گشت‌ و گذاری در زیباترین شهرها و روستاهای صربستان

جاذبه‌های گردشگری صربستان
گشت‌ و گذاری در زیباترین شهرها و روستاهای صربستان

بی‌شک بلگراد و نووی‌ساد به عنوان بزرگ‌ترین شهرهای صربستان از شهرت بیشتری برخوردارند و بیشترین گردشگران این کشور سهم این دو شهر می‌شوند. اما هر کسی که با تور صربستان سفر کرده معتقد است که این کشور آنقدر زیبا هست که باید از دیگر نقاط آن هم بازدید کرد و از آن‌ها غافل نماند. شما می‌توانید از گستره طبیعت زیبای صربستان دیدن کنید و آزادانه در شهرهایش بگردید. نقاط تاریخی، شهرهای کوچک و بزرگ زیبا و فرهنگ بومی مردم شما را بیش از هر چیزی در خودش غرق خواهد کرد.

 

Sremski Karlovci

سرمسکی که در ۸ کیلومتری نووی‌ساد قرار گرفته سابقا و در زمان سلطنت هابسبورگ میزبان کلیسای ارتدوکس صربستان بوده است. اما جدا از دلایل تاریخی، موارد بسیار دیگری هم وجود دارد که شما را قانع می‌کند چرا باید از این شهر دیدن کنید. این شهر پر ازمعماری‌های طریف و متنوعی است که به نظر می‌رسند با مرزبندی منظمی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اولین وزرشگاه صربستان هنوز در این شهر پا برجاست و کلیسای بی تکلف و کوچک صلح نیز بین دیگر نقاط شهر خود نمایی می‌کند.

 

 ۴ دیدنی بی‌تکرار در صربستان که باید ببینید 

 

 

Sremski Karlovci

 

 

سیروگوژنو

شاید این شهر از نزدیک با آنچه قبلا تصور کرده بودید متفاوت باشد اما نگران نباشید با غرق شدن در زیبایی‌های منحصر به فردش کاملا نظرتان عوض خواهد شد. بخشی از این روستا در زلاتیبور موزه‌ای روباز ارائه می‌دهد که می‌توانید در آن شیوه زندگی مردم عای را تماشا کنید که تمام سنت‌ها و سبک زندگی خود را از قرن ۱۹ام تا به کنون به همان مهر و نشان حفظ کرده است. خانه‌های چوبی نشسته بر روی پس زمینه طبیعی منطقه همانند پوستری زیبا مقابل‌تان نقش خواهد بست. این منطقه در سال ۱۹۸۳ به عنوان اثر تاریخی باارزش معرفی شد. این شهر تاریخی عجیب در فاصله ۱۹۲ کیلومتری از شهر مدرن بلگراد قرار گرفته است.

 

 

سیروگوژنو

 

ونورگراد

یکی دیگر از نقاط بسیار زیبای بلگراد که به نظر می‌رسد تنها برای فیلم‌برداری فیلم‌ها ساخته شده ونورگراد در زلاتبور است. خیلی دشوار است بخواهیم زیبایی‌های این منطقه مسکونی کوچک را نادیده بگیریم. ساختمان‌ها و خانه‌های کوچک چوبی که در بین دشت‌های بسیار سرسبز و درختان پراکنده قرار گرفته‌اند. آسمان آبی، مسیرهای پیاده‌روی سنگی همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا حس کنید به عنوان نقش اول یکی از شخصیت‌های فانتزی در شهرک سینمایی هالیوود قدم می‌زنید. البته برخی از ساختمان‌های مدرن هم در این روستا وجود دارد اما عمده زیبایی آن به خانه‌های زیبای چوبی‌اش است.

 

 

 ونورگراد

 

 

موکرا گورا

اسم این شهر را "کوه خیس" معنی می‌کنند، اما اصلا گول نخورید شهری به غایت زیبا با خیابان‌های سنگفرش و خانه‌های نقلی سنگی یکدست انتظار شما را می‌کشند. همه چیز به طرز شگفت‌انگیزی در این شهر زیبا و سحرآمیز است. موکرا گورا که در زلاتیبور واقع شده به کاستوریکا متصل می‌شود. این شهر نسبت به ونورگراد مدرنیته‌تر است اما همچنان دارای زیبایی‌های منحصر به فردی است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم پوشید. این شهر کوچک به خط راه آهن باریکش شناخته می‌شود که وقتی از بالا به نگاه نگاه می‌کنید شبیه به عدد ۸ انگلیسی به نظر می‌رسد.

 

 بهترین محله‌های بلگراد؛ شهر شب‌های بیدار صربستان

 

 

موکرا گورا

 

 

توپولا

صربستان کشوری پر از جاهای دیدنی است که اگر بخواهیم نقاط مختلفش را ارزش گذاری کنیم بی‌شک یکی از اسامی صدر جدولی توپولا خواهد بود. اولین رهبر جنبش استقلال‌ طلبانه صربستان به نام Karađorđe ملقب به جورج سیاه از این شهر برخواسته بود که البته اون در سال ۱۸۰۴ محکوم به شکست شد اما اساسا نقطه شروع صربستان مدرن و مستقل به عنوان یک کشور را از این شهر می‌دانند. Karađorđe و خانواده‌اش در کلیسای باشکوه سنت جورج دفن شده‌اند. این کلیسا که اسم اصلی آن Oplenac است طراحی داخلی بسیار زیبا و چشمگیر از موزاییک‌های رنگی ارائه می‌دهد که هر چشمی را به خودش خیره می‌کند.

 

 

توپولا

 

 

پالیک

اگر می‌خواهید با مقصدی ساحلی آشنا شوید حتما پالیک را به عنوان شهری زیبا و تابستانی مد نظر قرار بدهید. بیشتر مردم این شهر را مجارستان‌ها تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهید عمق نفوذ تاریخ و فرهنگ مجارستانی‌ها را در این کشور ببینید حتما سری به پالیک بزنید. این شهر بسیار زیبا از خانه‌ها و ساختمان‌های رنگی، معماری‌های ظریف و چشمگیر، دشت‌های بسیار سبز و جنگل‌های قدیمی و خطه ساحلی تشکیل شده که موقعیت‌های گشت و گذار فراوانی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید در خیابان‌های شهر بگردید و غروب را در ساحل زیبای آن سپری کنید.

 

 ۸ مکان شگفت‌انگیز صربستان برای تماشای موسیقی زنده و کنسرت‌های خیابانی 

 

 

پالیک

 

 

پریجپولجی

این شهر سرسبز و کوهستانی بسیار زیبا که زیر تابش نور خورشید درخشش چشمگیری از خودش ارائه می‌دهد در محل تلاقی دو رود لیم و Mileševka قرار گرفته است. این شهر در طول تاریخ و در زمان لشکرکشی‌های عثمانی و رومانی محل توقف اسبان بوده و از این جهت نقش مهمی را ایفا می‌کرده است. شما می‌توانید از سواحل زیبای شهر دیدن کنید، به کاوش در جنگل‌های سرسبز اطراف به پردازید و برای دیدن مناظر بی‌نظیر به بالای تپه‌ها صعود کنید. فراموش نکنید که از کلیسای تاریخی Mileševa نیز دیدن کنید.

 

 

پریجپولجی

۱۹ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران