محله‌های مختلف باکو برای اقامت گردشگران

جاذبه‌های گردشگری باکو
محله‌های مختلف باکو برای اقامت گردشگران

باکو به عنوان پایتخت آذربایجان، نمایشگر فرهنگ متفاوت مردم این کشور است. فرهنگی که از عثمانی‌ها تا شوروی را شامل شده و نشانه‌های فرهنگی بارز مردم منطقه قفقاز و ایرانی‌ها را نیز می‌توان در آن‌جا مشاهده کرد. این شهر دارای مناطق و محله‌های متفاوتی است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و بعضی برای توریست‌های تور باکو بیشتر پیشنهاد می‌شوند. در مقاله امروز مروری بر این محله‌ها خواهیم داشت و هتل‌های محبوب در آن‌جاها را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

 

شهر ایچری باکو (Icheri Sheher)

شهر قدیم باکو بهترین جا برای آن‌هایی است که برای اولین بار تور باکو را تجربه می‌کنند. این منطقه تاریخی از شهر زیباترین جاذبه‌های پایتخت را در خود جای داده و از طرفی، مثل خیلی دیگر از مناطق قدیمی، از مرکز شهر دور نیست و همه چیز به راحتی در دسترس شما خواهد بود و پای پیاده می‌توانید از خیلی از جاذبه‌های مهم گردشگری باکو دیدن نمایید. جالب است بدانید، بعضی از مکان‌هایی که در شهر ایچری باکو می‌بینید، قدمتی به اندازه هزار سال دارند و قدیمی‌ترین بازار فعال دنیا نیز در همین جا واقع شده است. همین زیبایی‌های شهری و ارتباط راحتی که بین شهر قدیم و دیگر نقاط باکو وجود دارد، باعث شده تا آن‌جا، بهترین گزینه برای اقامت در باکو باشد.

همین جذابیت باعث شده تا خیلی از مهم‌ترین هتل‌های باکو نیز دقیقا در همان‌جا قرار داشته باشند اما اغلب این هتل‌ها حالت بوتیک هتل داشته و به خاطر شرایط کلی ساخت و ساز در شهر ایچری، هتل‌های بسیار بزرگ، در حاشیه این منطقه یا در جاهای دیگر باکو قرار دارند. اگر شهر قدیم باکو را برای اقامت انتخاب کنید، خیلی راحت می‌توانید از برج‌های شعله دیدن کنید که البته پیشنهاد ما این است که یک بار در طول روز و یک بار در طول شب به دیدن آن‌جا بروید تا از چراغانی زیبایش بهره ببرید. از مغازه‌ها و پاساژ‌ها در نزدیک میدان نفتچیلار استفاده کنید، به سراغ برج دوشیزه رفته و از این بنای باستانی مهم دیدن نمایید و در ادامه به سراغ مسجد محمد، یکی از زیباترین مساجد آذربایجان بروید. همان طور که گفتیم، با اقامت در شهر ایچری، همه چیز در فاصله‌ی کمی از شما خواهد بود و سفری عالی را تجربه خواهید کرد.

 

هتل‌های ۵ ستاره منطقه نسیمی در باکو

ساباییل باکو  (Sabayil)

ساباییل، در جنوب شهر قدیم واقع شده و فضای نسبتا بزرگی از شهر را به خود اختصاص داده است. سابابیل یکی از جاهای عالی برای تفریح است و بسیاری از جاذبه‌های جالب توجه شهر در این منطقه قرار گرفته‌اند که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها چرخ و فلک چشم باکو است. نام این منطقه از یک قلعه باستانی که بر اثر زلزله تخریب شده، انتخاب گشته. زلزله یاد شده به قدری بود که باعث نشست دریا و در نهایت به زیر آب رفتن قلعه شد اما در قرن هجدهم میلادی، آب دوباره پایین رفت و قلعه همان طور که حالا در سفر به باکو مشاهده می‌کنید، دوباره سر از آب بیرون آورده است. این مکان، یکی از محبوب‌ترین جاها برای اقامت در باکو است، دلیل آن هم وجود هتل‌های خیلی خوب و البته مراکز توریستی محبوب در آن‌جاست. در کنار همه‌ی این‌ها، فروشگاه‌های متعدد، رستوران‌ها و کافه‌های عالی و همچنین هتل‌های خیلی خوبی نیز هستند که برای اقامت در ساباییل می‌توانید آن‌ها را انتخاب نمایید.

از جمله هتل‌های بسیار محبوب در ساباییل به مرچنت باکو (The Merchant Baku) اشاره کرد که همیشه در لیست بهترین هتل‌های باکو قرار دارد. در کنار آن‌ها می‌توان به هتل‌های چهار ستاره بسیار خوبی مثل مولوکون، سولو یا آرت کلاب نیز اشاره کرد که هر کدام، گزینه‌ای بسیار خوب برای اقامت در باکو به حساب می‌آیند. برج‌های شعله هم در منطقه‌ای مرزی بین شهر قدیمی و ساباییل قرار گرفته و بازدید از آن‌جا هم که یکی از واجبتان سفر به تور باکو به حساب می‌آِد. در کل پیشنهاد می‌کنیم، با توجه به وجود فروشگاه‌ها، مراکز تفریحی و کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، در صورتی که در ساباییل اقامت نداشتید، زمان کافی گذاشته و در این منطقه گردش کنید و از جاهای مختلف آن بازدید نمایید. فراموش نکنید که بلوار باکو نیز بخشی از محله‌ی محبوب ساباییل به حساب می‌آید.

 

هتل ۵ ستاره فلای آی‌ان‌ان باکو

یاسامال باکو (Yasamal)

یاسامال با جمعیتی بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر، منطقه‌ای بزرگ است که از شهر قدیم تا مناطق مرزی شهر را شامل شده و با این که از نظر وسعت، بزرگ محسوب می‌شود اما در کل، مکانی آرام برای اقامت خواهد بود. وجود پارک‌ها و فضای سبز مختلف باعث می‌شود که این مکان چنین آرامشی را داشته باشد و گردشگران تور باکو نیز می‌توانند از این فضای زیبا بهره ببرند. یکی از نمادهای یاسامال، مسجد تازه پیر است که از نظر زیبایی به مسجد محمد در شهر قدیم پهلو می‌زند اما در توریستی‌ترین روزهای سال نیز، این مکان به هیچ وجه شلوغ نمی‌شود. زیبایی این مسجد به گونه‌ای است که اگر در یاسامال هم اقامت نداشته باشید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم، حتما سری به آن‌جا زده و نگاهی به معماری جذاب این مسجد بندازید.

از جمله جاذبه‌های دیگر این منطقه می‌توان به موزه‌ی جعقر جبارلی اشاره کرد که نویسنده‌ای بنام در آذربایجان به حساب می‌آمد. همچنین می‌توانید برای تهیه وسایل آنتیک و صنایع دستی، در یاسامال به سراغ بازار کوچک ۱۳ بروید. همان طور که گفتیم، چند پارک و فضای سبز نیز در این منطقه واقع شده که در آن‌ها، تجهیزات خوبی برای تفریح کودکان و نوجوانان تعبیه شده است. هتل‌های متنوع و خیلی خوبی در یاسامال وجود دارند که برای اقامت در تور باکو، می‌توانید به سراغشان بروید. بسیاری از هتل‌های 4 ستاره عالی مثل بوتیک هتل هوم، اولد روم هتل یا سیتی پارک در این منطقه واقع شده‌اند. یاسامال از نظر وسایل نقلیه عمومی نیز وضعیتی عالی داشته و از نقاط مختلف این محله، دسترسی به مراکز توریستی و مراکز خرید باکو خیلی راحت فراهم است.

ناسیمی باکو (Nasimi)

ناسیمی منطقه‌ای بسیار بزرگ از باکو را در بر می‌گیرد که از سواحل دریای خزر تا مرکز شهر را شامل شده و برای گردشگرانی که به دنبال خرید کردن و گشت و گذار میان فروشگاه‌های جذاب و بزرگ هستند، وجود خیابان نظامی باکو در این منطقه، آن‌جا را به گزینه‌ای بسیار خوب برای اقامت بدل می‌کند. البته همان طور که گفتیم، ناسیمی محله‌ای بزرگ است و مکان‌های متنوعی را شامل می‌شود. در واقع شما هم می‌توانید هتل‌های نزدیک به ساحل را برای اقامت انتخاب کنید و هم هتل‌هایی که در فضای شهری واقع شده‌اند. همچنین یکی از امتیازات اقامت در ناسیمی، وجود بارها، رستوران‌ها و کلاب‌های مدرن و جذابی است که هر شب پر می‌شوند از جوانان محلی و گردشگران، که برای گذراندن یک شب لذت بخش و شاد، به آن‌جاها می‌روند. در کل اگر اهل تفریحات شبانه در باکو هستید، ناسیمی گزینه‌ای عالی برایتان خواهد بود.

 

بوتیک هتل لاکچری و زیبای مرچنت باکو

از طرفی، در شمال محله ناسیمی در باکو شما چندین گالری هنری و همچنین مراکز فرهنگی پیدا خواهید کرد و می‌توانید از موزه‌هایی که در آن‌جا واقع شده دیدن نمایید. انتخاب‌های زیادی هم در زمینه هتل خواهید داشت که از اقامتگاه‌های ارزان تا هتل‌های ۵ ستاره و لوکس را شامل می‌شود. از دیگر فعالیا‌هایی که می‌توایند در ناسیمی به انجام برسانید، می‌توان به تماشای نمایش باله، ارکستر یا اوپرا در سالن مشهور پایتخت، رفتن به کلاب‌های شبانه، تماشای نمایش سیرک ملی باکو و رفتن به مرکز خرید ۲۸ مال اشاره کرد. همچنین در کنار این موارد، پارک زمستانی، یکی از بزرگ‌ترین مراکز فضای سبز در باکو است که در ناسیمی واقع شده و برای قدم زدن می‌توانید به آن‌جا بروید. در مجموع ناسیمی گزینه‌ای بسیار خوب برای اقامت در سفر به باکو بوده و انتخاب‌های خیلی خوبی پیش پای شما می‌گذارد.

شهر سفید باکو (Baku White City)

شهر سفید باکو در شرق پایتخت واقع شده و منطقه‌ مسکونی نسبتا کوچکی را شامل می‌شود. این منطقه در واقعهمان شهر سیاه باکو است که بازسازی شده و حالا به این نام خوانده می‌شود. منطقه‌ای معروف در زمان شوروی سابق که البته آخرین گزینه برای اقامت گردشگران بوده و بیشتر محله‌ای مختص محلی‌ها به شمار می‌رود.. البته اگر به هر ترتیب و به خاطر وجود چند مجموعه آپارتمان خیلی خوب در آن‌جا، خواستید در شهر سفید باکو اقامت داشته باشید، این نوید را به شما می‌دهیم، که فعالیت‌های مختلفی را در این منطقه می‌توانید انجام داده و البته دسترسی به بعضی مراکز خاص شهر را نیز از همین طریق خواهید داشت. موزه برادران نوول یا مرکز فرهنگی حیدر علیف، فاصله‌ی چندانی از این منطقه مسکونی جالب توجه ندارند.

 

معرفی هتل چهار ستاره وینتر پارک باکو

با این حال یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی که البته برای خود مردم آذربایجان نیز مهم بوده، مجموعه یادبود جنگ است که در میدان نوبل واقع شده و در محیط بیرونی آن‌جا، حتی چند تانک از رده خارج را نیز مشاهده خواهید کرد. همچنین پارک نظامی یکی از جدیدترین جاهایی است که در این منطقه افتتاح شده و فضای سبز بزرگ با امکانات تفریحی خیلی خوبی را در اختیار شما می‌گذارد. همان‌طور که گفتیم، شهر سفید باکو، بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال اجاره‌ی آپارتمان بوده و سفری دسته جمعی را پیش می‌برند، با این حال، چندین هتل بسیار خوب در نزدیکی این محل قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دیز هتل بای ویندهام (Days Hotel By Wyndham Baku) اشاره کرد.  همچنین، این محله، از مراکز توریستی شهر دور نیست و وسایل حمل و نقل عمومی خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع

 

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران