برترین مجموعه‌های سینمایی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی

جوانان مالزیایی، خیلی اهل فیلم هستند و یکی از تفریحات مهم آن‌ها برای آخر هفته، تماشای فیلم‌های روز هالیوودی است. به همین دلیل است که سینماهای مدرن و بسیار جذابی در شهرهای بزرگ مالزی پیدا می‌کنید و مجموعه‌های سینمایی لوکسی هستند که در کل این کشور فعالیت می‌کنند. شما هم در سفر با تور مالزی، در شهرهای مختلف می‌توانید برای دیدن فیلم‌های روز دنیا به این سینماها بروید. در ادامه‌ی این نوشته ما ابتدا یک سری اطلاعات کلی درباره سینماهای مالزی به شما داده و سپس ۱۰ مجموعه سینمایی عالی در این کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

 

برندهای برتر در مالزی

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی در مالزی فعال هستند. برند بین‌المللی AMC که با سالن‌های پرتعداد خود در کشورهای مختلف، در مالزی نیز سالن‌های پخش فیلم جذابی دارد. سال‌های زیادی است که برندهای داخلی به ساخت سالن‌های بزرگ و لوکس پرداخته و البته بیشتر این مجموعه‌های سینمایی بزرگ در مراکز خرید مهم قرار گرفته‌اند. بیشتر اسامی مثل GSC یا TGV که در لیست زیر می‌بینید و جزو برندهای مهم پخش فیلم هستند، اکثرا در مراکز خرید مالزی واقع شده‌اند.

 

پربازدیدترین نقاط مالزی

قیمت بلیط سینما در مالزی

قیمت بلیط سالن‌های استاندارد در مالزی عموما بین ۱۵ تا ۲۰ رینگیت است که این مبلغ برای سالن‌های VIP و لاکچری گاهی تا ۵۰ رینگیت نیز پیش می‌رود. البته این سینما سرو غذا و نوشیدنی نیز دارند که هزینه‌ی آن‌ها نیز به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.‌ البته سالن‌های خاص و ارزان‌تری نیز در مالزی پیدا خواهید کرد که عموما سالن‌های خصوصی کوچک هستند و به پخش فیلم‌های کلاسیک می‌پردازند.

برترین مجموعه‌های سینمایی در مالزی

 

Golden Screen Cinemas

GSC معروف‌ترین و در بسیاری از موارد بهترین برای تماشای فیلم در تور کوالالامپور خواهد بود. این مکان اولین جایی بوده که سالن لاکچری با امکانات فوق‌العاده از جمله صندلی‌های بزرگ و راحت و پذیرایی را به کوالالامپور آورده و در حال حاضر تمامی امکانات موجود در مجموعه‌های سینمایی بزرگ دنیا را در خود دارد.

در GSC شما سالن‌های IMAX، 4DX، DBOX، SKYBox و ... را خواهید داشت اما لوکس‌ترین گزینه‌ی ممکن در میان سالن‌های آن، Gold Class است که با صندلی‌های چرم، پذیرایی ویژه و فضای محدود با کیفیت تصویر بسیار بالا، یک تجربه کاملا متفاوت از فیلم دیدن در تور مالزی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. GSC در جاهای مختلفی از کوالالامپور فعال است اما مهم‌ترین مراکز آن شامل مرکز خرید Qill City، مرکز خرید Mid Valley Mega mall و مرکز خرید Gardens Mall می‌شود. این نکته را نیز اضافه کنیم که در GSC شما می‌توانید، با تجهیزات مخصوص به تماشای فیلم‌ها در فضای واقعیت مجازی نیز بپردازید. فروشگاه مخصوص محصولات مربوط به فیلم و سریال، سالن انتظار مجلل و پخش همزمان بهترین و به روزترین فیلم‌های هالیوودی با صدای اصلی، از دیگر امکانات GSC به شمار می‌رود.

 

جذاب‌ترین شهرهای توریستی مالزی را بشناسیم

TGV Cinemas

مجموعه‌های سینمایی TGV یکی دیگر از انتخاب‌های بسیار خوب برای تماشای فیلم در مالزی به حساب می‌آیند. از نکات خیلی خوب در مورد TGV این است که تنها مختص به کوالالامپور نبوده و در چند شهر دیگر این کشور نیز مجموعه‌هایی بسیار خوبی دارد. برای مثال شما در مرکز خرید Gurney Parago در پنانگ نیز می‌توانید به این مجموعه سینمایی رفته و فیلم‌های جذاب سینمای دنیا را مشاهده کنید. TGV هم دارای سالن‌های VIP بوده اما تجمل آنچنانی نداشته و البته قیمت سالن‌های خاص این مجموعه‌های سینمایی نیز به نسبت، بالا نیست.

نکات مهم زیادی در مورد مجموعه‌های سینمایی TGV وجود دارد. اول این که حتی سالن‌های معمولی آن نیز از بهترین کیفیت صدا و تصویر برخوردار بوده و بهترین تجربه نمایش فیلم را برای شما به همراه خواهند داشت. سالن‌های IMAX و سه بعدی نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده و همچنین سالن‌های خانوادگی با فیلم‌هایی مناسب برای همه نیز در آن پخش می‌شود. همچنین طرفداران انیمه‌های ژاپنی و سینمای شرق آسیا نیز می‌توانند، فیلم‌های محبوب خود را در این سینماها ببینند. البته در این‌جا نیز بیشتر سالن‌ها به فیلم‌های روزِ هالیوودی اختصاص داشته و تمامی فیلم‌های بزرگ آمریکایی همزمان با اکران جهانی در آن‌جا نیز به نمایش در می‌آید.

MBO Cinemas

MBO از آن دست برندهای پخش فیلم بسیار خوب در مالزی است که اغلب در خارج از کوالالامپور مشغول فعالیت بوده و کم‌تر در پایتخت، نشانی از آن می‌بینید. برای مثال MBO در مرکز خرید Atria در سلنگور، مرکز خرید Elements در ملاکا، مرکز خرید Space U8 در شاه عالم و ... فعال بوده و تنها شعبه کوالالامپور آن مربوط به مرکز خرید Brem Mall Kepong است که البته یک جای بسیار خوب با قیمت مناسب برای تماشای فیلم در سفر با تور مالزی به کوالالامپور به حساب می‌آید.

مجموعه‌های سینمایی MBO بسیار شیک و جذاب بوده و دارای سالن‌های ویژه، خانوادگی، سه بعدی، Onyx و MX4D بوده و در تمامی سالن‌ها از سیستم‌های پخش فیلم و صدای فوق‌العاده عالی بهره می‌برد. در سینماهای MBO نیز، کنار فیلم‌های هالیوودی روز، شاهد فیلم‌های ژاپنی و چینی و همچنین انیمه‌های جدید هستید و عموما یکی دو فیلم هندی نیز در این سینماها به نمایش گذاشته می‌شود. MBO سومین شرکت بزرگ پخش فیلم در کل مالزی بوده و از ویژگی‌های آن، سالن‌های ویژه‌ی پخش فیلمش بوده که با پذیرایی بسیار عالی و محیطی شیک و مجلل، شبی به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

 

با برترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

Bona Cinemas

یکی از جاهایی که همیشه در تور کوالالامپور پیشنهاد می‌کنیم به آن‌ مکان رفته و حسابی خوش بگذرانید، بلندی‌های گنتینگ (Genting Highlands) است. یک مرکز تفریحی بزرگ با بازی‌های مختلف و جاهای دیدنی متنوع که همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند در آن‌جا تفریح کنند. این پارک تفریحی بسیار بزرگ، در کنار تمامی امکاناتی که دارد، یک مجموعه سینمایی خیلی خوب نیز داشته که می‌توانید در آن‌جا به تماشای فیلم بپردازید.

Bona یک برند چینی پخش فیلم بوده که تنها این شعبه را در مالزی دارد و البته همین یک شعبه با سالن‌های بسیار شیک و مدرن خود، انتخابی فوق‌العاده برای تماشای فیلم در گنتینگ خواهد بود. همچنین این مکان نیز در کنار سالن‌های معمولی خود، دارای یک سالن پخش فیلم ویژه با صندلی‌های چرم و پذیرایی است که در آن‌جا نیز می‌توانید به تماشای فیلم بپردازید.

Dadi Cinema

این سینما یکی از جاهای خاص برای تماشای فیلم در کوالالامپور به حساب می‌آید. اولین مجموعه سینمایی در تمام مالزی که سالن مخصوص کودکان آن به صورت کامل طراحی مختص به سنین پایین داشته و دکور جذاب، صندلی‌های با کیفیت و رنگارنگ و همچنین پذیرایی مخصوص، یک روز خاص را برای بچه‌های شما به همراه خواهد داشت.

البته این مجموعه سینمایی تماما متعلق به کودکان و نوجوانان و سالن‌هایی برای پخش فیلم برای بزرگسالان نیز دارد. نکته مهم در مورد سینما Dadi این است که اگر چه خیلی بزرگ نیست اما تمامی سالن‌های آن از بهترین امکانات ممکن بهره می‌برند. کیفیتی که شاید در برخی از سالن‌های برندهای مهم پخش فیلم در مالزی نیز نمونه‌اش را نبینید. در این مجموعه نیز در کنار فیلم‌های آمریکایی و البته انیمیشن‌های جذاب، انیمه‌های ژاپنی و بعضا فیلم‌های هندی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.‌

 

حیات وحش مالزی در ۱۱ مکان استثنایی (بخش اول)

mmCineplexes

یکی دیگر از مجموعه‌های سینمایی بسیار خوب خارج از کوالالامپور که در پتالینگ جایا در سلنگور واقع شده و یکی از دلایل معروفیت آن، سالن Platinum Suites است که با داشتن مبل‌های بزرگ و بسیار راحت، فضای مجلل و همچنین پذیرایی خیلی خوب، ارزان‌ترین سالن پریمیوم در چنین سطحی در کل مالزی به حساب می‌آید.

این مجموعه سینمایی که در مرکز خرید Curve‌ واقع شده، تنها به همین یک سالن ختم نشده و شامل ۸ سالن مختلف می‌شود و در کنار فیلم‌های آمریکایی، فیلم‌های چینی و هندی نیز همیشه در لیست پخش آن‌جا وجود دارد. ضعف عمده این مجموعه سینمایی هم به نبود سالن‌های IMAX و سه بعدی بر می‌گردد و در غیر این صورت از نظر کیفیت پخش فیلم و سیستم‌های صوتی در سطح خیلی خوبی قرار خواهد گرفت.

Superstar Cinema

این سینمای جذاب نیز در جوهور واقع شده و اگر در این شهرِ مالزی قصد تماشای فیلم داشته باشید، باید به سراغ آن‌جا بروید. این مجموعه سینمایی کار خود را از سال ۲۰۰۹ در مرکز خرید Masai در جوهور آغاز کرده و دارای فضایی فوق‌العاده شیک بوده و از تکنولوژی‌های مختلف از جمله سیستم‌های صوتی مدرن، سالن‌های سه بعدی و ... نیز بهره می‌برد. البته در دو سال اخیر Superstar کار خود را در شهرهای اولو تیرام و سگامات نیز آغاز کرده و حالا مردم محلی این شهرها و گردشگران تور مالزی در آن‌جا نیز می‌توانند از کیفیت برتر مجموعه‌ی سینمایی Superstar بهره ببرند.

جدا از جذابیت‌های بصری سالن‌های زیبای Superstar، این مکان نیز دارای سالن‌ ویژه با پذیرایی نیز بوده و همچنین در آن‌جا می‌توانید همیشه یک فیلم هندی را در لیست پخش ببینید. با این حال عمده تمرکز سینمای Superstar روی فیلم‌های آمریکایی بوده که درست مثل دیگر مجموعه‌های سینمایی که در لیستمان آوردیم، فیلم‌ها در آن‌جا به صورت زبان اصلی پخش می‌شوند.

 

۴ غذای سنتی خوشمزه مالزی

Mega Cineplex Langkawi

مسلما خیلی از ما در سفر به مالزی، تور لنکاوی را انتخاب می‌کنیم و برای خیلی‌ها که اهل فیلم هستند این سوال پیش می‌آید که آیا در این مکان نیز یک سینمای خوب برای تماشای فیلم وجود دارد؟ Mega Cineplex Langkawi جواب این سوال است.

سالن‌های متعدد برای پخش فیلم‌های روز دنیا در کنار سالن پریمیوم با پذیرایی و همچنین سالن‌های خانوادگی از جمله امکانات Mega Cineplex Langkawi محسوب می‌شود که برای پخش فیلم از تکنولوژی به روز استفاده کرده و کیفیتی خیلی خوب را برای شما به همراه خواهد داشت. البته این مجموعه سینمایی نیز دارای سالن‌های سه بعدی نیست و این یک امتیاز منفی برای آن‌جا به حساب می‌آید.

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱