌های مختلفی از حیات وحش را مشاهده کنید. این باغ وحش از جمله مکان‌هایی هست که در آن حیوانات بدون قرار دادن در قفس با رعایت تمامی استانداردها زندگی می‌کنند. گردشگرانی که به حیات وحش علاقه دارند می‌توانند به رانتامبور بروند و با سافاری یک تجربه بسیار متفاوتی را برای خود رقم بزنند. از جمله اصلی‌ترین جذابیت‌های این پارک ملی می‌توان به میمون‌هایی که به صورت آزادانه بر روی درخت‌ها زندگی می‌کنند اشاره کرد. همچنین می‌توانید گوزن‌ها و پلنگ‌هایی که در بین چمن‌زارها و در بین درختان زندگی می‌کنند را در این سفر نیم روزه مشاهده کنید.

 

  آب و هوای هند در فصول مختلف 

 پارک ملی رانتامبور

 

تجربه سافاری در پارک ملی رانتامبور

در ورودی پارک ملی رانتامبور گردشگران باید بلیط ورودی را تهیه کنند. این بلیط‌ها با توجه به اینکه قصد وارد شدن به پارک را با اسب دارید یا ماشین‌ها سافاری فروخته می‌شوند. سافاری‌ها نیز به صورت ماشین‌های روباز یا بسته موجود هستند. اگر عاشق هیجان هستید پیشنهاد می‌کنیم که یکی از سافاری‌های روباز را انتخاب کنید. چرا که فرصت دیدن ببرها و پلنگ‌های وحشی شاید دیگر نتوانید به این راحتی‌ها به دست بیاورید. تقریبا ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد تا بتوانید از کل این پارک ملی دیدن کنید. در طول سفر حتما دوربین خود را در دست داشته باشید تا هر لحظه بتوانید از حیوانات فیلم یا عکس بگیرید.

 

  روزهای بارانی دهلی را با این تفریح‌ها هیجان‌انگیزتر کنید 

 پارک ملی رانتامبور

 

انواع گونه‌های حیوانات موجود در پارک ملی رانتامبور

آنچه بیشتر از هر چیزی باعث شهرت پارک ملی رانتامبور شده است زندگی ده ها ببر بنگال در آن است. تعداد این ببرها تقریبا به ۷۰ عدد می‌رسد. علاوه بر آن می‌توانید خرس‌های تنبل، صدها گونه گیاهی، دریاچه‌های زیبا و بزرگ، گوزن‌ها، کوروکودیل‌ها و بسیاری حیوانات دیگر را مشاهده کنید. اما از آنجایی که این حیوان‌ها درون قفس نگه‌داری نمی‌شوند باید حواس خود را بسیار جمع کنید تا بتوانید حیوانات را ببینید.

 

پارک ملی رانتامبور 

 

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی رانتامبور

بازدید از پارک ملی رانتامبور در تورهای نوروزی هند یکی از بهترین زمان‌ها از نظر شرایط آب و هوایی می‌باشد. چرا که تابستان‌ها در این منطقه به دلیل آب و هوای خشک آن بسیار گرم می‌باشد و دمای آن گاها به ۴۵ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. زمستان‌ها نیز بسیار سرد خواهد بود. از این رو فصل بهار می‌تواند بهترین موقع برای بازدید از این پارک ملی باشد.

 

  ۹ مکان عالی برای بانوانی که تنها به هند سفر می‌کنند 

 پارک ملی رانتامبور

 

ساعات کاری بازدید از پارک ملی رانتامبور

از آنجایی که پارک ملی رانتامبور یک فضای باز و محافظت شده برای بازدید از حیوانات و محل زندگی گونه‌های حیوانی است در هر ساعت و روزی نمی‌توانید از آن دیدن کنید. ساعات کاری پارک ملی رانتامبور در طول ماه‌های مختلف سال عبارتند از:

گردشگران تور هند می‌‌توانند در ماه‌های اکتبر و نوامبر بین ساعت‌های ۷ تا ۲۲:۳۰ از این پارک دیدن کنند. اما برای گشت با سافاری باید در ماه اکتبر بین ساعت‌های ۱۴:۳۰ تا ۱۸ و در ماه نوامبر بین ساعت‌های ۱۴ تا ۱۷:۳۰ در رانتامبور حضور داشته باشند.

در ماه‌های فوریه تا مارچ که زمان تور نوروز ۹۹ هند می‌باشد ساعت کاری پارک بین ۶:۳۰ تا ۱۸ بوده و برای استفاده از سافاری می‌بایست از ۱۴:۳۰ تا ۱۸ حضور داشته باشید. در ماه‌های اول آپریل تا نیمه می ساعات کاری از ۶ شروع می‌شود. اما سافاری‌ها بین ساعت‌های ۱۵ تا ۱۸:۳۰ آماده ارائه خدمات هستند.

 

پارک ملی رانتامبور

 

اگر سفر خود به هند را در تاریخ‌های بین نیمه می تا پایان جوئن انجام دادید بین ساعت‌های ۱۵:۳۰ تا ۱۹ می‌توانید سوار بر سافاری‌ها شده و وارد دل حیات وحش شوید.

 

مسیر رفتن به پارک ملی رانتامبور

برای رفتن به پارک ملی رانتامبور باید ابتدا به جیپور واقع در استان راجستان سفر کنید. این پارک از شهر جیپور حدود ۹۵ کیلومتر فاصله دارد. که تقریبا ۳ ساعت طول می‌کشد تا به آن دسترسی پیدا کنید. این منطقه در اصل محلی برای تفریحات پادشاهان هند در زمان‌های قدیم بود. آن‌ها در این منطقه به تفریحاتی مثل شکار می‌پرداختند. اما امروزه به یک منطقه محافظت شده برای حفظ و نگه‌داری گونه‌های حیوانی تبدیل شده است. در ورودی پارک اتومبیل‌های سافاری وجود دارند که باید قبل از وارد شدن به محوطه سوار آن‌ها شوید. بازدید از این پارک فقط محدود به حیات وحش نیست. بلکه در آن می‌توانید بناهای تاریخی و چشم‌اندزهای زیبا را که در طول مسیر قرار گرفته‌اند را نیز ببینید. اگر به شهر جیپور سفر کردید حتما اتومبیلی را کرایه کنید و یا ماشینی را دربست بگیرید و بخواهید که شما را تا به پارک ملی رانتامبور ببرد.

 

  ۶ رستوران برتر دهلی برای خوردن لذیذترین غذاهای دریایی 

پارک ملی رانتامبور

 

برای اینکه بتوانید از پارک ملی رانتامبور دیدن کنید باید بلیط ورودی تهیه کنید. هزینه این بلیط برای اتباع هندی ۷۵ و ۱۳۱ روپیه تعیین شده است. با توجه به اینکه اسب یا ماشین سافاری را برای گشتن در محوطه درونی پارک انتخاب کنید این هزینه تغییر می‌کند. این هزینه برای گردشگران خارجی ۴۷۵ روپیه با اسب و ۵۳۰ روپیه با سافاری می باشد.

۰۳ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران