بهترین رستوران‌های بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی

تاریخ غنی و رنگارنگ بمبئی سبب شده تا بتوان تاثیرات آن را در فرهنگ غذایی متنوع این سرزمین نیز مشاهده کرد. در طول سال‌ها، این کلان شهر تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تور هند برای بازدید از مکان‌های تاریخی و چشیدن طعم لذیذ غذاهای سنتی شده است. در صورتی که شما نیز قصد سفر با تور بمبئی را دارید توصیه می‌کنیم حتما رستوران گردی را در لیست برنامه‌های تفریحی خود قرار دهید. ما نیز به نوبه خود در این مقاله سعی داریم تا شما را با چند مورد از بهترین رستوران‌های بمبئی آشنا کنیم.

 

رستوران ضیاء (Ziya Restaurant)

رستوران مجلل ضیا دارای غذاهای جدید و مدرن هندی است که ترکیبی از مواد بین‌المللی با طعم سنتی هندوستان را ارائه می‌دهد. ادویه‌های عجیب و غریب و گیاهان معطر شرق در اینجا توسط سرآشپز ستاره‌دار میشلین وینیت باتیا برای ایجاد طعم‌های جسورانه با پیچ و تاب مدرن استفاده می‌شود. این سرآشپز با استعداد هندی به دلیل شکستن مرزها و نوآوری در غذای هندی مشهور است. کلمه ضیا در زبان هندی به معنای درخشش، نور و شکوه است و این مفهوم در این رستوران شیک کاملا منعکس شده است. آشپزخانه این رستوران با شیشه‌هایی محصور شده و به مهمانان این فرصت را می‌دهد تا سرآشپزها را در حین کار تماشا کنند. اگر به دنبال مکانی شیک و مدرن با غذاهای هندی هستید حتما رفتن به این رستوران را در لیست بایدهای خود در تور هند و سفر به بمبئی قرار دهید.  

 

رستوران تیبل (The Table Restaurant)

رستوران تیبل به معنای میز در زبان انگلیسی یکی از بهترین رستوران‌های بمبئی برای چشیدن طعم غذاهای اصیل هندی است. این رستوران به عنوان یکی از ۵۰۰ رستوران برتر آسیا در راهنمای Miele 2013 معرفی شده است. بنابراین می‌توان آن را یکی از رستوران‌های معروف بمبئی با تنوع بالای غذایی دانست. کف‌های سیاه و سفید، صندلی‌های مخملی سبز و کوکتل‌های متنوع این رستوران فضایی شاد و سرزنده را با سبک آشپزی متمایز ایجاد کرده است. منو غذایی این رستوران ترکیبی از دو سبک بین‌المللی و هندی بوده و این خود دلیلی بر جذابیت بیشتر آن در بین توریست‌ها است. از جمله معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به خرچنگ، کوسادیلا با گواکاموله نخود سبز و ریزوتو چغندر و ماسکارپونه اشاره کرد. پس اگر در تصمیم گیری خود سردرگم شده‌اید بهتر است یکی از این گزینه‌ها را سفارش دهید.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

 

رستوران ایندیگو (Indigo Restaurant)

از دیگر بهترین رستوران‌های بمبئی که می‌توانید در آن لذیذترین غذاهای هندی را مزه کنید، رستوران ایندیگو است. فضای این رستوران با نور ملایم شمع‌ها و چراغ‌های زینتی دکور شده است. از طرفی دیگر غذاهای منحصر به فرد سبب شده تا رستوران ایندیگو لایق دریافت چندین جایزه در طول سال‌ها شود. از نظر بسیاری از گردشگران و بومیان منطقه رستوران ایندیگو مکانی جادویی و جذاب برای خوردن یک وعده غذایی خوشمزه و ساعت‌های به یادماندنی است. بنای این رستوران به یک خانه ییلاقی بازسازی شده متعلق به اواخر قرن است که در بمبئی جنوبی قرار دارد. فضای قدیمی و در عین حال شیک، منویی متنوع از غذاهای اروپایی و آسیایی رستوران ایندیگو را به گزینه‌ای بی‌نظیر برای سیر کردن شکم در بمبئی تبدیل کرده است.

این رستوران یکی از بهترین تجربه‌های آشپزی هند را ارائه می‌کند. فضای داخلی رستوران ایندیگو بسیار گرم و صمیمی بوده و در آن از سبک‌های مینیمالیستی استفاده شده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند زیر درختان با نورهای عاشقانه در تراس روباز نشسته و غذای خود را در آنجا میل کنند. از جمله غذاهای پیشنهادی که خوردن آن‌ها در رستوران ایندیگو توصیه می‌شود اردک کبابی، گوشت خوک، ریزوتو خرچنگ و راویولی ماهی سالمون است. پس اگر به دنبال مکانی برای صرف غذا در فضای باز و رامانتیک در شهر بمبئی هستید هرگز رفتن به این مکان بی نظیر را فراموش نکنید.

 

کافه لئوپولد (Leopold Café)

لئوپولد یک بار، کافه و رستوران دوست داشتنی در شهر زیبای بمبئی است که با سرو غذاهای هندی خود توانسته به شهرت بالایی در این شهر برسد. کافه لئوپولد در سال ۱۸۷۱ در شهر بمبئی تأسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر به حساب می‌آید. این مکان در بین بومیان با نامLeo’s  شناخته می‌شود. این کافه رستوران دارای محیطی عرفانی، تاریخی و هنری است. این کافه بیشتر جنبه ادبی داشته که طراحی فضای آن از رمان فرقه شانتارم در سال ۲۰۰۳، نوشته گریگوری دیوید رابرتز گرفته شده است.  Leo’s نقش اصلی را در این کتاب ایفا می‌کند که ماجراهای آن به دهه ۱۹۸۰ بمبئی برمی‌گردد. منو غذایی در این رستوران بسیار متنوع است. چنانچه در انتخاب غذا سردرگم شدید توصیه می‌کنیم ماکارونی مخصوص گیاهی لئوپولد، مرغ فلفل قرمز و چیلی میگو آن را امتحان کنید.

 

تجربه‌ی غذاهای تند و آتشین هندی

 

رستوران نیل توت آن تورف (Neel Tote on the Turf)

از دیگر بهترین رستوران‌های بمبئی که رفتن به آن را به هر گردشگری پیشنهاد می‌کنیم رستوران نیل توت آن تورف است. این رستوران اغلب غذاهای سبک سنتی هندی را سرو می‌کند. نیل در میان سایبان سرسبز درختان بارانی ۱۰۰ ساله با پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده از ساختمان‌های تاریخی و فضای سبز میدان مسابقه ماهالاکسمی  (Mahalaxmi) قرار دارد. در میان تنوع بالای غذاهای این رستوران می‌توان از طعم لذیذ غذاهای مسلمانان نوابی از حیدرآباد، کشمیر و لاکنو نیز لذت برد. اگر بخواهیم این رستوران را در یک جمله توصف کنیم باید می‌توان گفت رستوران نیل با الهام گرفتن از ریشه‌های هندی خود و ترکیبی خوش مزه از طعم‌ها، بافت‌ها و رنگ‌ها گزینه‌ای فوق‌العاده برای خوردن غذاهای بی‌نظیر است.

این رستوران توانسته رنگ جدیدی به غذاهای سنتی دهد به طوری که در این رستوران شاهد سرو شدن غذاها در کنار چاتنی آناناس، سوپ پرتقال و حتی کاری سیب با ادویه ملایم خواهید بود. نیل توت آن تورف اولین رستوران گریل هندی است که در منو غذایی آن می‌توان ۳۰ کباب غیر گیاهی و ۲۰ کباب گیاهی را پیدا کرد.

 

رستوران واسابی بای موریموتو (Wasabi by Morimoto)

در میان طعم‌های هندی در بمبئی می‌توانید به رستوران واسابی بای موریموتو رفته و از طعم غذاهای ژاپنی لذت ببرید. این رستوران موفق شده در سال‌های اخیر به عنوان یکی از ۵۰ رستوران برتر آسیا انتخاب شود. غذاهای منو واسابی بای موریموتو از فرهنگ ژاپنی الهام گرفته که با نهایت خلاقیت با سبک‌های منحصر به فرد غذاهای هندی ترکیب شده‌اند. منوی وسیع ای رستوران وعده غذاهای لذیذ ژاپنی را با مجموعه‌ای از ساک‌های خوشمزه و سوشی آبدار سرو می‌کند. علاوه بر غذاهای متنوع و خوشمزه آثار هنری چشم نوازی در دکوراسیون داخلی این رستوران استفاده شده‌اند.

 

غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

 

رستوران سان چی (San-Qi Restaurant)

اگر به دنبال رستورانی دارای بار برای خوردن و نوشیدن لذیذترین غذاها و نوشیدنی‌ها هستید، بدون شک می‌توان رستوران سان چی را پیشنهاد داد. این رستوران آسیایی با نام سان چی به معنای سه انرژی در زبان هندی شناخته می‌شود. این رستوران ‌آسیایی با سبک‌های معاصر در قلب هتل فور سیزن (Four Seasons) در بمبئی قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در این مکان عجیب‌ترین غذاهای شرقی ژاپنی، چینی، تایلندی و هندی را پیدا کنند.

متریال‌های به کار رفته در محیط اطراف این رستوران شیشه و چوب طبیعی بوده و حس و حالی منحصر به فرد و دوست داشتنی به آن بخشیده است. San-Qi با داشتن منو متنوعی که دارد طعم‌های زیادی را به سبک‌های تنوری، سوشی‌بار، میز تپانیاکی و گریل تهیه می‌کند. از نظر اغلب مشتریان سوشی نیگیری، کباب گالواتی (کباب بره ترشی به سبک لاکنو) و فوگو تاتاکی (ماهی کره زمینی) از محبوب‌ترین غذاهای منو غذایی آن هستند.

 

رستوران سموک هاوس دلی (Smoke House Deli Restaurant)

آخرین مورد از بهترین رستوران‌های بمبئی که می‌توان در ان طعم لذیذ غذاهای هندی را چشید، رستوران سموک هاوس دلی است. این رستوران یکی از شادترین و سرگرم‌کننده‌ترین مکان‌های بمبئی برای خوردن غذا است. این رستوران با سبک معماری خاص و جذابی که دارد تلاش می‌کند تا مشتریان خود را به سفری ماجراجویانه ببرد و دنیایی عجیب و غریب و سرگرم‌کننده را برای آن‌ها بسازد. آنچه طراحی فضای این رستوران را خاص کرده استفاده از المان‌هایی مثل تلفن و گرامافون، وسیله‌های قدیمی و هنری در آن است. این رستوران گزینه‌ای مناسب برای خوردن هر سه وعده غذایی است. چرا که از صبح زود ساعات کاری آن شروع شده و تا دیر وقت آماده ارائه خدمات است. غذاهای پیشنهادی ما به گردشگرانی که در انتخاب غذا در این رستوران سردرگم شده‌اند سالاد انگور و بری، کروسان گرم و همبرگر گوشت گاو است.

 

بهترین رستوران‌های سال ۲۰۱۹ بمبئی برای صرف لذیذترین غذا

 

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید متوجه شده‌اید که بمبئی رستوران‌ها متنوع بسیاری را دارا می‌باشد. همین موضوع سبب شده تا انتخاب مکانی مناسب برای سیر کردن شکم در تور هند و سفر به این شهر زیبا کمی دشوار شود. توصیه ما به شما عزیزان این است که ابتدا سبک غذایی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پس از آن با در نظر گرفتن مطالب این مقاله در مورد بهترین رستوران‌های بمبئی تصمیم بگیرید.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰