معرفی بهترین محله‌های باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی بهترین محله‌های باکو

کشور آذربایجان به دلیل فاصله نزدیکی که با ایران دارد به مقصد اکثر گردشگران ایرانی تبدیل شده است. همچنین در بین شهرهای آذربایجان باکو به عنوان پایتخت این کشور میزبان توریست‌های بیشتری است. از این رو در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی بهترین محله‌های باکو بپردازیم. اگر شما نیز قصد رزرو تور باکو را دارید همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را از این شهر توریستی و محله‌های زیبایش کسب کنید. به این ترتیب می‌توانید از زمان خود در طول سفر به باکو نهایت استفاده را بکنید.

 

لیست بهترین محله‌های باکو

 

  • محله ساباییل باکو (Sabayil)

باکو دارای منطقه‌ای به نام شهر قدیمی می‌باشد. این محله دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری است که مورد استقبال گردشگران واقع شده است. این منطقه دارای محله‌ای به نام ساباییل باکو می‌باشد که می‌توان نام آن را در لیست بهترین محله‌های باکو گنجاند. علاوه بر ساختار قدیمی و تاریخی این محله تاریخچه آن نیز باعث شده تا توریست‌ها علاقه زیادی به بازدید از آن داشته باشند.

 

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو 

Sabayil

 

محله ساباییل در نزدیکی خلیج باکو ساخته شده است. که در تاریخ آذربایجان زلزله شدیدی ثبت شده که در نتیجه آن گفته می‌شود این محله به کلی زیر آب فرو رفته بود. نکته جالب اینجاست که چند صد سال بعد دوباره این شهر بر روی آب ظاهر می‌شود و از بین آب خلیج بیرون می‌آید. این رخدادها باعث شد تا گردشگران برای دیدن محله ساباییل کنجکاو شوند.

 

 

علاوه بر داستان جالب محله ساباییل وجود جاذبه‌های گردشگری در آن مثل برج‌های شعله باکو ، خیابان شهدا، میدان فواره‌ها و ... آن را به یکی از بهترین محله‌های باکو تبدیل کرده است.

 

  • محله یاسامال باکو (Yasamal)

با اینکه در محله یاسامال به جز مسجد تازا پیر (Taza Pir) جاذبه گردشگری دیگری وجود ندارد ولی با این حال نمی‌توان از آوردن نام آن در لیست محله یاسامال باکو چشم‌پوشی کرد. این مسجد حدودا یک قرن پیش ساخته شده است که سبک معماری و ظاهر آن باعث جذابیت بیشترش شده است. این محله در منطقه ایچری شهر واقع شده است و سبکی مدرن و شیک دارد. گردشگران می‌توانند بعد از بازدید از مسجد در خیابان‌های محله یاسامال پیاده‌روی کنند. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های بسیار شیکی در این محله وجود دارد که بعد از یک پیاده‌روی خسته کننده مکان مناسبی برای استراحت می‌باشد.

 

 ۱۰ رستوران مجلل باکو که بهترین غذاهای ترکی را سرو می‌کنند 

Yasamal

 

  • محله نسیمی باکو (Nasimi)

محله نسیمی یکی از شلوغ‌ترین و بهترین محله‌های باکو به حساب می‌آید. این محله دارای ایستگاه قطار نیز می‌باشد که گردشگران می‌توانند از آن برای حمل و نقل خود استفاده کنند. آنچه باعث شده است تا این محله را به عنوان یکی از بهترین‌ها معرفی کنیم مراکز خرید و مکان‌های دیدنی آن هستند.

 

Nasimi 

 

  • محله شهر سفید باکو (Baku White City)

شهر سفید باکو یا به عبارتی دیگر شهر سیاه سابق باکو امروزه به یکی از بهترین محله‌های باکو تبدیل شده است. بافت این محله بیشتر مسکونی می‌باشد و شاید جذابیتی برای گردشگران نداشته باشد. ولی با دانستن پیشینه آن مجذوب این محله قدیمی خواهید شد. در طول تاریخ و زمانی که آذربایجان جز شوروی محسوب می‌شد باکو قطب اصلی استخراج نفت برای شوروی بود. به همین دلیل استخراج نفت باعث شده بود تا این محل یک مکان سیاه و کثیفی شود. اما بعدها با تقسیم شوروی و کاهش استخراج نفت در این قسمت آن را بازسازی و تمیز کردند. در نتیجه آن شهر سیاه به شهر سفید امروزی تبدیل شد. گردشگران می‌توانند در این محله شیک و لاکچری قدم بزنند و از بوتیک‌های آن خرید کنند.

 

 بهترین بازارهای خیابانی باکو برای خریدن سوغاتی‌های خاص و به‌ یادماندنی 

 Baku White City

 

  • محله ایچری شهر (Icheri sheher)

محله ایچری شهر به دلیل داشتن مکان‌های تاریخی و دیدنی زیادی توانسته است نام خود را در لیست بهترین محله‌های باکو برای گردش و تفریح قرار دهد. این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های باکو نیز محسوب می‌شود. کاخ شیروان شاه، برج میدان، موزه ایچری شهر و ... از جمله جاذبه‌های تاریخی این محله محسوب می‌شوند. علاوه بر آن فروشنده‌هایی را در کنار خیابان در این محله خواهید دید که صنایع دستی و سوغاتی‌های مخصوص باکو را می‌فروشند. شما می‌توانید از آنها یادگارهایی را تهیه کنید. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های مدرنی در این محله به چشم می‌خورند که گزینه مناسبی برای سیر کردن شکم و دفع خستگی روز می‌باشند.  

 

 ۹ نقطه‌ی رمانتیک باکو برای داشتن لحظات عاشقانه در این شهر 

 Icheri sheher

 

باکو با اینکه پایتخت کشور آذربایجان می‌باشد ولی به دلیل وسعت کم آن نمی‌توان محله‌های زیادی را به عنوان بهترین محله‌های باکو در آن نام برد. ولی با این حال سبک مدرن شهری و تاریخچه قوی و جاذبه‌های گردشگری آن توانسته‌اند تور باکو را به یکی از پرطرفدارترین تورها در آژانس‌های مسافرتی تبدیل کنند.

۰۵ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران