نمایشگاه جیتکس 2019 ، هفته‌ی فناوری دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
نمایشگاه جیتکس 2019 ، هفته‌ی فناوری دبی

دبی در طول سال میزبان جشنواره‌های زیادی است و هر کدامشان در زمینه‌ای که برگزار می‌شوند حداقل در سطح منطقه سرآمد هستند. جیتیکس نیز بزرگ‌ترین همایش تکنولوژی در منطقه است اما از نظر جهانی نیز اهمیت زیادی دارد. کافی است در نظر بگیرید که تکنولوژ‌ی‌های بسیار مهمی همچون هوش مصنوعی مایکروسافت، اولین کامیون الکتریک خود ران و یا اولین درون آتش نشانی در این همایش رونمایی شده‌اند. دست اندرکاران این همایش قول داده‌اند که هر چقدر که جیتکس ۲۰۱۸ با شکوه و بزرگ بود، جیتکش ۲۰۱۹ از آن نیز بزرگ‌تر و مملو از اتفاقات ویژه باشد.تور دبی فرصتی مناسب برای شرکت در نمایشگاه جیتکس و بازدید از این شهر مدرن است.

 


جیتکس، هفته‌ی فناوری دبی


جیتکس (GITEX) یک نمایشگاه تکنولوژی در دبی است که از سال ۱۹۸۱ فعالیتش را آغاز کرد و از آن سال اتفاقات مهم زیادی را به خودش دید، اما شاید معرفی ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۹ وقتی بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سالن بودند، نقطه عطفی در تاریخ این نمایشگاه بود و از آن سال رشد جیتکس به شکل چشم‌گیری رو به افزایش گذاشت. در ابتدا بیشتر شرکت‌های شرکت کننده از کشورهای خاور میانه بودند، اما به مرور سهم بیشتری به کشورهای آفریقایی، آمریکایی و مخصوصا آسیای شرقی رسید تا حالا که بیش از ۷۰ کشور دنیا در آن شرکت می‌کنند.

 

هتل‌های ارزان دبی به انتخاب کاربران تریپ‌ ادوایزر

 

جیتکس

 


جیتکس سال 2019


آمار و ارقام از یک نمایشگاه خیره‌کننده خبر می‌دهد. با توجه به این آمار، ۱۹ بخش در نمایشگاه امسال وجود دارد که باعث شده بیش از ۷۵۰ استارت آپ از ۷۵ کشور دنیا و بیش از ۴۰۰ سرمایه گذار بین‌المللی در این هفته به دبی بیایند. همین امر پیش بینی رقم ۱۶۸.۸ میلیارد دلاری در زمینه سرمایه گذاری در جیتکس ۲۰۱۹ را ممکن می‌سازد. چه برای استارت‌آپ‌ها، چه برای سرمایه گذاران و در یک کلام، تمام کسانی که به نحوی کسب و کارشان به تکنولوژی‌های پیشرفته مرتبط است، باید خود را بین روزهای ۶ تا ۱۰ اکتبر به دبی برسانند.

 

برترین رستوران‌های فضای باز دبی با دورنمایی بی‌نظیر از شهر و ساحل

 

جیتکس

 


از بخش‌های جذابی که در نمایشگاه امسال مشاهده خواهید کرد می‌توان به بخش تکنولوژی ۵G اشاره نمود که یکی از مهم‌ترین موضوعات در صنعت مخابرات و آی تی در سال‌های پیش رو محسوب می‌شود. ماشین‌های و درون‌های هوشمند و به طور کلی حمل و نقل یکی دیگر از مباحث داغ جیتکس در سال ۲۰۱۹ است. در بخش هوش مصنوعی دموی چندین پروژه‌ی بزرگ و مهم دنیا در کنار استارت‌آپ‌های مختلف به نمایش در می‌آید که می‌تواند شما را با آینده‌ی این موضوع مهم بیشتر آشنا کند.
از دیگر بخش‌های مهم امسال تکنولوژی‌های مرتبط با زندگی روزمره از جمله خانه‌های هوشمند، تکنولوژی‌های مرتبط با مراکز خرید و فروشگاه‌ها، مراکز عمومی و ... است که تنوع و جزییات زیادی داشته و استارت‌آپ و شرکت‌های زیادی در این زمینه به ارائه محصول می‌پزدازند. از طرفی در زمینه شهر هوشمند که خود دبی نیز یکی از پیشتازان آن است، محصولات و تکنولوژی‌های مختلفی به نمایش گذاشته می‌شود، از سیستم‌های ناوبری پیچیده بگیرید تا پلیس‌های هوشمند و یا حتی موضوع ابر کامپیوترها. نکته دیگر هم بحث بسیار پرطرفدار دیجیتال مارکتینگ خواهد بود که هم بخش‌های آموزشی زیادی در آن مطرح خواهد شد و هم اینکه محصولاتی در این رابطه به نمایش در خواهد آمد. اما این‌ها تنها بخش‌های از جیتکس ۲۰۱۹ هستند و جزییات و تنوع در آن خیلی بیش از این‌ها است.

 

راهنمای حمل داروهای مختلف در سفر به دبی

 

جیتکس

 


فراموش نکنید که هر ساله کنفرانس‌های مختلفی در جیتکس برگزار می‌شود و امسال از ده‌ها سخنران برجسته از رشته‌ها و تخصص‌های مختلف برای سخنرانی در هفته‌ی تکنولوژی دبی دعوت به عمل آمده که از جمله‌های آن‌ها می‌توان به وزیر دفاع مالدیو، شهردار آتلانتا، مدیر دیجیتال مارکتینگ آدیداس، فیزیکدان داشتگاه جورج تاون، و چندین مدیر برجسته و عالی رتبه از شرکت‌های مختلف دانش بنیان نام برد.
از جمله شرکت‌های مهمی که در جیتکس امسال حضور می‌یابند می‌توان به سیسکو، هواوی، زیمنس، چاینا موبایل، نوکیا، اریکسون، دل، زوهو، کسپر اسکی، بیت دفندر، میتسوبیشی، و ... اشاره کرد.

 


بازدید از جیتکس 2019


بازدید از جیتکس برای عموم آزاد است و هم صاحبان کسب و کار و هم علاقه‌مندان به تکنولوژی از حضور در این نمایشگاه استفاده خواهند برد. همانطور که پیش‌تر گفتیم این نمایشگاه روزهای ۵ تا ۱۰ اکتبر امسال در محل Dubai World Trade Centre برگزار می‌شود.

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران