۶ تفریح هیجان‌انگیز در روزهای بارانی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۶ تفریح هیجان‌انگیز در روزهای بارانی تایلند

اگر بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر با تور تایلند سفر کنید، احتمال اینکه ساعت‌های بارندگی در این کشور مشاهده کنید زیاد است. البته همین باران‌های دوره‌ای باعث می‌شود تا هزینه‌ی سفر به تایلند در این ایام به پایین‌ترین حد خود برسد و شما بتوانید با پول کم‌تر امکانات بیشتری در مدت حضور خود در این کشور داشته باشید. اما برای چنین ساعاتی بهتر است برنامه‌ای درست داشته باشید تا بتوانید از همه‌ی مدت سفر لذت ببرید، به همین خاطر بر آن شدیم تا چند فعالیت بسیار عالی در روزهای بارانی تایلند را به شما معرفی کنیم.


۱- خرید و تفریح در بانکوک


نه اینکه تنها بانکوک باشد که برای خرید مناسب به نظر بیاید، اما این شهر با داشتن چند مورد از برترین مراکز خرید در بالاترین سطح جهانی، به طور کلی مخصوص آن‌ها که عاشق خرید هستند ساخته شده است. این مراکز خرید برای هر سلیقه‌ای چیزی دارند، از آن‌هایی که عاشق برندهای معتبر لباس هستند، تا کسانی که به دنبال خرید ارزان می‌گردند. از خریداران تجهیزات الکترونیک تا وسایل بازی بچه. با این حال چیزی که باعث می‌شود وجود این مراکز خرید بیش از هر چیزی جذاب به نظر بیاید، امکانات تفریحی متعددی است که در آن‌ها گنجانده شده. از پارک‌های بازی سرپوشیده با امکانات عالی، تا بهترین سینماها، انواع رستوران‌ها و کافه‌ها، سالن‌های بازی بولینگ و بیلیارد، سالن‌های بازی‌های دیجیتال و حتی پارک یخ و برف و پیست پاتیناژ.

 

کایت سورفینگ در تایلند، کجا و چطور این ورزش را انجام دهیم؟

 

 

 تفریح در بانکوک

 


۲- حضور در کلاس‌های آشپزی تایلندی


بخشی از فرهنگ هر کشوری مربوط به غذاهای آن سرزمین می‌شود و تایلند در این زمینه، فرهنگی غنی در غذاهای بسیار متنوع و جذابش دارد. کلاس‌های آشپزی خاصی که برای مسافرین ترتیب داده می‌شود، عموما به صورت یک روزه یا نیم روزه بوده و در آن چند نوع غذای تایلندی به شما آموزش داده می‌شود. این غذاها بسته به اینکه در کجای تایلند باشید متفاوت خواهد بود و برای آن‌ها که گیاه‌خوار هستند نیز انتخاب‌های ویژه‌ای وجود خواهد داشت. البته بهتر است قبل از سفر در این باره تحقیق مناسبی کنید تا بهترین‌ها را برای خود انتخاب نمایید.

 

 

 آشپزی تایلندی

 


۳- حضور در بازار میوه‌ و تره‌بار


بله، اشتباه نخوانده‌اید. بازار میوه‌ی تایلند در فصول بارانی حال و هوای متفاوتی دارد و شما می‌توایند از بوفه‌های جذابی که برپا می‌شود لذت مضاعفی ببرید. همه‌ی ما می‌دانیم که میوه‌های بسیار متنوع و گاها عجیبی در این کشور کشت می‌شود و این زمان، فرصت مناسبی برای شماست که به سراغ چشیدن انواع آن‌ها بروید. بازار میوه بانکوک یا "تور کور مارکت" یکی از بهترین جاها برای تجربه این داستان است.

 

۱۰ جزیره و خلیج زیبا اما پنهان تایلند که در سفر به پوکت و کرابی باید از آ‌ن‌ها دیدن کنید

 

 

بازار میوه‌ و تره‌بار تایلند

 


۴- قایق سواری در آب‌های خروشان


وقتی خیس شده باشید، دیگر مهم نیست که باران بیاید یا نه، شما به تفریح و ماجراجویی خود ادامه خواهید داد. خوشبختانه در این ایام، هیچ کدام از بساط‌های مربوط به قایق‌رانی تفریحی در رودخانه‌های تایلند برچیده نمی‌شود و شما می‌توانید با لذتی مضاعف به همراه خانواده در این فعالیت جذاب شرکت کنید. رودخانه Khek یکی از بهترین محل‌های برای انجام این کار است و در بخش‌های مختلفش، اوضاع برای سطح‌های مختلف از مردم عادی و ورزشکاران مناسب خواهد بود. با این حال به هر جای تایلند که سفر کرده باشید، بدون شک یک یا چند گزینه برای انجام این ورزش خواهید داشت.

 

 

آب‌های خروشان تایلند

 


۵- تماشای یک مسابقه‌ی زنده‌ی موی تای


بوکس تایلندی یا همان مبارزه‌ی آزاد موی تای یکی از ورزش‌های بسیار پرطرفدار و هیجان انگیز در آسیاست که البته ذات خشنی دارد و برای همه‌ی سلیقه‌ها مناسب نخواهد بود. با این حال اگر اهل ورزش‌های رزمی باشید، حضور در شهرهای مختلف تایلند مخصوص بانکوک به شما این امکان را می‌‌دهد تا یک مبارزه محلی جذاب را زنده و از نزدیک به تماشا بنشینید. بزرگ‌ترین سالن‌هایی که در بانکوک مبارزات را به اجرا می‌گزارند استادیوم‌های Lumpinee و Rajadamnern هستند و تقریبا هر روز هفته یک یا چند مبارزه در آن‌ها میزبانی می‌شود. البته اگر در ماه آگوست به تایلند سفر کنید می‌توانید برنامه ریزی کنید تا مسابقات موی تای جام ملکه را از نزدیک ببینید.

 

 

مسابقه‌ی زنده‌ی موی تای

 


۶- موزه‌ها و معابد


در هر دوی این بخش‌ها تایلند گزینه‌های بسیاری دارد که چه در زمان بارندگی و چه در زمان عادی باید از آن‌ها دیدن کنید. با این حال وقتی آسمان بارانی باشد و نتوانید در سواحل قدم بزنید یا در پارک‌های آبی به تفریح بنشینید، بهترین کار این است که به سراغ تماشای این معابد بسیار زیبا در سراسر کشور بروید یا از موزه‌هایی همچون تازیخ معاصر، تجهیزات پزشکی یا حتی صنایع هوا فضا دیدن نمایید.

 

مناطق جادویی تایلند که حتما باید به دیدنشان بروید

 

 

معابد تایلند

۱۸ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران