پربازدیدترین مکان‌ها در بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
پربازدیدترین مکان‌ها در بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد

بمبئی در تمام دنیا به شهری معروف است که هرگز نمی‌خوابد. شهری مملو از مراکز تاریخی و جاذبه‌های دیدنی ، معماری خاصی که در بناهایش به کار گرفته شده، شخصیتی متمایز از دیگر شهرهای هند دارد. این شهر مقصد بسیاری سفرها در تمام جهان است و افراد زیادی هستند که آرزوی بودن در آن‌جا را دارند. اگر عازم تور هند هستید و چند روزی در بمبئی سر خواهید کرد، در ادامه با معرفی پربازدیدترین مراکز این شهر همراه شوید.

 


۱- دروازه هند


هیچ سفری به بمبئی بدون بازدید از دروازه هند و گرفتن یک سلفی در کنار این بنا کامل نخواهد بود. این سازه‌ی هنرمندانده با معماری خاصش در سال ۱۹۲۴ ساخته شد تا یادبودی باشد برای بازدید پادشاه جرج پنجم و ملکه ماری که از این شهر بازدید می‌کردند. جدا از دلیل ساخت این بنا، حالا دروازه‌ی هند به یکی از نمادهای بمبئی بدل شده که در اطرافش چیزهای بسیاری برای دیدن است و مکان‌های متفاوتی برای غذا خوردن یا نوشیدن چای.

 

 بمبئی شهر شب‌های زنده و سینمای جذاب بالیوود 

 

 

دروازه هند

 


۲- خیابان ساحلی


همانطور که بسیاری از اسم‌های داده شده به نقاط مختلف شهر از زمان سلطه انگلیسی‌ها بر هند نشات می‌گیرد، این جاده‌ی دوار به دور دریا را نیز " گردنبند ملکه" می‌نماند. جاده‌ای بسیار زیبا که شب‌ها با چراغ‌های زردرنگ همچون جواهری بر متر به متر آن می‌درخشد و آن را زیباتر می‌کند. این جاده با توجه به همجاوری آن به دریا، یکی از پربازدیدترین نقاط شهر و از جمله زیباترین جاهای آن به حساب می‌آید.

 

 

خیابان ساحلی

 


۳- پل بندر اورلی


یکی از غرورانگیزترین سازه‌های بمبئی که مردم این شهر به داشتنش می‌بالند. پلی ۲۲۰ میلیون دلاری با ۸ لاین مجزا برای عبور ماشین‌ها که توانسته مسیر یک ساعت تا یک ساعت و نیمه‌ی بینبندرا و ورلی را به ۱۰ دقیقه کاهش بدهد. تنها کارایی این پل نیست که ارزشمند است، بلکه طراحی خارق‌العاده‌‌ی آن، زیبایی شهر را دو چندان کرده و عبور از این پل حس خوبی به شما خواهد داد.

 

 جذاب‌ترین محله‌های بمبئی که تصویرتان را از هند عوض می‌کند

 

 

پل بندرا ورلی

 


۴- حاجی علی


این بنا که به یاد پیر حاجی علی شاه بخارا ساخته شده، طراحی اسلامی هندو با ساختاری سفید دارد که در آن از مرمر بهره برده شده و با توجه به جایی که در دل آب برایش در نظر گرفته‌اند، از بسیاری نقاط شهر دیده می‌شود. جدا از دیدن این بنا، اطراف آن مراکز تفریحی و کافه‌هایی هست که مکانی خانوادگی را برای دیدن و لذت بردن پدید آورده است.

 

 

حاجی علی

 


۵- ساحل جوهو


پربازدیدترین ساحل بمبئی را بدون شک باید ساحل جوهو دانست که در شب‌های خنک این شهر مملو از جمعیت و دکه‌های غذا فروشی می‌شود. جدا از موقعیت عالی ساحل جوهو برای تفریح، بسیاری برای امتحان کردن غذاهای خیابانی عالی این منطقه، شب را برای رفتن به کنار دریای آن انتخاب می‌کنند.

 

 

ساحل جوهو

 


۶- پایانه پاتراپاتی شیواری ماهاراجا


این ساختمان بسیار زیبای ویکتوریایی که در سال ۱۸۸۷ ساخته شد، هنوز با اینکه یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید، باز هم به عنوان پایانه اصلی خطوط راه‌آهن شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این حیث مسلما یکی از پربازدیدترین نقاط شهر است. اما اشتباه نکنید، بسیاری از گردشگران برای دیدن این بنای زیبا مخصوص در شب‌هایی که چراغانی می‌شود، به این نقطه شهر می‌آیند.

 

 

پاتراپاتی شیواری ماهاراجا

 


۷- کولابا


اگر به دنبال خرید پارچه و لباس، زیور آلات یا کیف و کفش باشید، کولابا از آن جاهایی است که می‌توانید با قیمتی بسیار عالی آن‌ها را خریداری کنید. جایی عالی برای خرید که می‌توانید با همه‌ی فروشنده‌ها به چانه زنی مشغول شوید و تخفیفی عالی از هر کدام بگیرید. این بازار جای خیلی با کلاسی برای خرید نیست، اما با داشتنی جوی گرم و عالی، رستوران‌ها و دکه‌های غذا فروشی بسیار و البته وسایل دست ساز و پارچه‌های محلی، جایی عالی برای گردش و خرید می‌باشد.

 

 بهترین کافه‌های اینستاگرامی بمبئی برای گرفتن جذاب‌ترین سلفی‌های سفر 

 

 

کولابا

 


۸- Bandstand


در منطقه غربی باندرا، Bandstand مسیری ۱ کیلومتری در کنار دریا است که با داشتن فضای سبزی عالی همچون پارکی بسیار طویل در کنار دریا می‌ماند. جایی آرام و تا حدی به دور از شلوغی‌های شهر که محلی‌ها برای کسب آرامش، نشستن و قدم زدن به آن مراجعه می‌کنند و از نقاط گردشگرپذیر شهر نیز به حساب می‌آید.

 

 

Bandstand

 


۹- مرکز علمی نهرو


این مرکز ۸ هکتاری مملو از مراکز علمی، نمایشگاه و نقاط آموزشی که بیش از ۵۰۰ جاذبه‌ی مختلف را شامل می‌شود، به نام نخست وزیر سابق هند نام گذارش شده است و مدتی‌ست به عنوان یکی از پربازدیدترین مناطق شهر، به واسطه داشتن مراکز عالی، به معروفیتی بزرگ دست پیدا کرده. یکی از نقاطی که دیدنش در بمبئی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

 

مرکز علمی نهرو

 


۱۰- پارک ملی سانجای گاندی


این پارک ملی محافظت شده مساحتی به اندازه ۱۰۴ کیلومتر مربع دارد. جایی سرسبز با جنگل‌های زیبای انبود و جمعی متنوع از انواع جانواران و پرندگان. اگر به این پارک رفتید حتما از غار ۲۴۰۰ ساله آن نیز دیدن نمایید.

 

 

پارک ملی سانجای گاندی

۲۳ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران