معرفی ۹ فستیوال مهم و زیبای کشور ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی ۹ فستیوال مهم و زیبای کشور ویتنام

برای یک لحظه شهرهای مدرن با آسمان‌خراش‌ها، یا شهرهای ساحلی که طبیعتشان هوش از سر شما می‌برد را فراموش کنید، ویتنام کشوری‌ست که مردمش فرهنگی غنی و دیرینه دارند و سفر به چنین کشورهایی با پیشینه برجسته خود نقطه‌ی عطفی در زندگی آدم به حساب خواهد آمد. کشورهای این بخش آسیا به برپایی جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف معروفند و ویتنام نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما در این مقاله به معرفی ۹ فستیوال مهم این کشور خواهیم پرداخت، بهتر نیست شما هم طوری برنامه‌ریزی کنید که در زمان یکی از این فستیوال‌ها در تور ویتنام به سر ببرید.

 


۱- Tet Nguyen Dan


سال نوی قمری مهم‌ترین جشنی است که در ویتنام برگزار شده و در سال‌های آینده بین ماه‌های ژانویه تا فوریه در تقویم ثبت خواهد شد. در این روز خاص مردم ویتنام وقت خود را با خانواده خواهند گذراند، به معابد خواهند رفت از فامیل دیدن می‌کنند و به جشن‌هایی که در سطح شهر برگزار شده می‌روند. خیابان‌ها با انواع چراغ‌ها و فانوس‌های رنگی پر می‌شود، صدای موسیقی و جشن‌های مختلف همه جا برپاست و شب‌ نیز برنامه‌های آتش‌بازی متنوعی در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

 

جذاب‌ترین مکان‌ها در ویتنام برای ماجراجویی در دل طبیعت

 

 

Tet Nguyen Dan

 


بهترین مکان برای تماشای Tet Nguyen Dan: هانویی با توجه به اینکه پایتخت ویتنام به حساب می‌آید، از خیلی جهات بهترین محل برای تماشای جشن‌های سال نو قمری محسوب می‌شود.

 


۲- فستیوال Lim


اگر می‌خواهید بخش بزرگی از فرهنگ مردم ویتنام را مشاهده کنید، بهتر است در این فستیوال فوق‌العاده شرکت کنید که از آیین‌های اولین روزهای آغاز سال نو قمری می‌باشد. هوان هو، قبیله‌ای که به ثبت یونسکو نیز رسیده، رقص‌های مخصوص خود را انجام داده و بازی‌های محلی ویتنام در جای‌ جای این کشور برگزار می‌شود. پوشیدن لباس‌های محلی، سواری برا دراگون بوت، کشتی‌ گیری و بسیاری فعالیت‌های این چنینی بخشی از رسومات این فستیوال محسوب می‌شود.

 

 

فستیوال Lim

 


بهترین مکان برای تماسای فستیوال Lim: بدون شک خود دهکده لیم بهترین نقطه برای تماشای این فسیتیوال است، دهکده‌ای که تنها ۱۸ کیلومتر از پایتخت فاصله دارد.

 


۳- فستیوال عطر


Perfume Pagoda محلی در هانویی است که فستیوال عطر ویتنام در آن برگزار می‌شود. این مراسم از ششمین روز اولین ماه سال قمری آغاز شده و تا پایان ماه سوم ادامه پیدا می‌کند. بر خلاف آنچه انتظار دارید این جشن خیلی ربطی به عطر ندارد و در اولین روز با رقص اژدها آغاز شده و افراد مذهبی از نقاط مختلف کشور در این مکان گرد هم می‌آیند. سپس مسیری با قایق‌های مخصوص در رودخانه ین تا کوهستان هونگ طی شده تا از مسیر سنگی این مکان به غار هونگ تیچ برسند و نذورات را در آنجا بگذارند. تنها روز اول جشن برای گردشگران جذابیت دارد که البته تعداد بسیار زیادی نیز در آن شرکت می‌کنند.

 

معرفی برترین سواحل ویتنام با چشم‌اندازی دلفریب

 

 

فستیوال عطر

 


۴- فستیوال Phu Giay


این جشن به الهه‌ای به نام لیو هان اختصاص دارد و مردم عقیده دارند برپایی آن باعث می‌شود تا خوش‌شانسی در آن سال به زندگی‌شان رخنه کند. جشنی که بین ماه‌های مارس تا آوریل برپا شده و در آن مردم لباس‌های سنتی خود را می‌پوشند و نذورات خود را به معابد می‌برند. جشنی مملو از رنگ‌های گوناگون و پر از جشن و شادی.

 

 

فستیوال Phu Giay

 


بهترین مکان برای دیدن فستیوال Phu Giay: دهکده کیم‌تای یکی از بهترین مکان‌هایی است که به شکلی کاملا سنتی این فستیوال را برگزار می‌کنند.

 


۵- فستیوال معبد Hung King


این فستیوال برای پاسداشت Kinh Duong Vuong برگزار می‌شود که در سال ۲۸۷۹ قبل از میلاد مسیح، به عنوان اولین پادشاه ویتنام تاج‌گذاری کرد. شب‌هنگام در این معبد هزاران فانوس به هوابلند می‌شود و مردم به صورت گروهی به دعا خواندن مشغول خواهند شد. خواندن آهنگ‌های سنتی و نمایش‌های قدیمی بخش دیگری از این مراسم به شمار می‌آید.

 

 

فستیوال معبد Hung King

 

 

این معبد در کوهستان Nghia Linh در منطقه Phong Chau واقع شده است.

 


۶- فستیوال Hue


این فستیوال در مدح Nguyen Dynasty برگزار شده و یکی از زیباترین و پر شور و حال‌ترین جشن‌های ویتنام است که در یونسکو نیز به ثبت رسیده. در این جشن چندین و چند نمایش پر زرق و برق با لباس‌های خاص ویتنامی برگزار شده و بازی‌های متنوعی در حاشیه آن انجام می‌شود. جنی که دو هزار سال است برگزار می‌شود و حالا در حاشیه‌اش مراسم مد خاص آیو دای، برنامه پرواز کایت‌ها، مسابقه قایق سواری، فستیوال شعر، نمایش فیلم، نمایشگاه هنری و ... نیز به انجام می‌رسد.

 

 

فستیوال Hue

 


این فستیوال در شهر Hue پایتخت استان Thua Thien Hue در مرکز ویتنام برگزار می‌شود.

 


۷- تولد بودا


هشتمین روز از چهارمین ماه قمری یکی دیگر از جشن‌های مهم ویتنام یعنی تولد بودا سر می‌رسد. همه‌ی کشور چراغانی شده و با گل آذین می‌شود، معابد نقش و نگاری نو می‌گیرند و با انواع فانوس و گل تزیین می‌شود و مردم شب را به برگزاری جشن و پایکوبی مشغول می‌شوند.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

 

 

تولد بودا

 


بهترین مکان برای شرکت در مراسم تولد بودا: هوی آن از بسیاری جهات بهترین مکان برای شرکت در این مراسم محسوب می‌شود.

 


۸- روز ارواح سرگردان


این روز جزو روزهای مهم تقویم ویتنام بوده و به ارواح رفتگان اختصاص دارد. ۱۵امین روز از ماه هفتم قمری به این مراسم اختصاص داشته و مردم بر این باورند که ارواح در این روز به میان مردم آمده و به فرزندان و بازاندگانشان سر می‌زنند. در این روز مردم جدا از برگزاری مراسمات باستانی، به معابد رفته و از خویشاوندان خود بازدید می‌کنند.
اگر چه همه جا می‌توان مراسمات مربوط به این روز را تماشا کرد، اما Hue بهترین مکان برای شرکت در مراسم به شمار می‌رود.

 

 

روز ارواح سرگردان

 


۹- فستیوال اواسط پاییز


این فستیوال که همانطور که از نامش پیداست در اواسط پاییز برگزار می‌شود، جشنی بزرگ در شهر خواهد بود که به واسطه برداشت محصول انجام می‌شود. کودکان فانوس‌های رنگی حمل می‌کنند، مردم همه لباس‌های رنگارنگ و زیبای محلی می‌پوشند و انواع غذاهای خوشمزه پخت می‌کنند.

 

 

فستیوال اواسط پاییز

 


بهترین مکان برای شرکت در فستیوال اواسط پاییز: پایتخت بدون شک بهترین مکان برای شرکت در این جشن خواهد بود.

۰۹ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران