بهترین کارهایی که می‌توانید در کرابی انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری کرابی
بهترین کارهایی که می‌توانید در کرابی انجام دهید

منطقه زیبای کرابی در سالهای اخیر به عنوان یکی از جذاب‌ترین سواحل جنوب شرق آسیا تبدیل شده است و یکی از مقاصد معروفی است که حتی افراد کم تجربه هم می‌توانند با تور تایلند از آن دیدن کنند. این جزیره یکی از بهترین و آرامش بخش‌ترین قسمت‌های تایلند است که سواحل ماسه سفید پودری و درخشان، آب‌های کریستالی و تمیز، جنگل‌های سرسبز و بیش از ۲۰۰ جزیره ساحلی را ارائه می‌دهد . این ایالت که مساحت زیادی را به زیر سلطه خود در آورده جاذبه‌های فراوانی را در دسترس شما قرار می‌دهد و این در حالیست که همه جای آن از زیبایی‌های طبیعی برخوردار است.

 

 

از تمامی سواحل رایلی و غارها دوری کنید

رایلی بخشی از جزیره است که توسط کوه‌های سرسبز محاصره شده و تنها راه ارتباطی آن به واسطه قایق است. در این که ساحل رایلی ماسه‌های درخشان پودری و آب‌های تمیز و کریستالی ارائه می‌دهد هم شکی نیست اما وقتی به آن می‌روید باید توجه داشته باشید که به هیچ جاده‌ و مسیری دسترسی ندارید و خبری از ماشین نیست و تنها چند کافه برای خوردن صبحانه در دسترس قرار دارد. بنابراین فقط زمانی به رایلی بروید که مطمئنید می‌خواهید از دنیای بیرون دور شوید.

 

سفری ۴ روزه به کرابی ؛ جزیره زیبایی‌های پنهان و ماجراجویی‌های جذاب

 

 

 سواحل رایلی

 

 

اجاره قایق و یا استخدام راهنمایی مجرب

حدود ۲۰۰ جزیره در خط ساحلی کرابی وجود دارند که برخی از آن‌ها تنها سنگ‌های کوچکی هستند که از آب بیرون زده‌اند، بعضی دیگر بزرگ هستند اما زندگی انسانی در آن‌ها جریان ندارد و در نهایت جزیره‌های بزرگ‌تر محل زندگی مردم بومی و ماهیگیر هستند. قایقی از کرابی و یا آئو نانگ کرایه کنید و به کاوش در بین این جزیره‌های درخشان و چشمگیر بپردازید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید قایق را همراه با راهنما درخواست کنید و خودتان ازسفر روزانه دریایی لذت ببرید.

 

 

 اجاره قایق

 

 

بازدید از پارک ملی Thung Teao

یکی از نقاط جذاب جزیره که حتما باید از آن دیدن کنید این پارک جنگلی زیبا و پر از گونه‌های گیاهی است. شما می‌توانید در مسیرهای سر سبز آن پیاده‌روی کنید و در کنار آبشارها پیک‌نیک کنید، چیزی بخورید، نفسی تازه کنید و دوباره به راه بیافتید. همپنین استخرهای طبیعی و آبگیرهای کوچک و بزرگ به شما شانس آبتنی در محیطی زیبا و سر سبز را هم می‌دهد. اگر با دقت به اطراف نگاه کنید احتمالا بتوانید پرنده منقرض شده‌ای به اسم پیتا گورنی که می‌گویند در این پارک مشاهده شده را ببینید.

 

 گردشی یک روزه و خانوادگی در پارک‌های ملی کرابی

 

 

 پارک ملی Thung Teao

 

 

جزایر فی‌فی

بعد از این که فیلم ساحل در فی‌فی فیلم‌برداری شد، این جزایر به شهرت بالایی رسید و گردشگران بیشتری سعی کردند رای بازدید از این منطقه کوله بارشان را جمع کنند. به طور کلی فی‌فی از کرابی حدود ۴۵ دقیق قایق‌سواری فاصله دارد. فی‌فی از دو جزیره فی‌فی له و فی‌فی دان تشکیل شده که فی‌فی دان به عنوان جزیره اصلی مقصد گردشگران سراسر دنیا است. این جزیره با آب‌های اقیانوسی کریستالی جمعیت بازدیدکننده زیادی را به خود می‌بیند. اگر می‌خواهید در شلوغی کم‌تر به ساحل بروید سعی کنید صبح زود بیدار شوید و قبل از زمان شلوغی قدری وقت برای خودتان بگذارید.

 

فی‌فی؛ جزیره‌ای برای سفرهای پرهیجان مجردی و یا اقامت‌های رمانتیک دونفره!

 

 

 جزایر فی‌فی

 

 

در چشمه‌های آبگرم کلانگ تام شنا کنید

این چشمه‌های آبگرم که ۴۰ درجه دما از خود ساطع می‌کنند به واسطه فعالیت‌های آتشفشانی زیر زمین همیشه خدا گرم هستند. این آب‌ها با مواد معدنی و نمک‌های طبیعی خاصیت درمانی متعددی دارند.اگر دوست داشتید حتما در این آب‌ها شنا کنید و لذت فرو رفتن در گرمای آن را به جان حس کنید. این چشمه‌ها به دریاچه زمرد بسیار نزدیک هستند. پس سعی کنید از هر دوی آن‌ها بازدید کنید.

 

 

 چشمه‌های آبگرم کلانگ تام

 

 

خائو خاناب نام

یکی از شگفتی‌های طبیعی کرابی کوه‌های خائو خاناب نام هستند که در دو طرف رودخانه واقع شده‌اند و به عنوان نماد سرزمینی کرابی به شهرت زیادی دست یافته‌اند. بالای این دو کوه طیفی از غارهای استالاگمیت و استالاکتیت دارد که هدفی همیشگی و محبوب برای کوه‌نوردان محسوب می‌شوند. منظره بالای این کوه‌ها به شدت دیدنی و پوستری هستند.

 

 

 خائو خاناب نام

 

 

بازدید از کوه لانتا

کوه لانتا جزیره‌ای محبوب در فاصله ۲ ساعتی از کرابی، میزبان خانه‌های مردم بومی و طیف گسترده‌ای انواع اقامتگاه‌هاست. این جزیره دارای سواحل متعددی است که بیشترشان آرام اما به شدت زیبا هستند. خوشبختانه قیمت‌ها در لانتا پایین است زیرا مردم تمایل دارند در فی‌فی بمانند تا دیگر نقاطی چون لانتا. شما می‌توانید در این جزیره از سواحل کم جمعیت‌تر لذت بیشتری ببرید. به کلاس‌های آموزش غواصی ملحق شوید و از دنیای زیر آب و مرجان‌های رنگی دیدن کنید.

 

 

 کوه لانتا

 

 

زمانی را به شهر کرابی اختصاص دهید

برخلاف بیشتر جاهای توریستی که دیده‌اید شهر کرابی همچنان در تعطیلات میزبان جمعیت مسافران است. شما در شهر می‌تونید از زندگی معمولی مردم دیدن کنید و لمس نزدیکی از فرهنگ و آداب آن‌ها به دست بیاورید. در غرفه‌های غذای خیابانی، خوراکی‌های خوشمزه تهیه کنید و به برخی از کافه ‌های شناخته شده‌تر بروید. به علاوه بازارهای محلی هم می‌توانند به خاطر اجناس ارزان و دست‌ساز نظر مثبت شما را به خودشان جلب کنند.

 

 

۰۷ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران