زیباترین نقاط فیلیپین برای غواصی در آب‌های بی‌کران اقیانوسی

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
زیباترین نقاط فیلیپین برای غواصی در آب‌های بی‌کران اقیانوسی

فیلیپین به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و ۷۱۷۰ جزیره‌ای که دارد یکی از بهترین مقاصد غواصی دنیا با طیف زیادی ار انتخاب‌ها برای انتخاب و رفتن است. غواصان دنیا به مجمع‌الجزایر فیلیپین می‌روند تا در زیباترین نقاط آن غواصی کنند و در سواحلش گشت و گذار کنند و در فرهنگ مردم بومی و موسیقی آن‌ها غرق شوند. معمولا بیشتر خانه‌های صخره‌ای بر روی یک جزیره مستقل وجود دارند و غواصی در آن‌ها تنها به واسطه قایق‌سواری مقدور است.

 

 

کرن

مجمع‌الجزایر کالامیانس به عنوان بخشی از پالاوان، یکی از نقاط بسیار مورد توجه برای گذراندن اوقاتی خوش و تعطیلاتی استثنایی است. در میان جزایر این منطقه کرن با موقعیت‌های غواصی فوق‌العاده، سواحل بی‌نظیر برای قدم‌زنی و تفریح، آفتاب دل‌انگیز و درخشان، زیبایی‌های طبیعی و امکانات رفاهی از توجه و اعتبار فراوانی برخوردار است. به طور دائمی کرن در رده یکی از بهترین جاهای دنیا در غواصی قرار دارد. این جزیره جاییست که  ۱۱ ناو کوچک توپ‌دار، کشتی باری در عرض یک روز طی جنگ جهانی دوم غرق شدند. برای غواصان حرفه‌ای، غواصی در Taiei Maru تجربه‌ای به یادماندنی و بی‌تکرار خواهد بود. با این همه اگر در غواصی حرفه‌ای نیستید اصلا ناراحت نباشید زیرا از طریق مدارس غواصی می‌توانید به بازدید از دنیای زیر آب بروید و از زیباترین ماهی‌های منطقه دیدن کنید.

 

زیباترین جزایر فیلیپین با مناظری بی‌نظیر و بهشتی

 

 

کرن

 

 

مالاپاسکوآ

با یک اتوبوس‌سواری و یا قایق‌سواری از فرودگاه بین‌المللی سبو می‌توانید خودتان را به جزیره مالاپاسکوآ برسانید. مالاپاسکوآ جزیره‌ای کوچک و کم توسعه است که تعطیلاتی آرام و ساکت را به شما ارزانی می‌دارد. با وجود زیبایی‌های جزیره دنیای زیر آب خیلی جذاب‌تر و بهتر از بخش خشکی آنست. Monad Shoal جزیره‌ی غرق شده منطقه است که حالا به طور واضح محل زندگی و تجمع کوسه‌هاست. غواصان سراسر دنیا به این جزیره کوچک سفر می‌کنند تا بتوانند در اطراف این منطقه شنا کنند و شانس تماشای کوسه‌ها را داشته باشند. البته تمامی جذابیت این جزیره به کوسه‌ها ختم نمی‌شود و شما می‌توانید ماهیان دیگری که به صورت گروهی حرکت می‌کنند را هم تماشا کنید.

 

 

مالاپاسکوآ

 

 

بهل

احتمالا بهترین جزیره فیلیپین با سواحل دل‌انگیز و نقاط غواصی‌اش، برای طبیعت دوستان جزیره بهل باشد. قایق‌های غواصی ساحل آلونا را ترک در پانگلائو را ترک می‌کنند و به سمت دامنه‌های پوشیده از مرجان و صخره‌های دراماتیک اطراف بالیکاساگ می‌روند. برای دور شدن از گروه‌ها، یک روز غواصی در جزیره پامیلاکان، جایی که دلفین‌ها و وال‌ها و همچنین موجودات دیگری مثل لاک پشت‌ها، Wrasse و Parrotfish پرسه می‌زنند بروید و به شنا و غواصی بپردازید. به علاوه می‌توانید غواصی لذت بخشی را هم در جزیره کابیلائو در قسمت غربی آرم بهل تجربه کنید.

 

زیباترین شهرها و جزایر فیلیپین برای علاقه‌مندان به گشت و گذارهای پرشور و هیجان

 

 

بهل

 

 

دایوئین و جزیره آپو

با وجود رشد گردشگری در فیلیپین و کاوش در جزایر گرمسیری آن، هنوز جزیره نگروس در منطقه ویسایاس از نقاط کم بازدید این کشور محسوب می‌شود. همان تعداد گردشگری هم که به این جزیره سفر می‌کنند برای اهداف غواصی و عکاسی از دنیای زیر آب پا به آن می‌گذارند. تنها در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از شهر Dumaguete، دایوئین با زیبایی‌های منحصر به فرد خود عکاسان دنیای زیر آب را مسحور خود می‌کند. حدود ۲۰ نقطه غواصی و شیرجه، و پناهگاه دریایی در نزدیکی ساحل دایوئین وجود دارد. جزیره آپو نیز با لاک پشت‌ها سبز و صخره‌های چشمگیرش در فاصله کوتاه قایق‌سواری از دایوئین قرار گرفته است.

 

 

دایوئین و جزیره آپو

 

 

پورتو گالرا

این جزیره فوق‌العاده که همه جور گردشگری را برای تعطیلات در خود می‌پذیرد بیش از ۴۰ نقطه منحصر به فرد غواصی را در دسترس شما قرار می‌دهد. اما نقطه اصلی در تمام موارد موجود در پورتو، سابانگ است. در این منطقه غواصان کاملا حرفه‌ای برای کشف گنجینه‌های طبیعی همچون تنگه‌ها و یکی نقاط غواصی محبوب با سه تنگه نفس‌گیر که در اسفنج‌ها و مرجان‌های نرم فرو رفته‌اند، می‌روند. اگر به این منطقه رفتید می‌توانید از ماهی‌های زیبا و شنای گاه گاه کوسه‌ها دیدن کنید.

 

 

پورتو گالرا

 

 

توباتاها

پارک طبیعی صخره‌های توباتاها یکی از نقاط میراث جهانی یونسکو است که هدف نهایی غواصان برای کاوش در دنیای زیر آب شناخته می‌شود. این پارک ملی با قرار گیری بین دریای سولو و مثلث مرجانی، بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مربع شامل صخره‌های مرجانی و تالاب‌های بزرگ را زیر سلطه خود در آورده است. نکته مهم این که تقریبا می‌توان نیمی از گونه‌های مرجانی دنیا را در توباتاها پیدا کرد. اما آنچه که واقعا غواصان را به این پارک شگفت‌انگیز می‌کشاند انواع کوسه‌های سیاه و سفید، نوک قرمز، کله چکشی‌ها، کوسه ببرها و کوسه نهنگ‌ها هستند. در واقع غواصان به امید تماشای یکی از آن‌ها هنگام شنا، به این منطقه از فیلیپین سفر می‌کنند.

 

معرفی هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در فیلیپین تجربه کنید

 

 

توباتاها

۱۵ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران