منظره‌‌های زیبای بکر و طبیعی که تنها در صربستان می‌توانید ببینید

جاذبه‌های گردشگری صربستان
منظره‌‌های زیبای بکر و طبیعی که تنها در صربستان می‌توانید ببینید

تا به حال در مورد دریاچه‌های اسلوونیُ سواحل کرواسی یا دره‌های زیبای بوسنی چیزی شنیده‌اید؟ این کشورهای بسیار زیبا که پیشتر به عنوان یوگوسلاوی متحد روزگار می‌گذرانده‌اند، به مرور زیبایی‌هایشان را به رخ دنیا کشیده و مردم را به جلوه‌های طبیعتش بکرشان آشنا می‌کنند. اما در مورد دره‌های سنگی صربستان، کوهستان‌های زیبایش و فرم‌های خاص صخره‌هایی که انگار از فضا آورده شده‌اند چیزی شنیده‌اید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی بندازیم به زیباترین مناظر طبیعی این کشور که باید در هنگام سفر با تور صربستان به دیدنشان رفت.

 


اواک


آن چیزهایی که در رابطه با رودهای پر پیچ و خم در کتاب‌های جغرافیای مدرسه خوانده‌اید به هیچ وجه نمی‌تواند زیبایی‌های دره‌ی اواک را برایتان بازگو کند. رودی که در دل این دره جریان دارد، هر بار ۲۷۰ درجه می‌چرخد تا در پیچی شدید به راه خود ادامه داده و به این ترتیب، نمایی زیبا از طبیعت بکر این منطقه را برایتان به تصویر می‌کشد.

 

گشت‌ و گذاری در زیباترین شهرها و روستاهای صربستان

 

 

 اواک

 


داولجا واروش


نام این منطقه به فارسی می‌شود "دهکده‌ی شیطان" اما بازدیدکنندگان از این منطقه‌ی زیبا، نیاز نیست از چیزی بترسند، چون اگر خود شیطان نیز در این مکان حضور به هم رساند، احتمالا مثل بقیه به گرفتن عکس مشغول شود. داولجا واروش مجموعه‌ای از ۲۰۰ صخره‌ است که به واسطه سال‌ها بقایشان و رسوبی که در آن صورت گرفته، شبیه به درختان بی‌شاخه شده‌اند.

 

 

 داولجا واروش

 


چشمه آب گرم کروپاژ


صربستان را سرزمین آب‌ها نیز می‌نامند و در آن چندین و چند چشمه آب گرم بسیار زیبا وجود دارد. با این حال چشمه آب گرم کروپاژ را باید از دیگر نقاط این کشور کاملا جدا کرد، چشمه‌ای که باعث به وجود آمدن یک برکه‌ی زیبا با آبی زمردین و سپس آبشار کوچک و دلربایی شده که مجموعه‌ی آن مبدل به یکی از زیباترین نقاط این کشور گشته است.

 

زیباترین غارهای صربستان

 

 

چشمه آب گرم کروپاژ

 


پارک ملی تارا


در غربی‌ترین نقطه بوسنی، جایی چسبیده به مرز بوسنی و هرزگوین، کوهستان تارا واقع شده که اگر چه بلندترین کوهستان این کشور محسوب نمی‌شود، اما بدون شک زیباترین آن است. مردم محلی آن قرن‌هاست که در این منطقه ساکن هستند و پارک ملی تارا نیز شامل چندین برکه، صومعه‌های باستانی، رودخانه‌های بسیار، جنگل و نقاط دیدنی زیادی‌ست که اگر زحمت رفتن به آن را به جان بخرید، بدون شک از حضور در این پارک ملی لذت خواهید برد.

 

 

 پارک ملی تارا

 


درداپ


این مرز آبی که با نام "دروازه آهنین" شناخته می‌شود، گویی از دل قصه‌های اساطیری بیرون آمده و به دست خدایان باستان ساخته شده است. جایی که جدا از جلوه‌های کم‌نظیر بصری‌اش، در اطراف جنگل قرون وسطایی گلوباک را به خود دیده و در مجموع چندین نقطه دیدنی دارد که باید یک به یک آن‌ها را دید.

 

پرطرفدارترین و زیباترین تالاب‌های صربستان

 

 

 درداپ گرجی

 


جزیره جنگ بزرگ


این جزیره بخش از بلگراد پایتخت صربستان به حساب می‌آید، جایی بسیار دیدنی در قلب مدرنیته‌ی پایتخت که روحی لطیف و فوق‌العاده به شهر می‌بخشد. این جزیره‌ی کوچک و تفریحی در میان دو روز دانول و ساوا قرار گرفته است و بسیاری از کسانی که به تور بلگراد می‌روند، ساعاتی را به گردش و تفریح در زیبایی‌های آن می‌گذرانند.

 

 

 جزیره جنگ بزرگ

 


ماسه زار دلیبلاتو


یکی از بزرگ‌ترین ماسه‌زارهای اروپا دریایی شنی و زیباست که بر خلاف انتظار شما از یک ماسه‌زار، بی‌نهایت زیبا و چشم نواز نیز هست. صحرایی که بیش از ۱۲ هزار سال (حداقل) عمر دارد و در آن گونه‌های جانوری بسیاری زندگی می‌کنند که چندین مورد از آن‌ها در خطر انقراض هستند. گرگ‌های خاص این منطقه، گوزن، گراز و چند گونه پرنده از جمله عقاب خالدار کوچک، بالابان و ... بخشی از حیات وحش دیدنی ماسخ زار دلیبلاتو را تشکیل می‌دهند.

 

 

 ماسه زار دلیبلاتو

 


دروازه‌های وراتانا


اگر چه شرق صربستان از منظر داشتن شهرهای بزرگ و مدرن کمی در مضیقه است، با این حال از نگاه طبیعت دوستان، به بهشتی برین می‌ماند. دروازه‌های وراتانا در واقع سه پل سنگی طبیعی هستند که هر کدامشان شمایلی متفاوت و در مجموع پدیده‌ای منحصر به فرد محسوب می‌شوند. نمونه‌ای عالی برای اینکه چطور رودخانه‌های خروشان خود باعث به وجود آمدن پل‌های سنگی در طبیعت می‌شوند. البته این منطقه تنها به این صخره‌های متفاوت ختم نشده و در دل خود زیبایی‌های بسیاری دارد که باعث می‌شود سر زدن به طبیعت آن یکی از بهترین گزینه‌ها در هنگام سفر به صربستان باشد.

 

 

 دروازه‌های وراتانا

۲۲ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران