مکان‌هایی با معماری خاص در پکن که به هیچ وجه شبیه به این شهر نیستند

جاذبه‌های گردشگری پکن
مکان‌هایی با معماری خاص در پکن که به هیچ وجه شبیه به این شهر نیستند

پکن شهری زیباست که در همه جایش حتی در مدرن‌ترین سازه‌های آن می‌توانید المان‌های چینی را مشاهده کنید. از هر جایی که از این شهر عکس بگیرید، کاملا مشخص خواهد بود که مکان مورد نظر در پکن وجود دارد جز چند جای خاص. مکان‌هایی که اگر چه در پکن واقع شده‌اند اما هیچ نشانی از این شهر ندارند و انگار از جایی دیگر بریده شده و در خاک چین کاشته شده‌اند.پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور چین نگاهی به این مراکز بندازیم.

 


هتل Chateau Laffitte


اگر هزینه هنگفت بودن در این هتل را بپردازید، اولین چیزی که با قدم گذاشتن در آن از خود خواهید پرسید این است: " من هنوز در چینم؟". این بنا یک کپی بدون نقص و کامل از کاخی به معماری Chateau Laffitte در قرن ۱۷ میلادی‌ست و برای ساخت آن بیش از ۵۰ میلیون دلار آمریکا هزینه شده است. برای اینکه دقیقا بدانید این کپی چقدر دقیق کار شده، کافی‌ست در نظر بگیرید که بیش از ۱۰ هزار عکس از تمام جزییات بنای اصلی برداشت شده تا بتوان همه چیز را شبیه به آن ساخت. برای حضور در این هتل به ازای هر شب حداقل باید مبلغ ۱۲۸۰۰ یوان پرداخت کنید.

 

 ۷ جاذبه‌ی گردشگری رایگان در پکن برای آشنایی با فرهنگ چین 

 

 

 هتل Chateau Laffitte

 


رستوران مسکو


این رستوران بسیار لوکس در قلب پکن، همانطور که از اسمش پیداست یک مکان با معماری و دکور بندی روسی است که از سال ۱۹۵۴ در این کشور بازگشایی شده. رستوران مسکو در آن زمان به واسطه نزدیکی عقاید دو کشور اجازه‌ی بازگشایی پیدا کرد، اما الان به واسطه فضای بی‌نهایت زیبا و لوکس، دکور بندی روسیه تزاری و نورپردازی بی‌نهایت جذابش یکی از معروف‌ترین رستوران‌های گران‌قیمت پکن به حساب می‌آید.

 

 غذاهای اصیل چینی را در کدام رستوران‌های پکن بخوریم؟

 

 

 رستوران مسکو

 


Central Perk


این کافه‌ی جذاب برای آن‌هایی که طرفدار سریال Friends هستند نیاز به معرفی ندارد، کافه‌ای که از روی یک سریال بسیار پرطرفدار طنز ساخته شده و خیلی از علاقه‌مندان به آن آرزو دارند در همچین جایی کافه بنوشند. البته Central Perk پکن اگر چه از بیرون یک کپی برابر اصل عالی از کافه مورد نظر است، اما در داخل تا جای ممکن سعی شده شبیه نسخه اصلی باشد اما به واسطه تفاوت فضا، بعضی جاهایش متفاوت کار شده است.

 

 

 Central Perk

 


کلیسای جامع پکن


بنای این کلیسا نمونه‌ای از ساختمان‌های کاملا متفاوت با دیگر نقاط چین است. بنایی که در سال ۱۶۰۵ ساخته شده و استایل اروپایی آن نشانه‌هایی از معماری خاص آن دوران را به دوش می‌کشد. البته بنایی که الان وجود دارد بازسازی عمده‌ای‌ست که از سال ۱۹۰۴ باقی مانده، با تمام این اوصاف قدیمی‌ترین کلیسای پکن، مسلما جایی‌ شبیه به هیچ جای این شهر نیست.

 

 

 کلیسای جامع پکن

 


99 Yurts


قرار نیست تمام جاهایی که شبیه به پکن نیستند، اروپایی باشند. این رستوران متفاوت و بسیار جذاب توسط یک خانواده مغول-قزاقستانی تاسیس شده و سعی شده با استفاده از المان‌های جذاب مغولی و استفاده از چادرهای باستانی، محیطی عالی و متفاوت با غذاهای محلی آن خطه ترتیب دهند. کاری که به شدت جواب داده و این رستوران را به یکی از پرطرفدارترین‌های پکن بدل کرده است. تمامی غذاهایی که در منوی این مکان وجود دارد همگی شامل غذاهای محلی مغول و قزاقستان می‌شوند که به شکل اصیل خود پخت می‌شوند.

 

 

 99 Yurts

 


پارک Rendinghu


در سال ۹۵ بود که پارک Rendinghu به شکل ویژه‌ای دچار رنسانس شد و در آن باغ‌ها و پیکر تراشی‌های ایتالیایی ساخته شد. باغات این پارک بی‌نهایت زیبا هستند و کاملا می‌توان شکل اروپایی آن را تشخیص داد که به هیچ کجای پکن نمی‌خورد! پیکرتراشی‌هایی به صورت کپی از آثار معروف هنرمندانی همچون میکل‌آنژ نیز در جای جای پارک قرار داده شده تا بیشتر به پیکره آن جان رنسانسی دمیده شود.

 

 معرفی بهترین پارک‌های سرپوشیده پکن برای کودکان و نوجوانان 

 

 

 پارک Rendinghu

 


پارک جهانی پکن


البته این پارک برای این بنا شده که عملا شبیه به چین نباشد! از سال ۱۹۹۳ که پارک جهانی پکن گشایش پیدا کرده، با ساخت ماکت ۱۰۸ بنای معروف دنیا، به میلیون‌‌ها بازدیدکننده‌ی سالانه خود این امکان را داده تا در کنار پل گلدن گیت عکس بگیرند، در کنار اهرام ثلاثه باشند و یا اینکه کنار کاخ سفید ادای رییس جمهور آمریکا را در بیاورند. این پارک بزرگ مملو از ماکت‌های جذاب است، از برج ایفل و کلسیوم بگیرید تا تاج محل و میدان سرخ. یکی از بهترین نقاط پکن برای عکسای که در آن می‌توانید چندین و چند عکس جذاب تهیه نمایید.

 

 

 پارک جهانی پکن

۱۶ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران