راهنمای یک روزه گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در پافوس و لیماسول

جاذبه‌های گردشگری قبرس
راهنمای یک روزه گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در پافوس و لیماسول

قبرس یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تابستان و پاییز است. کشوری ساحلی که بهترین‌های خودش را در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد و آنها را همراه زیبایی‌ها و رویدادهای خود می‌کند. در سفر با تور قبرس به این کشور اگر فرصت کمی در اختیار دارید همراه ما باشید تا در یک گشت و گذار یک روزه از دو شهر مهم و معروف این کشور دیدن کنیم. لیماسول و پافوس جزو شهرهای اروپای این کشور به حساب می‌آیند که همواره پذیرای گردشگران هستند.

 


نوش جان کردن صبحانه در Kikas Garden


برای گشت و گذار یک روزه در این دو شهر به شما پیشنهاد می‌کنیم یک ماشین اجاره کنید و به روستای کالپیا بروید. جایی که شما را غرق زیبایی و سادگی می‌کند و یکی از بهترین رستوران‌های قبرس در آن واقع شده است. رستورانی گرم و صمیمی که غذاهای خانگی در آن طبخ می‌شوند و صاحبش یک دندان پزشک بازنشسته است. با رفتن به این رستوران می‌توانید یک صبحانه‌ی محلی عالی تشکیل شده از بهترین پنیرها و کره‌ها و خامه‌ها و تخم‌مرغ‌های رسمی را نوش جان کنید. صبحانه‌ای که انرژی لازم برای گشت و گذاری فشرده را در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از نوش جان کردن بهترین صبحانه‌ی قبرسی نیز می‌توانید لحظاتی چند را در فضای کوهستانی این روستا سپری کنید تا بعد آماده‌ی ماجراجویی شوید.

 

 

Kikas Garden

 


از مقبره پادشاهان دیدن کنید


در حوالی همین رستوران و روستا می‌توانید به دیدن مقبره‌ی پادشاهان بروید. جاییکه به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. این مکان محل دفن پادشاهان دوران روم باستان است و یک فضای جادویی در قبرس به حساب می‌آید.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در لیماسول قبرس اروپایی انجام دهید

 

 

قبرس

 


رانندگی کردن در روستاها و فضاهای بکر


پافوس را روستاهایی پر کرده‌اند بکر و دیدنی با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز. روستاهایی که حال و هوایی خاص برای شما می‌آفرینند و جزو مکان‌های دیدنی قبرس به حساب می‌آیند. حالا که ماشین در اختیار دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم از کالپیا به کاتیکاس و از کاتیکاس به کیسونرگا بروید. بعد از کیسونرگا نیز می‌توانید از پی‌یا دیدن کنید و لذت ببرید از زمانی که دارید در پافوس پشت سر می‌گذارید.

 

 

پافوس

 


ناهارتان را در کاتیکاس نوش جان کنید


در این گشت و گذار ماشینی به شما پیشنهاد می‎‌کنیم در کاتیکاس برای صرف ناهار توقف کنید و به یکی از رستوران‌های محلی این روستا بروید. رستورانی که در آن بتوانید غذاهای محلی؛ چه گوشتی و چه گیاهی را نوش جان کنید و طعم و مزه‌ی قبرس و لیماسول را برای همیشه به زبان بسپارید. غذاهای قبرس به ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها نزدیک است و مطمئنا از نوش جان کردن آنها لذت خواهید برد.

 

 

 کاتیکاس

 


در صخره‌های Aphrodite’s توقف کنید


بعد از ناهار و به عصر نزدیک شدن، زمان آن فرارسیده است که به لیماسول بروید. جاییکه با فضای ساحلی و صخره‌ی آپرودیته انتظار شما را می‌کشد. جاییکه بهترین وخاص‌ترین عکس‌هایتان را می‌توانید بیندازید و یک عصر دلچسب را در آن سپری کنید. جاییکه یکی از توریستی‌ترین مکان‌های لیماسول است.

 

 

Aphrodite

 


بازدید از سایت باستان‌شناسی کوریون


حدفاصل پافوس و لیماسول را تاریخ روم باستان پر کرده است. اگر به تاریخ علاقه دارید و می‌خواهید در طول آن سفر کنید باید به کوریون بروید. جاییکه آمفی تئاتری کهن انتظار شما را می‌کشد تا در آن به تماشای غرب آفتاب بنشینید. غروب آفتابی باور نکردنی و فراموش ناشدنی. چرا که تصاویر بی‌نظیر خلقت در این لحظات در کوریون شکل می‌گیرند. تصاویر رنگ باختن نور از روی ویرانه‌های به جا مانده از تاریخ و بشر.

 

 

کوریون

 


در لیماسول قدیم قدم بزنید و شهر را کشف کنید


بخش قدیمی شهر را پیاده قدم بزنید و کشف کنید. ساختمان‌های کهن را ببینید و لذت ببرید. حالا وقت آن فرارسیده است که ماشین را کنار بگذارید و شهر را بگردید. به دیوارها و نقاشی‌های خیابانی توجه کنید و برای همیشه قبرس و لیماسول را به خاطر بسپارید.
شام را در یکی از رستوران‌های میدان Heroes نوش جان کنید.

 

 

 لیماسول

 


دور و اطراف این میدان را رستوران‌هایی انباشته‌اند که به عنوان بهترین رستوران‌های لیماسول به حساب می‌آیند. با رفتن به این رستوران‌ها می‌توانید ریلکس کنید و آخرین وعده‌ی غذایی فوق‌العاده‌ی خود را در قبرس نوش جان کنید. اگر گیاهخوارید منوی این رستوران‌ها برای شما پیشنهادهای ویژه دارند و اگر گوشتخوارید نیز این رستوران‌ها برای شما لذیذترین غذاها را دارند. اگر خسته نیستید و انرژی دارید می‌توانید به کافه‌های شبانه‌ی لیماسول بروید

 

 

لیماسول

 


اگر از گشت و گذار خسته نشده‎اید و هنوز می‌خواهید این شهر را کشف کنید می‌توانید به کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه‌ی لیماسول بروید و شور و هیجان شبانه را نیز تجربه کنید. شور و هیجانی که اشتیاقش تا همیشه با شما خواهد ماند.

۰۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران