رویداد GITEX ۲۰۱۸ دبی، همایش بزرگ تکنولوژی و فناوری اطلاعات

جاذبه‌های گردشگری دبی
رویداد GITEX ۲۰۱۸ دبی، همایش بزرگ تکنولوژی و فناوری اطلاعات

رویداد GITEX که چند سالی است در دبی برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین و صد البته معروف‌ترین همایش مرتبط با تکنولوژی و فناوری‌ اطلاعات در خاورمیانه و آسیای جنوبی محسوب می‌شود. به همین واسطه تمامی شرکت‌ها، توسعه دهندگاه و بخش زیادی از متخصصین این حوضه خود را به محل نمایشگاه می‌رسانند تا بتوانند با جدیدترین ابزار و خدمات دنیای جدید آشنا شوند. اما مسائل مربوط به خود تکنولوژی، تنها بخشی از کلیت نمایشگاه به شمار می‌رود و GITEX چیزهای بسیار بیشتری در حوضه بازار فروش، بازار کار و آموزش ارائه می‌دهد. اگر شما هم قصد دارید تا با تور دبی سفر کنید و در این همایش بزرگ شرکت کنید بهتر است با بخش‌های مختلف آن کمی آشنا شوید.

 


چرا نمایشگاه GITEX؟


GITEX سومین رویداد بزرگ حول محور تکنولوژی در تمام دنیاست و حضور در آن شما را با بیش از ۱۴۳ هزار متخصص این امر آشنا می‌کند که خود بازاری بلقوه برای کار، فروش یا خرید کالا و خدمات است. به غیر از حضور بسیاری از شرکت‌های بزرگ، سخنرانان و کارگاه‌های آموزشی بسیاری در محل این نمایشگاه برگزار می‌شود که فرصت بسیار خوبی برای توسعه‌دهندگان به حساب می‌آید. برای آن‌ها که به واسطه ارتباط میان شرکت‌ها به GITEX می‌روند نیز باید این نوید را داد که جلساتی بر مبنای بازارهای کشورهای مختلف از جمله ترکیه، مصر، نیجریه، کویت، امارات یا حتی چین نیز در نظر گرفته شده که می‌توان از بسیاری جهات، اهمیت بالایی داشته باشد.

 

اولین سینمای ScreenX در دبی و معرفی دیگر سالن های Reel Cinemas

 

 

GITEX

 


بیش از ۱۲۰ سخنگو و ده‌ها ساعت محتوا برای شرکت‌کنندگان


رویداد GITEX به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت و در این بین بیش از ۱۲۰ سخنگو به ارائه محتوا خواهند پرداخت. ده‌ها ساعت محتوای بسیار عالی درباره ایده‌ها و شیوه‌هایی که در دنیای تکنولوژی به کار می‌رود و می‌تواند کسب و کارهای نوپا یا قدیمی را متحول کند. به همین منظور ۶ جایگاه سخنرانی ویژه با امکاناتی خیره کننده در نظر گرفته شده تا سخنوران از این طریق به برگزاری کارگاه‌ها بپردازند. از جمله مهم‌ترین کسانی که در این بین سخنرانی خواهند کرد می‌توان به نفرات پایین اشاره کرد:

 

 

Cassie Kozyrkov

 


Cassie Kozyrkov (تصمیم گیرنده ارشد گوگل)، کسی که آموزش‌های مربوط به تربیت نفرات در حوضه تصمیم‌گیری را به گوگل آورد و در چند حوضه آموزشی دیگر گوگل نیز تاثیر مستقیم داشت
Paul Misener (معاون سیاست‌های نوآورانه آمازون) ، با ۱۸ سال سابقه کار در آمازون و نمونه‌ای از یک آدم خلاق که روش‌های نوین در رابطه با مشتری محوری را در این شرکت ارائه کرد.
Igor Perisic (مسئول اطلاعات Linkedin )، زیر نظر او بود که مهندسان Linkedin برنامه‌های کد بازی همچون کافکا یا سامزا را ارائه کردند که در حال حاضر بسیاری کمپانی‌ها از آن بهره می‌برند. Japjit Tulsi (معاون رییس مهندسان Ebay)، سازنده ShopBot که هوش مصنوعی جدید این شرکت برای فروشگاه اختصاصی‌اش است که در حال حاضر یک میلیارد جنس مختلف را اسکن کرده و پروسه‌ای بسیار پیچیده برای پالایش اطلاعات آنان داد.

 

 

دبی

 


البته این‌ها تنها نمونه‌هایی بود که دقیقا بدانید چه کسانی در چه سطحی در این همایش بزرگ شرکت می‌کنند و اطلاعاتی که در این رابطه داده می‌شود، مهم و برای بسیاری افراد کارگشا خواهد بود.


روزهای برگزاری، ساعت برپایی و هزینه‌ها


این رویداد از روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) آغاز و تا روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) ادامه خواهد داشت. هر روز درهای سالن اصلی از ۱۱ صبح باز می‌شود و تا ۱۱ شب رویداد ادامه خواهد داشت.
برای ورود به سالن اصلی یا همایش‌ها مبلغی نباید پرداخت کنید، اما جدا از حضور در مرکز عمومی، برای شرکت در کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و دیگر موارد اینچنین، حتما باید به سایت همایش رفته و ثبت نام کنید تا جایگاهی برای شما در نظر گرفته شود.

 

پارک واقعیت مجازی دبی، بهشتی برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری

 

 

GITEX

 


بخش‌های مختلف نمایشگاه


استارت‌آپ‌ها: ۱۸ بخش از سالن بزرگ‌همایش به این معقوله مهم سپرده شده است. از استارت‌آپ‌های صنعت توریسم تا بازی‌های واقعیت مجازی.
نمایشگاه: بخش بزرگی از سالن به صورت یکپارچه برای معرفی و نمایش محصولات و خدمات در نظر گرفته شده است. این محصولات از کوچک‌ترین دست‌آوردهای تکنولوژی تا ماشین‌های خاص الکترونیک را شامل می‌شود.
کنفرانس‌ها: همانگونه که گفته شد ۶ جایگاه مختلف برای سخنرانی بیش از ۱۲۰ در نظر گرفته شده است که زمان بسیاری از آن‌ها همپوشانی دارد و باید با توجه به ساعت برگزاری، میان آن‌ها انتخاب کنید.
سرمایه‌گذاران: سال قبل سرمایه‌گذاران شرکت‌های بزرگ و کوچک، بیش از ۱۰ میلارد دلار سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های مختلف انجام دادند. پروژه‌هایی که توسعه‌دهندگان در همین بخش آن‌ها را معرفی کرده بودند.

۰۲ مهر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 01 مرداد 1400)

نظرات کاربران