آشنایی با منطقه یاسامال و اقامت در آن

جاذبه‌های گردشگری باکو

تور باکو پر از جاذبه‌های دیدنی معماری و ترکیب زندگی سنتی و مدرنیته بوده و پر از تضاد و ترکیب دیدنی است. شاید هر راهنمای سفر به این شهر را بخوانید شما را به سمت چند جاذبه اصلی هدایت کنند در حالی که باکو خیلی بیش از این‌ها بوده و به عنوان بزرگ‌ترین شهر ساحلی قفقاز شناخته می‌شود بنابراین جاهای زیادی در این شهر وجود دارند که منتظر کشف شما هستند. در این مقاله ما شما را با یکی از مناطق مدرن و معروف آن به اسم یاسامال و اقامت در آن آشنا می‌کنیم.

 

منطقه یاسامال

یکی از مناطق مرکزی باکو منطقه یاسمال است که در سال ۱۹۳۲ به عنوان واحد اداری از جنوب به سبایل، از سمت غرب با گراداغ، و از شمال با بیناگادی و نظامی محاصره شده است. مساحت این منطقه ۱۶.۲۲ کیلومتر مربع است که با ۸ موسسه آموزش عالی، ۵ موسسه آموزشی تخصصی متوسطه، ۴ مدرسه موسیقی، ۳۰ مهد کودک و ۲۸ مدرسه متوسطه و سالن بدنسازی پر شده است. در مجموع این منطقه حدودا ۲۴۵ هزار نفر جمعیت داشته و محله‌ای تقریبا بزرگ محسوب می‌شد. مرکز مسکونی یاسمال در خیابان حسین جاوید، با ساختمان‌های شیک که فروشگاه‌های مد متوسط را در خود جای داده است، کافه‌های دنج و فضاهای سبز شامل پارک حسین جاوید، با مسیرها و فواره‌ها، فضای درختکاری شده، نواری باریک و تپه ای است که نماهایی از گنبد و مناره‌های تزئین شده مسجد تازی پیر قرن بیستم را ارائه می‌دهد.

 

هتل و اسپا ۵ ستاره آلبا در باکو

Lake Palace Hotel Baku

این هتل ۵ ستاره شیک و زیبا که در فاصله ۲.۸ کیلومتری از میدان فواره باکو واقع شده با امکانات رفاهی عالی و چشم اندازی خیره کننده از درچه بهترین اقامت را برای شما رقم می‌زند. از جمله امکانات این ملک می توان به رستوران و کافه، میز پذیرش ۲۴ ساعته و خدمات اتاق، وای فای رایگان و باغ، استخر سر پوشیده و دستگاه خودپرداز اشاره کرد. اتاق‌های هتل دارای تهویه مطبوع، نشیمن، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، صندوق امانات و حمام خصوصی، روپوش و دمپایی هستند و همگی آن‌ها حوله و ملافه ارائه می‌دهند. صبح در هتل صبحانه الاکارته و حلال سرو می‌شود و طیفی از غذاهای آذری و بین‌المللی در دسترس است. این منطقه برای ماهیگیری محبوب بوده و اجاره ماشین در هتل امکان پذیر است.

آدرس: 63a Zahid Xəlilov Küçəsi, Yasamal , AZ1141 Baku, Azerbaijan

 

Hyatt Regency Baku

این هتل ۵ ستاره که در قسمت تاریخی باکو واقع شده و دارای استخرهای سرپوشیده و روباز با وان آب گرم و دسترسی به اینترنت بی‌سیم در سراسر ملک است. اتاق‌های شیک و مطبوع این هتل دارای فضای داخلی به سبک کلاسیک و دکوراسیون رنگ گرم هستند و به امکانات مدرنی مثل تلویزیون صفحه تخت، مینی بار و حمام خصوصی با لوازم بهداشتی رایگان مجهز هستند. رستوران درجه یک Mezzo غذاهای اروپایی و آذربایجانی سرو می‌کند و دارای تراس تابستانی سایه‌دار است. شما همچنین می‌توانید از نوشیدنی‌ها در Lobby Lounge لذت ببرید یا در کافه Armaiti استراحت کنید. به علاوه نه تنها می‌توانید از خدمات درمانی و آب گرم استفاده کنید بلکه می‌توانید برای اوقات بی‌کاری در مرکز تناسب اندام ورزش کنید و تنیس روی چمن، تنیس روی میز یا اسکواش بازی کنید.

 

هتل ۵ ستاره و بزرگ رامادا در باکو

آدرس: 6 Izmir Street, Yasamal , AZ1065 Baku, Azerbaijan

 

Nemi Inn Baku Hotel

هتل ۴ ستاره Nemi Inn Baku واقع در ۳۰۰ متری از میدان فواره، دارای رستوران، پارکینگ خصوصی رایگان، بار و باغ بوده و از جمله امکانات این ملک می‌توان به خدمات خشکشویی و میز تور، وای فای رایگان در سراسر ملک، میز پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات اتاق و صرافی برای مهمانان اشاره کرد. در هتل اتاق‌ها دارای میز تحریر، حمام اختصاصی با حوله و لوازم بهداشتی رایگان هستند و تهویه مطبوع، گاوصندوق و تلویزیون صفحه تخت ارائه می‌دهند. صبحانه را در هتل با منوی قاره‌ای نوش جان کنید و بعد به کاوش در اطراف هتل بروید. همچنین امکانات تجاری مانند فکس و فتوکپی نیز ارائه داده می‌شود.

آدرس: Mirzə İbrahimov, Yasamal , AZ1001 Baku, Azerbaijan

 

Royal Palace Hotel Baku

رویال پالاس هتلی ۳ ستاره با معماری و دکوراسیون داخلی شاهانه‌ای است که تجربه اقامت در قصرهای سلطنتی را برای شما شبیه سازی می‌کند. این هتل در  منطقه یاسمال باکو واقع شده است و کمتر از ۱ کیلومتر از میدان فواره، ۱.۸ کیلومتر از کاخ شیروانشاه و ۲.۱ کیلومتر از برج‌های شعله فاصله دارد. این هتل با اتاق‌های خانوادگی، تراس، میز پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، میز تور و وای فای رایگان در سراسر هتل را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد و اتاق‌های آن مجهز به تهویه مطبوع، میز تحریر، کتری، یخچال، مینی بار، گاوصندوق، تلویزیون صفحه تخت و حمام خصوصی با حوله هستند.

 

هتل ۵ ستاره بیلگه بیچ در باکو

آدرس: Islam Safarli Street 21, Yasamal , AZ1005 Baku, Azerbaijan

۰۳ مهر ۱۴۰۰